Compacte Gaming/ Rendering unit.

Pagina: 1
Acties:

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-03 21:13
Hoi Tweakers,
Ik sta op het punt om een nieuw Systeem te bestellen.
Hij gaat vooral gebruikt worden voor gamen en voor (3D) renderen.
Dit is het geworden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ljTUwu1.png

Iemand nog op of aanmerkingen of verbeterpunten?
Graag hieronder deponeren.

[ Voor 123% gewijzigd door donnie1992 op 26-06-2014 13:53 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Tegenwoordig zijn er van die mooie voorgebakken kopjes met zeer relevante vragen, die je niet voor niets naar een mooie post sturen (zie voor mooie voorbeelden wat willekeurige andere threads). Waarom heb je die weggehaald?

[ Voor 24% gewijzigd door br00ky op 26-06-2014 14:04 ]

• donnie1992
br00ky schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:01:
Tegenwoordig zijn er van die mooie voorgebakken kopjes met zeer relevante vragen, die je niet voor niets naar een mooie post sturen (zie voor mooie voorbeelden wat willekeurige andere threads). Waarom heb je die weggehaald?
Omdat ik grotendeels al weet wat ik wil.
Ik vraag enkel of er nog verbeterpunten aan deze setup zitten. ("ander geheugen want beter" in die richting).
Anders mag je dit topic als naslagwerk gebruiken :D
Haswell upgrade of toch Bloomfield

[ Voor 10% gewijzigd door donnie1992 op 26-06-2014 14:09 ]

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-03 10:24

amas

Law of Nature: Chaos

Wil je echt zoveel geld uitgeven om te kunnen overklokken? Laat je die optie weg, dan kun je €40 besparen op het mobo, €70 op de koeler en nog eens €50 op de CPU. Ten koste van mss 10% performance? En ik weet niet of die 450W voeding het wel fijn vind om vriendjes te worden met de grote boze GTX780.
Het ziet er in mijn ogen allemaal iets te overkill uit.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Daar komt nog is bij dat ik mij af vraag of die 105 wel in de 250D past, en dat een 780 zwaar overpriced is en een 290 een stuk beter te doen is. Die voeding ltec caps heeft die niet al te best zijn een VS450S goedkoper en beter is en zo kan ik nog wel even door gaan die hele build is gewoon te duur en te brak 8)7

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
donnie1992 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:07:
[...]

Omdat ik grotendeels al weet wat ik wil.
Ik vraag enkel of er nog verbeterpunten aan deze setup zitten. ("ander geheugen want beter" in die richting).
Anders mag je dit topic als naslagwerk gebruiken :D
Haswell upgrade of toch Bloomfield
Omdat je mensen zo goed mogelijk moet faciliteren als je advies wil. Je kan er niet vanuit gaan dat ze gaan doorklikken naar andere (oude) topics. Daarbij is het fijn te weten waarom je bepaalde onderdelen hebt uitgekozen. Een kreet als "gamen en 3D renderen" zegt ook vrij weinig, aangezien het ene software pakket wel iets heeft aan bepaalde onderdelen, en andere weer niet. Ook is het handig te weten wat je al hebt, als je immers op FHD gamet gaat een 780 je vrij weinig brengen behalve een lege(re) portomonnee.

Afijn, neem dit en de comments boven deze post ter harte :).

• donnie1992
DarkBlaze schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:28:
Daar komt nog is bij dat ik mij af vraag of die 105 wel in de 250D past, en dat een 780 zwaar overpriced is en een 290 een stuk beter te doen is. Die voeding ltec caps heeft die niet al te best zijn een VS450S goedkoper en beter is en zo kan ik nog wel even door gaan die hele build is gewoon te duur en te brak 8)7
Kijk, hier kan ik wat mee Thnx!
De gtx780 is een bewuste keuze want CUDA cores :').
Die heb ik nodig voor sommige render engines. Ik ben niet tevreden over de prestaties van OpenCL..

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
donnie1992 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 20:57:
[...]

Kijk, hier kan ik wat mee Thnx!
De gtx780 is een bewuste keuze want CUDA cores :').
Die heb ik nodig voor sommige render engines. Ik ben niet tevreden over de prestaties van OpenCL..
Ik weet niet of je met iray werkt maar als je dat wel doet dan is de 780 non ti een erg slechte keuze qua prijs/performance. De GTX580 doet het iets sneller en kost 1/3 2ehands.

http://www.migenius.com/products/nvidia-iray/iray-benchmarks

Enige reden om de 780 te kopen is het geheugen, maar dat gebruik je alleen bij erg grote projecten.

[ Voor 14% gewijzigd door Ernemmer op 26-06-2014 21:32 ]

• donnie1992
Ernemmer schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:30:
[...]

Ik weet niet of je met iray werkt maar als je dat wel doet dan is de 780 non ti een erg slechte keuze qua prijs/performance. De GTX580 doet het iets sneller en kost 1/3 2ehands.

http://www.migenius.com/products/nvidia-iray/iray-benchmarks

Enige reden om de 780 te kopen is het geheugen, maar dat gebruik je alleen bij erg grote projecten.
Alleen valt daar de game performance dan weer tegen :D
Vandaar deze keuze :).

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
ik twijfel over die voeding, omdat volgens mij de fan van de rm serie heel zelden aanslaat

vraag anders aan de mask in het voedingentopic, hij weet er meer van dan ik

fan van voeding hoeft natuurlijk niet altijd te draaien, maar met een kleine kast is het wel handig denk ik als je fan van je voeding gewoon draait zonder dat je het hoort, gewoon voor wat airflow

en verder maat heb jij wel een google search gedaan van al je onderdelen en hun compatibility

bv h105 in een 250d?

http://www.corsair.com/en...ies-250d-mini-itx-pc-case

[ Voor 55% gewijzigd door mirp op 26-06-2014 23:14 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-03 17:54

mirno

私の名前はMirnoです

De voeding is wat mij betreft te kort qua vermogen.
In game zal de GTX780 zo'n 380W verbruiken. Denk er ook nog bij na, dat je met een overklok nog meer zal verbruiken.
Daarnaast zal kan renderen zwaarder zijn dan gamen en nog meer van je GPU vragen, dus qua vermogen kan je dan op het randje komen te zitten.
Ik zou voor deze voeding gaan: pricewatch: Cooler Master VS V650S

De huidige AMD kaarten kunnen ook prima gebruik maken van renderen met hun GPGPU technologie (soort van cuda). En ik heb testen gezien waarbij AMD zelf beter uit de test kwam. Dus welke programma's ga jij gebruiken?

Ik zou in jouw geval overigens voor een goedkopere kaart gaan.

我的名字是Mirno

• donnie1992
Excuses voor de lange stilte.
Ik had inmiddels inderdaad al wat dingen vervangen.
Zoals inderdaad de koeling. Aangezien de h105i 38mm zou het net op de milimeter moeten passen maar dat is niet aan te raden. (YouTube: Corsair Obsidian 250D Mini-ITX Case Review)

De voeding ben ik nog niet helemaal over uit.
Het is voor mij gewoon belangrijk dat deze stil is en zijn werk doet.
Een modulaire voeding is ook eer vereiste.
Ik heb nu een cooler master silent m700 waar ik vrij tevreden over ben.

Dit zou het dan worden:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B645241%5D=1

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Deze voeding is prima, en is volgens sommigen zeer stil. Overigens zijn linkjes naar winkelmanden verboden! Er is nog steeds een mooie pricewatch lijst. Beetje moeite voor wat advies mag wel toch :)?

• donnie1992
br00ky schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:08:
Deze voeding is prima, en is volgens sommigen zeer stil. Overigens zijn linkjes naar winkelmanden verboden! Er is nog steeds een mooie pricewatch lijst. Beetje moeite voor wat advies mag wel toch :)?
Excuses, Ik werk nu vanaf een hele kleine laptop omdat mijn main pc dus kapot is.
Dan werkt dit wat makkelijker.
Pagina: 1