Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:05
Ik gebruik subversion als versiebeheer op mijn werk. Het zijn pak-m-beet 10-20 projecten waar ik soms lange tijd ook niet in hoef te werken.

Als ik nu een tijdje niets gecommit heb voor een project en ik wil dan weer een commit doen, dan krijg ik steevast out-of-date meldingen. Heel irritant, want dan moet ik vervolgens eerst weer een update doen en dan opnieuw gaan committen. Die update is eigenlijk nonsens, want ik ben momenteel de enige developer (was anders en wordt weer anders in de toekomst).

Is er misschien een manier om Subversion zodanig in te stellen dat-ie die meldingen niet meer geeft?

PS: ik gebruik Subversion puur vanuit Netbeans (heel enkele keer vanuit Putty om een nieuwe repo aan te maken)

[ Voor 8% gewijzigd door Tjolk op 26-06-2014 10:05 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:39

Standeman

Prutser 1e klasse

Geen idee, maar als ik een project open doe ik steevast altijd eerst een update. Scheelt altijd weer een hoop merge-gedoe.

MIsschien kan je automatisch een update uitvoeren bij het openen van je project in netbeans?

Hier is een topic dat er over gaat.

[ Voor 36% gewijzigd door Standeman op 26-06-2014 10:36 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dat is vreemd, SVN gaat niet zomaar out-of-date als je het een tijdje niet gebruikt. Ofwel is er in het repository iets veranderd, ofwel is in de war geraakt. Als je een update doet zou je moeten kunnen zien wat er verandert.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:05
Als ik zo kijk in de history zie ik overal als author mijzelf staan. Aangezien ik zoals ik al zei alleen via Netbeans werk en commit, zou ik niet weten hoe het verder in de repository kan veranderen.

Je noemt ook dat er eventueel iets in de war is geraakt. Bedoel je daarmee dat de SVN database corrupt is geraakt op de een of andere manier? Is er een manier om dat te achterhalen en op te lossen?

@standeman: als ik het zo dus begrijp is het steeds maar updaten eigenlijk symptoonbestrijding. Ik wil het liefst gewoon oplossen als dat gaat.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Ik vermoed dat je je 10-20 projecten allemaal in één repository hebt.
Als je iets commit in Project A zul je daarna dus ook Project B moeten updaten, zodat deze weer op de head zit. Als je dit niet wilt zul je voor elk project een eigen repository moeten aanmaken zodat ze elk hun eigen revision-tree hebben.
Committen kan niet als je workingcopy out of date is, dit is inherent aan hoe SVN werkt (alleen wijzigingen worden gecommit, maar als je niet vanuit de laatste revisie commit klopt je patch niet met de data die de repo heeft).

Best-practice is om te updaten voordat je begint met werken, maar als je als enige aan het project werkt begrijp ik dat je dat onhandig vind.
Alternatief zou je de svn-client tool Tortoise kunnen gebruiken. Als daarbij een commit failed met een out-of-date error toont hij automatisch een dialoog met een Update-knop, waarna je dezelfde commit alsnog kunt proberen.

[ Voor 38% gewijzigd door frickY op 27-06-2014 09:46 ]