Dag allemaal,
Ik heb sinds een jaar of twee een nieuwe PC wat één groot probleem heeft: een crash van mijn beeldscherm. De crashes komen vooral voor bij het gamen, ook op lage settings (helpt enigszins, maar het probleem blijft aanhouden). Bij het spelen van StarCraft (<3<3<3) heb ik minder last van deze crashes, terwijl het bij de HD remake van Age of Empires rustig 10 keer per minuut kan gebeuren. Vooral als ik wat verder in het spel ben en er dus meer units zijn of er in een shooter veel explosies etc. zijn (klinkt logisch, maar ik meld het toch even). Bij zo'n crash wordt mijn sherm gevuld met kleine vierkantjes en wordt de achtergrond een beetje wazig. Denk bij de grootte van deze vierkantjes aan de hoofdletter D als je dit leest. Het hele scherm vult zich met diagonale lijnen van deze blokjes en is na ongeveer een seconde weg te krijgen door alt+ctrl+del. Als ik vervolgens op esc druk om terug te gaan naar mijn spel, dan lijkt het alsof er niets gebeurd is. Het geluid gaat gewoon door tijdens deze crash. Vaak begint het met één keer crashen, waarna er meerdere crashes volgen tot soms wel 10 tot 15 keer per minuut (onspeelbaar dus).
Mijn specs zijn:
Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
AMD FX-6300 41 °C
Vishera 32nm Technology
RAM
12,0GB Dual-Channel DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. M5A78L-M/USB3 (AM3R2) 52 °C
Graphics
22EA53 (1680x1050@60Hz)
22EA53 (1680x1050@60Hz)
2048MB ATI AMD Radeon HD 7800 Series (ATI AIB) 34 °C
Storage
465GB Seagate ST500DM002-1BD142 ATA Device (SATA) 30 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH24NS95 ATA Device
Audio
High Definition Audio-apparaat
(de temperaturen zijn van vlak na een crash)
Volgens het programma HWMonitor blijven alle temperaturen rond de 30-45 graden, behalve op de plaats TMPIN2 van mijn moederbord: 128 graden. Dit is hoogstwaarschijnlijk de plaats op mijn moederbord waar mijn CPU voor zit, deze is namelijk ook zo'n 57 graden en de kast voelt hier warm aan. Ik heb daarentegen ook crashes gehad met extra koeling op deze plaats. De kast voelde niet warm aan maar de crashes bleven.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om dit te verhelpen heb ik reeds geprobeerd:
- Drivers verwijderen en opnieuw installeren
- Hulpprogramma's zo veel mogelijk beperken (volgens site microsoft)
- PC met een busje perslucht ontstoffen
- Kast openen voor extra frisse lucht
- Alles op de laagste settings zetten (helpt amper)
- Uren googlen zonder resultaat
Alvast bedankt voor alle hulp!
Groet
Ik heb sinds een jaar of twee een nieuwe PC wat één groot probleem heeft: een crash van mijn beeldscherm. De crashes komen vooral voor bij het gamen, ook op lage settings (helpt enigszins, maar het probleem blijft aanhouden). Bij het spelen van StarCraft (<3<3<3) heb ik minder last van deze crashes, terwijl het bij de HD remake van Age of Empires rustig 10 keer per minuut kan gebeuren. Vooral als ik wat verder in het spel ben en er dus meer units zijn of er in een shooter veel explosies etc. zijn (klinkt logisch, maar ik meld het toch even). Bij zo'n crash wordt mijn sherm gevuld met kleine vierkantjes en wordt de achtergrond een beetje wazig. Denk bij de grootte van deze vierkantjes aan de hoofdletter D als je dit leest. Het hele scherm vult zich met diagonale lijnen van deze blokjes en is na ongeveer een seconde weg te krijgen door alt+ctrl+del. Als ik vervolgens op esc druk om terug te gaan naar mijn spel, dan lijkt het alsof er niets gebeurd is. Het geluid gaat gewoon door tijdens deze crash. Vaak begint het met één keer crashen, waarna er meerdere crashes volgen tot soms wel 10 tot 15 keer per minuut (onspeelbaar dus).
Mijn specs zijn:
Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
AMD FX-6300 41 °C
Vishera 32nm Technology
RAM
12,0GB Dual-Channel DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. M5A78L-M/USB3 (AM3R2) 52 °C
Graphics
22EA53 (1680x1050@60Hz)
22EA53 (1680x1050@60Hz)
2048MB ATI AMD Radeon HD 7800 Series (ATI AIB) 34 °C
Storage
465GB Seagate ST500DM002-1BD142 ATA Device (SATA) 30 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH24NS95 ATA Device
Audio
High Definition Audio-apparaat
(de temperaturen zijn van vlak na een crash)
Volgens het programma HWMonitor blijven alle temperaturen rond de 30-45 graden, behalve op de plaats TMPIN2 van mijn moederbord: 128 graden. Dit is hoogstwaarschijnlijk de plaats op mijn moederbord waar mijn CPU voor zit, deze is namelijk ook zo'n 57 graden en de kast voelt hier warm aan. Ik heb daarentegen ook crashes gehad met extra koeling op deze plaats. De kast voelde niet warm aan maar de crashes bleven.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om dit te verhelpen heb ik reeds geprobeerd:
- Drivers verwijderen en opnieuw installeren
- Hulpprogramma's zo veel mogelijk beperken (volgens site microsoft)
- PC met een busje perslucht ontstoffen
- Kast openen voor extra frisse lucht
- Alles op de laagste settings zetten (helpt amper)
- Uren googlen zonder resultaat
Alvast bedankt voor alle hulp!
Groet