Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alles doener

Pagina: 1
Acties:

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:16
Dag mensen van Tweakers :)

Helaas heeft de laptop waar jullie mij de vorige keer mee geholpen hebben (nog bedankt door voor :)) vandaag een flinke rem partij in de auto niet overleefd, en is deze nu helemaal kapot. Beeldscherm, touchpad en de hdd zijn kapot wat ik kan zien, dus heb ik weer een nieuwe nodig. Vandaar dat ik jullie hulp weer vraag.

De vorige laptop (Asus n56) is me goed bevallen, ik kon alles wat ik er mee wou vandaar dat ik nu zit te denken om weer een Asus te nemen. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de nieuwe N550 serie aangezien deze nieuwere cpu heeft, en een betere gpu.

Wat ga je met je laptop doen?
- Klein beetje VMWare, vooral Ubuntu
- Gamen, Battlefield serie, GTA 5, Need for Speed Most wanted 2012.
- Photoshop
- Klein beetje videobewerking
- Programma's maken, hier wil ik me graag in verdiepen vandaar.
- AutoCAD / Solid Edge en Solid Works, dit vooral bekijken van kleine tekeningen, en misschien een keer iets kleins maken.

Wat is je budget?
Maximale wat ik wil / mag uitgeven is €1000,- wat ik wel wil hebben is dat dat met 16GB ram is. Dus als er nog een extra module gekocht moet houden moet daar rekening mee gehouden worden. (Kan ik zelf inbouwen).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar ik wil wel een 15" en geen 17" of 13". Daarnaast graag 3 uur met een accu door kunnen met kleine dingen zoals Youtube en Office programma's.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, wel is kwaliteit belangrijk. Asus heeft (vind ik) gewoon zeer goede kwaliteit laptops (uit ervaring van N56) dus een lichte voorkeur gaat wel naar Asus.

Andere eisen
- Full HD scherm
- 16GB ram
- Mogelijkheid tot een caddy of plaats voor een 2de hdd.
- USB 3.0
- 15" scherm

Zelf kan ik het ram upgraden, en ga ik een Crucial MX100 256GB installeren waar de hdd zit. Dan wil ik de hdd in een caddy doen waar de cd speler zit.

Eigen input
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N56VB-S4062H€ 873,62€ 873,62
1Asus N550JV-CN270H€ 901,05€ 901,05
1Corsair CMSO8GX3M1B1600C11€ 65,-€ 65,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.839,67

De Asus N56 aangezien ik deze tot nu toe altijd gebruikt heb, en deze is me gigantisch goed bevallen. Daarnaast zag ik de nieuwere N550 serie, deze vind ik ook wel intressant aangezien deze nieuwere cpu heeft en de GPU beter is. En het ram wat ik dan er bij wil prikken als één van deze 2 het worden.

pricewatch: Crucial MX100 256GB
Dit is de SSD die ik er bij in ga zetten. Deze heb ik al.

Alvast bedankt,
Jeffrey

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:07

Dennis de Vries

Redacteur
Ik denk dat je met de twee laptops die je zelf al hebt gevonden niet heel lekker gaat kunnen gamen. Zoals je hier kunt zien als je even naar beneden scrollt is dat je met de beste van de twee alleen 60fps haalt met Battlefield 4 als je hem op lage instellingen draait op 1024x768.

Persoonlijk denk ik dat je beter voor de nieuwe Lenovo Y50 kunt gaan. Deze heeft een veel betere (en ook zuinigere!) videokaart. Het nadeel is dan wel dat hij precies 1000 euro kost, dus dan zou je nog even moeten sparen voor je SSD en extra RAM reepje. Hij heeft trouwens ook een iets betere CPU.

Even voor de goede orde staan hier de framerates van de videokaart die in de Y50 zit. Zoals je ziet kan je dan BF4 op een hogere resolutie op high draaien met een stabiele 70fps.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis de Vries op 26-06-2014 21:58 ]

• ghostman
Bedankt voor je feedback :)

Lekker gamen hoeft ook niet, als ik maar een spelletje kan spelen (op mid / low is al genoeg). Zelf heb ik nog een redelijke game computer dus voor het echte fanatieke gamen pak ik altijd me pc. Daarnaast wil ik graag een spelletje kunnen spelen als ik in hotel zit, dus het zal altijd singleplayer zijn.

De SSD heb ik al in bezit, deze ga ik alleen in de laptop zetten en de hdd in een caddy waar de dvd speler zit. De ram module moet nog gekocht worden.

Bedankt voor je voorstel, ik ga me in deze laptop ook even verdiepen. Het enige wat ik kan zien wat nu een nadeel is, is dat hij maar bij één shop beschikbaar is, en deze geen goede review heeft. Misschien omdat hij nog te nieuw is dat die nog niet goed beschikbaar is, maar ik moet eigenlijk voor volgende week maandag een laptop hebben, en ik wil niet het risico lopen dat de winkel slecht handelt.

Bedankt! :)

• Barts14
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-11 19:04
De winkel waar hij verkrijgbaar is, Campusshop, is onderdeel van Paradigit. Zelf heb ik hele goede ervaringen met Paradigit, werd altijd netjes geholpen en de kapotte laptop van een vriend werd ook gewoon netjes onder de garantie vervangen, zonder gezeur. Hoop dat dit je misschien kan helpen bij je keus;)

Btw, als je voor uiterlijk gaat, persoonlijk vind ik de Lenovo er een stuk "geekier" uitzien dan de chique Asus. De Lenovo is ook mooi, maar wel op een andere manier zegmaar.

• ghostman
Bedankt voor je antwoord! :). Het probleem is dat de winkel waar ik hem koop slecht op Tweakers bekend staat (zie score), ik wil graag geen risico nemen met aankoop van zulke grootte bedragen vandaar dat ik hem niet wil bestellen.

Heeft iemand anders nog feedback / andere types wat interessant zou kunnen zijn voor mij?

• ghostman
Iemand nog idee'en? Anders ga ik zomenteen deze bestellen:
pricewatch: Asus N550JV-CN270H

EDIT
- Ik heb hem besteld -
Allemaal bedankt voor de reactie's :)

[ Voor 17% gewijzigd door ghostman op 01-07-2014 21:40 ]

Pagina: 1