Sinds kort heb ik in mijn waterreservoir heel veel luchtbubbeltjes die ook door de pomp gaan want ik hoor de pomp regelmatig lucht oppompen, ik heb al geprobeerd om de lucht uit het water te krijgen door heel kort een paar keer de pomp aan te zetten en dan de lucht er uit te laten gaan van het water maar het komt gewoon terug, Ik gebruik een kit van alphacool, http://www.alphacool.com/...gespeed.ic.0ooyGnD2px.jpg Weet iemand hier misschien een oplossing voor?, En kan dit er voor zorgen dat mijn cpu te warm wordt?
misschien mijn reservoir zelf want daar komt een aan de bovenkant op de dop water als ik zware dingen doe?
Een drupje dreft helpt vaak tegen bellen
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!
Gaat dat niet schuimen? lucht + bewegend water + Dreft = schuim?djwesz11 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:52:
Een drupje dreft helpt vaak tegen bellen
hoe lang heb je die waterkoeling al?
het is volkomen normaal dat er in het begin nog lucht in zit
geen dreft erin doen dat komt niet goed
gewoon je behuizing een beetje schudden zodat de lucht uit de radiator naar het reservoir kan lopen
heb ook waterkoeling en dit is voorkomen normaal
kan wel even duren voordat alle lucht eruit is
het is volkomen normaal dat er in het begin nog lucht in zit
geen dreft erin doen dat komt niet goed
gewoon je behuizing een beetje schudden zodat de lucht uit de radiator naar het reservoir kan lopen
heb ook waterkoeling en dit is voorkomen normaal
kan wel even duren voordat alle lucht eruit is
Het is nu al even opgelost,sorry om het niet te schrijven maar ik had de dop van mijn reservoir hand tight gedaan en dan heb ik dus een helemaal vastgedraaid met een schroevendraaier en dan na 4 uren stopte het met bubbels te maken. Toch allemaal bedankt!
Dus er word ergens lucht aangezogen maar de setup lekt niet ?Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:31:
Je hebt ergens een lek wat lucht aanzuigt.
@TS.
Volgende keer een tube res nemen. Hoe meer afstand je hebt vanaf het punt waar het water in het reservoir komt tot aan de waterspiegel, hoe makkelijker ontluchten is.
Sowieso is ontluchten een lastig iets. Wat ik doe ik de pomp op een losse voeding en tig keer aan/uit zetten. Iedere keer de lucht die in het reservoir komt weg laten trekken, dan pas de pomp weer aan.
Wat ook helpt is schudden met de kast terwijl de pomp aan staat. Er blijft altijd in de rad lucht hangen die zegmaar vast zit. Door te schudden komt dit los. Verolgens ook hier weer de pomp uit en de lucht weg laten trekken. Ik ben meestal wel een half uur bezig de grootste lucht er uit te krijgen. Vervolgens draai ik nog een paar dagen zonder de dop op het reservoir zodat ook de laatste lucht er uit kan.
Pagina: 1