Monitor voor LAN-parties

Pagina: 1
Acties:

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Meestal weet ik deze zaken zelf, maar nu moet ik de hulplijn inschakelen door mijn gebrek aan lineupkennis. Er zijn zoveel merken met zoveel modellen die niet allemaal overeenkomen met de leverbaarheid, dit is een te grote hooiberg voor mij.

Ik zoek een?
Monitor, specifiek voor LAN-parties en daartussen om wat prutsen op een systeem dat normaal zonder monitor wordt gebruikt, zoals een servertje.

Wat is je budget?
Richtprijs is 100€. Ik heb geen bezwaar om 150€ te geven maar dan moet het het ook waard zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt me niets uit, zolang het maar degelijk is. Dus geen schermen die 10 seconden wiebelen als je lichtjes tegen de tafel stoot, eentje die degelijk gebouwd is, is van hoofdbelang.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Liefst heb ik een 1080p scherm, met liefst HDMI + VGA en eventueel ook DisplayPort. Qua maat lijkt me 21-22" ideaal voor LAN's, ik heb vroeger een 24" gebruikt en dat is best groot. IPS of MVA is leuk, ik hou wel van goede kleuren en de instellingsmogelijkheden om deze af te stellen.

De voet is van groot belang, in de hoogte verstelbaar en liefst een compacte voet zodat je bij korte tafels nog steeds met je toetsenbord ervoor kan zitten. Speakers zouden ook leuk zijn.

Wat heb ik NIET nodig ?
- glanzend scherm of glanzende bezel/voet
- speciale gaming features (120/144Hz en zo)
- hoge helderheid
- USB hub
- aparte voedingsadapter, kan alleen maar kwijtgeraken

Ik hoor enige advies hierin graag want monitoren is nu iets waar ik te weinig kaas van heb gegeten met deze argumenten.

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 26-06-2014 18:28 ]

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
als je 2de hands goed vindt: V&A aangeboden: Samsung Syncmaster P2270 Zwart
Met verstelbare voet en nieuw: pricewatch: Iiyama ProLite B2280HS Zwart

Beide panelen zijn TN. De liyama lijkt me erg goed.

Overigens: wat heb je zelf al gevonden?

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Voor verstelbaar en IPS kom ik al snel uit bij Philips, LG en Dell, maar dat is meestal 200€ en meer.
De goedkopere TN schermen: hier
Daar valt me enkel deze op:
pricewatch: Iiyama B2283HS-B1 Zwart (2 jaar jonger model dan de B2280)

Op zich is het niet de verplichting van de verstelbare voet dat het dat moet zijn, maar die schermen zijn meestal veel degelijker gebouwd of toch zeker het gedeelte dat het scherm met de tafel verbind :)
Op zich zijn alle schermen met een stevige voet die hoger dan gemiddeld staan ( >15cm van de tafel) al goed voor mij.

Als ik daarop zoek en visueel afga op de schermen die ik vind dat een stevige voet lijken te hebben, dan vallen op:

pricewatch: ViewSonic VX2270Smh-LED Zwart --> IPS, VGA + HDMI, Speakers, korte voet maar nauwelijks leverbaar
pricewatch: NEC EA224WMi Zwart --> heeft alles dat ik zoek maar kost >200€

Die Samsung wat je aanhaalt ken ik, dat is juist wat ik absoluut niet wil: volledig glanzend (staat binnen no time onder de krassen), wiebelvoet en ook niet in hoogte verstelbaar, enkel DVI-I.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Natuurlijk zou je altijd een verloopkabeltje kunnen gebruiken, maar ik zette die monitor er hoofdzakelijk in om te laten zien dat je ook voor heel weinig geld 1080p kan hebben zonder poespas.

Alle monitoren die jij hebt gevonden zijn gewoon goed. Aangezien het voor Lan-parties is zou ik er niet teveel geld aan uitgeven. Dus raad ik je aan om gewoon makkelijk de goedkoopste te halen.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Naderhand gezien is die ViewSonic niet smetteloos als op het eerste zicht: power brick (vermijd ik liever) en het heeft glanzend frame en voet (zie je niet op productfoto's). Maar de beeldkwaliteit is naar het schijnt wel in orde.

Ik ga de Iiyama nog even bekijken. Zouden er nog adviezen komen voor een 21-22" monitor met stevige, hoge voet en minimaal HDMI, degelijke bouw en geen pianolak gedoe: ik hoor het graag !

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Na wat wikken en wegen blijven er voor mij maar een paar keuzes overeind, namelijk de pricewatch: NEC EA224WMi Zwart en de pricewatch: Iiyama B2283HS-B1 Zwart

De NEC staat me het meeste aan omdat dit een zakelijke monitor is met degelijke bouwkwaliteit, IPS paneel, veel aansluitingen en enkel goede reviews. De Iiyama staat me niet aan omdat mijn ervaring met dat merk de laatste jaren sterk gedaald is. Op het werk heb ik al meerdere van die monitoren staan die af en toe niet aan willen, waardoor ik de DVI-stekker moet uittrekken en terug insteken voordat ze werken. Ook vind ik niets qua degelijke reviews hierover.

Ook al is er dan een groot prijsverschil, dan ga ik liever voor kwaliteit, duurzaamheid en zekerheid, dus kies ik voor de NEC.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Vandaag heb ik de pricewatch: NEC EA224WMi Zwart binnengekregen. Deze voelt degelijk aan (beetje wiebel, helaas), prachtig beeld, matte afwerking en zelfs een handig handvat :) Heerlijk scherm voor mijn toepassing, maar het is dan ook een pak duurder dan de bedoeling was.

Verwijderd

ahh ik zie helaas dat je, je beslissing al heb gemaakt ik heb zelf een iiyama 24" en vind het een super fijn scherm familie van mij heeft de 22" versie en die zijn er ook erg tevreden over :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:03
Wat is de reden dat je niet voor deze dell bent gegaan? pricewatch: Dell P2314H

Groter diagonaal, goedkoper, lichter (scheelt 2 kilo! handig voor sjouwen), sneller (handig voor gamen), en dell schermen zijn altijd degelijk in mijn ervaring.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Geen HDMI en een maatje te groot, 22" was echt het maximale. Ik had hiervoor een 24" en die was te groot op mijn buro naast mijn ander scherm.
Pagina: 1