Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 09:21
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop zal gebruikt worden voor school, maar zal ook gebruikt worden om games zoals Divinity Original Sin, en mogelijk FF XIV te spelen.

Wat is je budget?
1000 euro is toch wel het maximale

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
In principe wel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur, mijn huidige laptop is een MSI die na 4 jaar toch echt uit elkaar begint te vallen. Enige voorkeur dat ik heb is dat er een Nvidia kaart in zit, ik hoef geen ATI.

[ Voor 7% gewijzigd door Raxious op 26-06-2014 14:29 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De vraag is, wat heb je zelf al gevonden? :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:17
pricewatch: MSI GP60 2PE-064NL

Is deze niks voor je?
Valt binnen je budget en kan zeker wel FFXIV en Divinity draaien.
Nu heb ik eigenlijk alleen gefilterd op desktop replacement. Maar dat is even snel bekeken.

Of deze:
pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2PC-017XNL
15 inch, maar wel 1049 euro
of deze:
pricewatch: MSI Gaming Series GE70 2PC-079XNL
17 inch en onder de 1000 euro.
Beide voor zover een GTX850M
De 15 inch heeft overigens een i7 itt een i5 die op de 17 inch versie zit.

Qua snelheid zijn ze gelijk.

[ Voor 79% gewijzigd door Arunia op 26-06-2014 14:41 ]

• Raxious
DaMarcus schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:33:
De vraag is, wat heb je zelf al gevonden? :)
Oops, had de pagina open staan om de specs te copy pasten ^^'

Had zelf de pricewatch: MSI GP60 2PE-068NL gevonden.

@Arunia

Hmm, de pricewatch: MSI GP60 2PE-064NL ziet er toch wel erg interessant uit.

De pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2PC-017XNL is ook nice, maar dan stijgt de prijs zo'n 60 euro om alleen een betere video kaart te geven. En je verliest ook nog eens 4GB aan geheugen.

Ik krijg hem cadeau van mijn ouders, dus kan niet te veel over het budget gaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Raxious op 26-06-2014 14:46 ]

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja, zeker als het een cadeau is met een budget van 1000 euro, wat toch al een behoorlijk bedrag is voor een cadeau, is het wat lullig om dan nog 60 euro extra te vragen.

Overigens moet je het "alleen een betere video kaart" wel in perspectief zien. Aan een game laptop is dat het belangrijkste. Bovendien is RAM na de tijd te upgraden. Een videokaart niet. (en 8GB RAM is echt wel genoeg om te gamen).

Probeer anders eens wat reviews naast elkaar te leggen van de GTX 850M en de GT 840M. Dan kan je voor jezelf bepalen of dat het extra bedrag waard is. Deze vond ik even snel: http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-850M-vs-GeForce-840M

• Arunia
Kuch kuch, zelf iets bijleggen? ;)

Maar ik snap je punt wel. Ook wat Magnetic_Man al aan geeft.
Maar, de GPU is het belangrijkste van die hele laptop. Als je spellen speelt is dat hetgeen waar je op leunt.
Als je met de lagere kaart af kunt, dan zou ik die nemen. Of je zou wellicht kunnen vragen of je zelf iets bij mag leggen. Want volgens mij is het best wel een verbetering.

• Raxious
Magnetic_Man schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:23:
Ja, zeker als het een cadeau is met een budget van 1000 euro, wat toch al een behoorlijk bedrag is voor een cadeau, is het wat lullig om dan nog 60 euro extra te vragen.

Overigens moet je het "alleen een betere video kaart" wel in perspectief zien. Aan een game laptop is dat het belangrijkste. Bovendien is RAM na de tijd te upgraden. Een videokaart niet. (en 8GB RAM is echt wel genoeg om te gamen).

Probeer anders eens wat reviews naast elkaar te leggen van de GTX 850M en de GT 840M. Dan kan je voor jezelf bepalen of dat het extra bedrag waard is. Deze vond ik even snel: http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-850M-vs-GeForce-840M
Helemaal waar. Zit ook nog maar eens naar de pricewatch: MSI Gaming Series GE70 2PC-079XNL te kijken, en zoals Arunia al aangaf zit daar een i5 in in plaats van een i7. Zou performance wise veel uit gaan maken?

En zelf iets bijleggen? Tja, dat zou ik best willen, ware het niet dat ik atm geen werk heb en ook al voor 600 euro aan schoolboeken moet gaan kopen.

• Arunia
Volgens mij zit er weinig verschil tussen die en die van 1049. De i7 loopt wanneer weinig performance nodig is iets lager in de klok.
Daarbij zul je qua gamen denk ik geen verschil gaan merken tussen die twee.
i7 is tot nu toe eigenlijk voor zwaar videobewerken en dan nog is het de vraag of je dan een i7 nodig gaat hebben. Wellicht richting virtualisatie etc, maar dan kun je beter een desktop hebben.
i5 gamen is gewoon hardstikke goed.

• Raxious
Mijn huidige laptop heeft ook een i5 en draaide prima. Tegenwoordig heeft ie al moeite om op te starten :p

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tja, de ene i5 is de andere niet.
Ik sluit me er overigens bij aan dat de pricewatch: MSI Gaming Series GE70 2PC-079XNL enorm veel waar voor je geld is.

• Raxious
Hoe zit het met garanties? Ik heb ff contact gehad met 4Launch en die wisten mij te vertellen dat er voor val- stoot- en waterschade en een aparte garantie moet worden afgesloten ( makes sense ). Alleen dat hun die niet leveren, en dit waarschijnlijk via de fabrikant loopt. Net dan ook ff gebeld met MSI, maar die zeiden dat ze geen extra garanties bieden. :s
Pagina: 1