Ik ontwerp, fabriceer en verkoop elektronica via eBay, en ben sinds kort zelfstandige.
Momenteel ben ik met een accountant de boekhouding op orde aan het krijgen.
Daarbij hoort o.a. het archiveren van de facturen van alle transacties.
Nu heb ik het probleem dat wanneer iemand iets koopt via eBay, ik daar een bevestiging van krijg zonder btw specificatie. Ik kan in eBay nergens specificeren dat het aankoopbedrag inclusief 21% btw is, zodat dit ook op een bevestiging/factuur naar de klant komt te staan.
Ondanks de mogelijkheid bij zo'n transactie een factuur te maken, kun je nergens btw specificeren.
eBay Engeland geeft aan dat ik dit in de omschrijving van een aanbieding moet doen:
Morgen bespreek ik dit met mijn accountant besproken, maar omdat hij nauwelijks ervaring met eBay en Paypal heeft, wil ik ook graag van anderen horen hoe ze hiermee omgaan.
Dus: wie heeft er professionele ervaring met eBay en hoe je die transacties in de boekhouding verwerkt?
Momenteel ben ik met een accountant de boekhouding op orde aan het krijgen.
Daarbij hoort o.a. het archiveren van de facturen van alle transacties.
Nu heb ik het probleem dat wanneer iemand iets koopt via eBay, ik daar een bevestiging van krijg zonder btw specificatie. Ik kan in eBay nergens specificeren dat het aankoopbedrag inclusief 21% btw is, zodat dit ook op een bevestiging/factuur naar de klant komt te staan.
Ondanks de mogelijkheid bij zo'n transactie een factuur te maken, kun je nergens btw specificeren.
eBay Engeland geeft aan dat ik dit in de omschrijving van een aanbieding moet doen:
Ook in de paypal betaling komt niets van btw terug.Under the Electronic Commerce (EC Directive) Regulations 2002, if you're VAT-registered and you've determined that an item you've listed on eBay qualifies for VAT, you must clearly state the amount or percentage of VAT that will be charged in the listing.
If you didn't make it clear before the buyer agreed to purchase the item or service that VAT would be charged, it's against eBay rules to charge VAT. Instead, you'll be responsible for paying any VAT owed on the item.
Morgen bespreek ik dit met mijn accountant besproken, maar omdat hij nauwelijks ervaring met eBay en Paypal heeft, wil ik ook graag van anderen horen hoe ze hiermee omgaan.
Dus: wie heeft er professionele ervaring met eBay en hoe je die transacties in de boekhouding verwerkt?
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com