Autoradio met goede geintegreerde carkit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo,

Hebben jullie misschien aanraders met betrekking tot een radio met een goede geïntegreerde carkit (met externe meegeleverde microfoon)?

Een paar simpele opties die ik er graag op zou willen:
- Belangrijkste: goede geïntegreerde carkit (zodra ik gebeld wordt moet het direct automatisch overspringen)
- Bluetooth voor streamen muziek van iPhone
- USB
- Aux (voor in front panel)

Ik had zelf deze gevonden maar weet niet of de carkit een beetje fatsoenlijk is:
http://www.halfords.nl/pr...-autoradio-rcd-263bt.html

Iemand toevallig een aanrader? Thanks!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143561

Zonder cd-loopwerk: Pioneer MVH-X360BT of 560BT.

Van 80 tot 120EUR.

Met cd-loopwerk: Pioneer DEX-4600BT

klik: http://www.pioneer.eu/nl/products/25/121/61/overview.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Kijk ook eens naar de Alpine UTE-72BT

[ Voor 63% gewijzigd door albino71 op 26-06-2014 12:55 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143561

Correct, Alpine is langs audio kant nog dat ietsje beter IMO, maar een stuk prijziger. Zijn wel veel soberder, wat mij aanspreekt. Ik heb zelf de Alpine CDE-153BT. Doet alles wat OP vraagt.

De Pioneers zonder loopwerk zijn geniaal: die zijn ook maar enkele centimers diep meer... (nog) gemakkelijker in te bouwen.

Alpine heeft ze ook, bijv. UTE-42BT, geen ervaring mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 143561 op 26-06-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
Thanks voor reacties, ik hoef niet zo zeer mega goed geluid, maar gewoon normaal goed geluid is voldoende :) Ik heb toch van die standaard gare boxen in mijn auto. Carkit moet wel goed werken.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar de Pioneer MVH-X360BT. Deze heeft Bluetooth maar heeft deze ook een microfoon ingebouwd of een losse microfoon meegeleverd? Ik zie dat namelijk niet terug. http://www.pioneer.eu/nl/...1/61/MVH-X360BT/page.html

[ Voor 6% gewijzigd door xenor op 26-06-2014 13:08 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Anoniem: 143561 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:57:
Alpine is langs audio kant nog dat ietsje beter IMO, maar een stuk prijziger.
Ach, de Alpine kost 95,-, doet alles wat TS vraagt, heeft een externe mic. en goed geluid.
Ik zou dat eerder doen dan een Halfords ding van 80,-

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 26-06-2014 13:05 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:39
Caliber ding lekker in de winkel laten. Ik heb een jaar of 4 geleden via marktplaats eens een Pioneer 6100BT gekocht, en voldoet nog steeds prima.

Geluidskwaliteit is gewoon goed (ben geen audiofiel, maar speel elke dag muziek af via BT), koppelen via bluetooth werkt perfect (elke keer als ik instap en de auto op het contact zet). Opnemen, & ophangen gaat makkelijk. Het bedieningspookje vind ik dan weer wat minder goed uitgedacht, en kan gebruikt worden om door contacten & muziek te bladeren etc. Daarom raad ik je wel aan om een radio die je op het oog hebt in een winkel te proberen, zodat je zeker weet dat deze gebruiksvriendelijk is *kuch* mediamarkt *kuch*, en daarna gewoon bestellen bij de goedkoopste webshop :+.

Maar goed, die van mij is een oud ding, dus ik denk dat een nieuwere generatie bluetooth radio jou wensen zeker vervuld.

Even een middag uittrekken om het microfoontje weg te bouwen (de kabel achter de A-stijl & "door" het dashboard prutsen) en je bent gewoon klaar :). De microfoon zat er bij mij gewoon bijgeleverd, en zit bij het model wat jij voorstelt ook bij. Je moet even kijken onder " specificaties".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Alpine heb ik ook ervaring mee en daar zat een parrot module in verwerkt. Dat werkte allemaal prima. ik kwam van een Pioneer af en ik moet zeggen dat qua geluidskwaliteit de Pioneer mij toch echt beter beviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:12

krietjur

Where am I?

Ik heb een JVC KD-R90BT

- Prima carkit
- USB/iPhone/iPod aansluiting
- AUX ingang, maar niet op frontpanel
- Full Dot LCD-display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 14:16
Let wel dat de audio-kwaliteit van de carkit nauw samen hangt met de software / bluetooth-verbinding. Zo kan je bijvoorbeeld op 1 carkit met telefoon A een perfect gesprek voeren, terwijl je op dezelfde carkit met telefoon B onverstaanbare gesprekken krijgt. Helaas blijkt dit allemaal dan weer niet merk- of platform-gebonden te zijn. Zo is op een standaard VW-carkit van een RDS310 systeem de verbinding met een HTC 7 Trophy (Windows Phone 7.5) bijna geen normaal gesprek te voeren, gaat het met een Nokia Lumia 900 (Windows Phone 7.5) prima, maar op een Parrot CK3100 weer niet (de HTC 7 Trophyj geeft dan wel weer kraakhelder geluid) en gaat het ook met een HTC 8x (Windows Phone 8) prima op zowel een Parrot als een VW carkit. Veel blijft dus toch helaas een kwestie van proberen maar, en als het niet goed is blijven hopen op software-updates van zowel de carkit als van het telefoon-toestel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
Thanks weer. Die JVC (JVC KD-R90BT) is me wat te duur (163 euro). Ik wil zeker onder de 100 euro blijven. Ik ga eens opzoek naar reviews van de Pioneer MVH-X360BT van de carkit + iPhone.

-

Pagina: 1