Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus N550JV-CM068H vs. Acer Aspire V7 582pg 54208G52tii

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd oriënteer ik mij op een nieuwe mainstream laptop met een budget van ongeveer 1000 euro. De laptop zal voornamelijk voor thuisgebruik zijn en gebruikt worden voor internet, fotobewerking (Photoshop/illustrator) en multimedia. In principe dus een volwaardige desktopvervanger.

Na het nodige onderzoek twijfel ik nog tussen de Asus N550JV-CM068H en de Acer Aspire V7-582PG 54208g52tii.

De laptops zijn redelijk gelijkwaardig aan elkaar. Toch zijn er een paar belangrijke verschillen wat de keuze lastig maakt. Zo beschikt de Asus over een i7 processor en een 7200 rpm HDD schijf met 750GB opslag. De Acer heeft daarentegen een i5 processor, maar wel een 20GB SSD en een 5400 rpm HDD schijf met 500GB opslag. Aan 500GB opslag verwacht ik echt wel voldoende te hebben. Is het dan verstandiger te kiezen voor de 20GB SSD schijf van de Acer of voor de i7 processor van de Asus?

Een andere twijfel is de draadloze netwerkkaart van de Asus. Die schijnt niet heel best te zijn en een maximale doorvoersnelheid van 150 Mbit/s te hebben. Ik kan echter niet terugvinden over welke draadloze netwerkkaart de Acer beschikt. Wellicht dat iemand mij daar een antwoord op kan geven?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën/adviezen!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11 10:17

WCA

Ik zou persoonlijk voor Asus gaan, Acer heeft mij in het verleden al te vaak teleurgesteld met slechte kwaliteit (beeldschermkabels die niet goed vast zitten, goedkoop plastic, slechte toetsenborden, loslatende lak, zonder reden uitvallen, oververhitting, rare problemen met USB en Wifi)

. De Asus is gemaakt van aluminium, en de Acer van plastic, dus daar zou ik op kiezen. i7 vs i5 maakt in veel gevallen niet zo veel uit, maar als je wil gaan photoshoppen is een i7 nooit mis. Een ssd kun je er altijd later nog in zetten, dus daar zou ik niet een andere laptop voor kopen.

Share and Enjoy!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

In dit geval gaat het tussen een ULV dual core i5 en een standaard voltage quadcore i7, daar zit een flink verschil tussen! Bij alleen internetten merk je dat natuurlijk niet zo erg maar zodra je er wat meer mee gaat doen wel.

Ik zou tussen die 2 dan ook zeker de asus nemen, dan die HDD vervangen voor een echte SSD. Dan eventueel ook de wifi kaart vervangen voor een AC module aangezien de huidige zo te zien niet eens 5ghz ondersteunt.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Voor desktopvervanger ga voor de pricewatch: Asus N56JN-CN035H
Deze heeft namelijk een beter scherm dan de 550. De 550 heeft het zogenaamde orangegate scherm. Rood ziet er op dat scherm uit als een soort van Oranje. Dat lijkt me niet gewild als je hem vooral gaat gebruiken voor fotobewerking.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik neig nu in ieder geval naar een Asus en ga de N550 nog even vergelijken met de N56. Verwacht dat het toch de N550 wordt, vrouwlief vindt een touchscreen vrij belangrijk... ;-)