Goede middag,
Na een jaar of 6 wil ik weer eens een nieuwe rappe, stille desktop. Ik heb al wat onderzoek gedaan, maar ik zou het op prijs stellen als jullie er feedback op kunnen geven. Of het een goeie configuratie is ed.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. GTA5 straks, STALKER games (modded), Watch Dogs, Survarium, DayZ, Grid
Daarnaast veel internetten en web development. Dat laatste heeft niet zulke hoge specs nodig, maar vaak staan er wel 20 tabs in Chrome + firefox open en photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de €900,-. Ietsjes meer moet kunnen, maar liever minder natuurlijk
Er zijn een aantal dingen die ik al heb, zie hier onder. Het in elkaar zetten ga ik (weer) zelf proberen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als het kan, zoveel mogelijk van onderstaande.
- Nieuwe mobo
- Nieuwe GPU
- Nieuwe koeler
- Nieuw geheugen
- Een SSD
- Nieuwe HD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeur naar merk. Als het maar goed is
Na het 100x checken van verschillende topics en de BBG heb ik onderstaande lijst samengesteld:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige systeem hoor ik redelijk goed op idle en daar stoor ik me aan. Ik zou graag een stille pc willen.
Een case met een venster / LED'jes vind ik ook tof
, maar dit is geen vereiste.
Ga je overklokken?
Nope
Ik hoor graag wat jullie van de samenstelling vinden en of er nog verbeteringen op aan te brengen zijn!
Pim
Edit
Na een jaar of 6 wil ik weer eens een nieuwe rappe, stille desktop. Ik heb al wat onderzoek gedaan, maar ik zou het op prijs stellen als jullie er feedback op kunnen geven. Of het een goeie configuratie is ed.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. GTA5 straks, STALKER games (modded), Watch Dogs, Survarium, DayZ, Grid
Daarnaast veel internetten en web development. Dat laatste heeft niet zulke hoge specs nodig, maar vaak staan er wel 20 tabs in Chrome + firefox open en photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de €900,-. Ietsjes meer moet kunnen, maar liever minder natuurlijk
Er zijn een aantal dingen die ik al heb, zie hier onder. Het in elkaar zetten ga ik (weer) zelf proberen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als het kan, zoveel mogelijk van onderstaande.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Antec Nine Hundred Two | € 113,50 | € 113,50 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Samsung Syncmaster S24B150BL Zwart | € 119,05 | € 119,05 |
| 1 | Logitech Z-5500 Digital | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G15 Gaming Keyboard | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G300 Gaming Mouse | € 42,50 | € 42,50 |
| 1 | Cooler Master Real Power M620 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 307,- | |
- Betreffende de kast: ik vind 'm er nog steeds wel ok uit zien, dus het liefst hou ik hem (ook om de kosten te drukken). Alleen in de huidige setup is het echt een zooitje van binnen qua kabels. Dit ligt hoogst waarschijnlijk aan mijn skills... Maar misschien is er een betere case qua kabel management, voor een mooie prijs? Of met een betere airflow oid? Ook komt er best wat geluid uit.
- Voeding: Ook alweer een paar jaar oud. Het liefst neem ik 'm mee, maar als het eigenlijk een waardeloos ding is / overstandig is omdat hij oud is oid, hoor ik het graag.
- Nieuwe mobo
- Nieuwe GPU
- Nieuwe koeler
- Nieuw geheugen
- Een SSD
- Nieuwe HD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeur naar merk. Als het maar goed is
Na het 100x checken van verschillende topics en de BBG heb ik onderstaande lijst samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,05 | € 66,05 |
| 1 | MSI Radeon R9 290 Gaming 4G | € 375,45 | € 375,45 |
| 1 | WD Green WD20EZRX, 2TB | € 68,90 | € 68,90 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,32 | € 64,32 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 91,92 | € 91,92 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 957,44 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige systeem hoor ik redelijk goed op idle en daar stoor ik me aan. Ik zou graag een stille pc willen.
Een case met een venster / LED'jes vind ik ook tof
Ga je overklokken?
Nope
Ik hoor graag wat jullie van de samenstelling vinden en of er nog verbeteringen op aan te brengen zijn!
Pim
Edit
- Videokaart veranderd
[ Voor 3% gewijzigd door pimskie op 26-06-2014 13:43 ]