Eigendom bij vervanging van verzekering

Pagina: 1
Acties:
  • 764 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinstonC
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 11:18
Hoi!

Ik wist niet precies in welk forum ik dit onderwerp moest plaatsen, laten we hopen dat hij in de goede staat :)

Wanneer een product beschadigd bij mijn in huis en het kan niet gerepareerd worden, in dit geval een iPad mini met krassen op de zijkant, en de verzekering besluit het om te vervangen, heeft deze verzekering dan het recht om het oude product in te nemen?

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard, anders wordt het wel heel makkelijk frauderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:03
Ligt een beetje aan wat ze uitkeren: het verlies in waarde, of het hele apparaat.
Bij stormschade (auto, caravan) krijg je nog weleens de waardevermindering uitgekeerd omdat herstel teveel geld kost.
Als ze genoeg geld uitkeren om het product te vervangen (te vergelijken met total loss) krijgen zij het product.

Ook bij inbraak is dit het geval. Bij uitkering van de schade geld dat zij eigenaar worden van de gestolen producten. Indien een crimineel wordt gepakt, kunnen zij de schade op die persoon verhalen. Indien producten worden teruggevonden gaan ze ook naar de verzekeraar. In het geval van spullen met emotionele waarde worden die wel teruggegeven maar dan wel tegen terugbetaling van de uitgekeerde bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Als het in de polis vermeld staat wel ja. En verzekeraars kennende, zal het er vast wel in staan. Die timmeren dergelijke zaken echt wel dicht. Het is voornamelijk om fraude te voorkomen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinstonC
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 11:18
Oké, dan weet ik genoeg. De verzekeraar heeft al aangeboden om langs te komen om mijn iPad in te leveren, om vervolgens geld te ontvangen voor nieuwe iPad en 50,- euro eigen risico te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:11

weebl

YARR!

Dat is volgens mij de normale gang van zaken hoor :)
En dat is toch ook waar je eigenlijk een verzekering voor hebt toch? Je betaalt slechts je eigen risico van €50,- en krijgt daar een hele een nieuwe iPad voor terug! Oude iPad is dan eigendom van de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Dafuq? € 50 betalen om een bekraste iPad in te ruilen voor een onbekraste die vanzelf ook weer krassen krijgt?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, lees de polis en vraag het de verzekeraar. Dit is echt niet topicwaardig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.