'hardware veilig verwijderen' bij losse sata controller

Pagina: 1
Acties:

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-01 21:05
Deze week heb ik een ssd geplaatst in mijn systeem en doordat mijn sata poorten op waren heb ik 1 harde schijf nu verplaatst naar een losse pci-express sata kaart (1 port sata kaart).
Al meteen vanaf mijn 1e installatie komt rechtsonder het bekende pictogram "hardware veilig verwijderen" tevoorschijn.
Wanneer ik bekijk welke hardware ik volgens het pictogram kan verwijderen, dan is het de interne harde schijf (SATA) die op de losse sata kaart zit.

Het lijkt echt puur de controller waardoor dit komt want ik heb 4 indentieke harde schijven en als ik ze omwissel blijft enkel alleen degene op de losse sata controller die melding geven.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en of ik dit kan uitschakelen?

Windws 7 64 bit.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-01 19:38
SATA-schijven zijn nu eenmaal hot swappable (vanaf SATA II geloof ik), dus het lijkt me geen probleem. Zijn je onboard aansluitingen toevallig SATA I?

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-01 21:05
Zover ik kan zien is dit idd SATA I.

http://www.asus.com/Motherboards/M2NSLI/

Serial ATA 3Gb/s RAID
This motherboard supports next-generation SATA hard drives based on the new SATA 3Gb/s storage specification. The onboard NVIDIA nForceR 560 SLI? MCP allows RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, RAID 5 and JBOD configurations for four SATA connectors.

Dit is dus normaal?
En dit is dus niet te verwijderen begrijp ik (dat icoontje)?

EDIT
Inmiddels bij een kennis gekeken en die heeft het ook, het is dus normaal dus ik laat het gewoon zo :)

[ Voor 11% gewijzigd door knorde op 27-06-2014 00:08 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl