• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07-2025
De situatie is als volgt; Ik heb een Pioneer PDP-LX5090 met daar ingebouwd een DVBT tuner.
Deze gebruik echter niet en wil deze vervangen door een DVBC tuner.

Aangezien ik hier geen ervaring mee heb vraag ik mij of er mensen dit al eerder hebben gedaan? En of het uberhaupt wel mogelijk is.

[ Voor 2% gewijzigd door Ccc op 26-06-2014 12:37 . Reden: module vervangen door tuner ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 20:32
Dat kan niet.
De CI-module icm. je smartcard wordt gebruikt om je signaal te ontsleutelen, maar de tuner zit gewoon in de TV zelf.
Volgens de specs zit er in je TV alleen een DVB-T- en analoge tuner in je TV.
Rechtstreeks DVB-C (digitale kabel) kijken op deze TV zal dus niet lukken. Daarvoor zul je een losse decoder moeten aanschaffen.

• Ccc
Nou wat ik graag zou willen, is de interne DVBT tuner eruit halen en vervangen door een DVBC tuner.
Ik had het woord module niet moeten gebruiken.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 20:32
Oh, oke. Antwoord verandert daardoor niet.

De tuner is niet zomaar een plug-and-play insteekkaartje ofzo. Zit waarschijnlijk hardgesoldeerd op een v/d printplaten van de tv. Hoogstwaarschijnlijk ook nog SMD dus niet echt met de hand eruit te halen.
En dan nog: hoe denk je aan een vervangende tuner te komen die je daarvoor in de plaats kan? Die volledig elektronisch compatible is? En de firmware/software van de tv?

Door de terminologie DVB-T en DVB-C zou je misschien verwachten dat deze gemakkelijker uit te wisselen zijn, maar dat is dus niet zo.
Wikipedia: Digital Video Broadcasting

• Ccc
Jip, dat was ook mijn gedachte 'makkelijk' verwisselbaar.

Een DVBC tuner uit een andere tv en het SMD gedeelte had ik al een oplossing voor, maar het firmware/software stuk had ik totaal niet over nagedacht.

Ben bang dat dit product dan toch een brug te ver gaat worden. :)
Vandaar dat ik er ook niets over vond op het www. Bedankt voor je input!