Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 08:17
Ik zit in de volgende situatie:

Ik studeer op de hanzehogeschool groningen en ben deze week klaar met mijn verdiepingsstage. De stage opdracht die ik in eerste instatie zou doen had ik halverwege de stage als af. Om mijn gewerkte dagen af te maken ben ik op een project gezet dat practisch stilstond. Ik heb de opdracht met beide handen aangepakt en ben naar eigen zeggen heel ver gekomen. Nu is de situatie dat de zzp'er die eigenaar is van het project, mij wil inhuren na mijn stage (volgende week). Hoe kan ik dit het beste aanpakken, volgens jullie? Wat voor contract zou voor mij het beste uitkomen?

Alvast enorm bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grote kans dat jou wordt gevraagd om ook ZZP'er te worden of via een wazige constructie een nul-uren contract te tekenen.

Aangezien het volgende week al moet gaan spelen, had ik verwachte dat er al een bepaald voorstel aan je was voorgelegd zodat we daar iets over konden zeggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
Ok, maar wat zou het beste zijn als ik zelf kon kiezen? Het is onbekend hoe lang het nog gaat duren, dus ik moet uren gaan schrijven. Zou een 0-uren contract met een vastgesteld uurloon dan het beste zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Beste is natuurlijk volledige loondienst met alle benefits, een knap salaris en een lease auto ;)

Aangezien de beste man ZZP-er is en dus vast geen zin in heeft noch verstand heeft van wat er allemaal bij komt kijken om personeel aan te nemen (0 uren of niet), zou ik me daar niet aan wagen en als zelfstandige het werk aanpakken. Zelf ook ZZP-er worden dus. Dat is helemaal niet ingewikkeld. Voor een eenmalige klus van beperkte omvang bedoeld als bijverdienste hoef je daar ook eigenlijk niets voor te regelen. Kwestie van het verdiende bedrag opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden en klaar. Houdt er bij het vaststellen van het uurbedrag wel rekening mee dat je die belasting (en premies) nog moet afdragen. Laat je dus niet afschepen met een te laag bedrag waar je netto maar weinig van over houdt.

Denk je dat het allemaal wat groter gaat worden, dan wordt het tijd om je te gaan verdiepen in het je inschrijven als ondernemer bij KvK en belastingdienst, zelfstandige kortingen, BTW en kleine ondernemersregeling, etc.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 19:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dit heb ik ook gedaan na mijn stage.

Het ligt er een beetje aan wat je voor ogen hebt. Als het een generieke en tijdelijke opdracht betreft waar je verder straks niet je core business van gaat maken, dan zou een 0-urencontract het beste werken. Dat is wat ik gedaan heb destijds. Er was eigenlijk altijd werk voor me, zowel in vakanties als wanneer ik vrij was voor werk, maar ik had niet het doel om zelfstandige te worden.
Dit was na het afronden van mijn mbo opleiding. Na mijn HBO is het omgezet in een vast dienstverband, maar dit was bij een bedrijf met personeel, geen zzp'er. Bij een zzp'er zoals jij beschrijft is daar waarschijnlijk geen zicht op.

Als jij wel zelfstandige in deze branch wilt worden en straks soortgelijke opdrachten wilt doen als je nu voorgeschoteld krijgt, dan kun je dit zien als een mooi opstapje en nu simpel beginnen, met als doel zelfstandige te worden. ATS hierboven beschrijft het goed.

In beide gevallen moet het uurloon wel wat hoger liggen dan 'in loondienst', aangezien je wilt compenseren voor vrije & ziektedagen die jij natuurlijk niet doorbetaald krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door PromWarMachine op 26-06-2014 10:27 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:52
Ik zou ALTIJD je als ZZP'er inschrijven als je de kans hebt. Loop de KVK eens binnen zou ik zeggen.
Je hebt al snel wat materiaal nodig voor je werk, dat kun je dan ook mooi wegboeken. Denk aan laptop oid.
Helpt idd wel als je verder nog activiteiten wil gaan ontplooien en het hangt ook van de verwachte uren af. Als je maar zo'n 20 uur werk verwacht zou ik misschien toch nog voor het gemak kiezen en een 0 uren contract tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:48
kvk-inschrijving / btw-nummer is niet nodig voor sporadische opdrachten. Je kan gewoon een uurloon bepalen en een factuur naar je opdrachtgever sturen. Bijv iedere maand "x uur gewerkt" of per (sub-)opdracht "x implementatie uitgevoerd". Je inkomsten geef je dan op bij de belastingdienst. Mocht je het vaker gaan doen dan is het wel handig om een btw-nummer / kvk-inschrijving te regelen.

Ik denk ook dat een ZZP'er niet gauw werknemers in dienst zou nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 26-06-2014 10:35 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
We hebben een aangepast stagecontract gebruikt. Ik word uitbetaald via de hanzehogeschool.

[Symbolische close]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:35:

Ik denk ook dat een ZZP'er niet gauw werknemers in dienst zou nemen.
Inderdaad, dan is het geen Zelfstandige Zonder Personeel meer namelijk. Voor zover ik weet kan een zzp'er geen o uren contracten oid verstrekken. Dat past niet in de rechtsvorm.

Zoals het nu is opgelost schat ik dat jouw school nu gewoon een rekening stuurt naar je opdrachtgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Laat de beste man eerst zelf maar met een aanbod per uur komen, dan kan je daarna altijd zeggen dat je meer wilt. Misschien zet je zelf wel te laag in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:17:
[...]

Inderdaad, dan is het geen Zelfstandige Zonder Personeel meer namelijk. Voor zover ik weet kan een zzp'er geen o uren contracten oid verstrekken. Dat past niet in de rechtsvorm.

Zoals het nu is opgelost schat ik dat jouw school nu gewoon een rekening stuurt naar je opdrachtgever.
ZZP'er is geen rechtsvorm. Een ZZP'er valt onder eenmanszaak. Een eenmanszaak kan gewoon personeel aannemen (spraakverwaring).

[ Voor 12% gewijzigd door Deveon op 01-07-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer wat geleerd. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Bennnie schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:12:
We hebben een aangepast stagecontract gebruikt. Ik word uitbetaald via de hanzehogeschool.

[Symbolische close]
huh, wat een wazige constructie? Is de school nu ook opeens payroller of uitzendorganisatie geworden ofzo?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:17:

ZZP'er is geen rechtsvorm. Rechtsvormen zonder rechtspersoonlijkheid zijn: eenmanszaak, VOF, CV, maatschap. Hierbij blijf je persoonlijk aansprakelijk. Daarnaast heb je de rechtsvormen met rechtspersoonlijkheid, hierbij zijn eigenaren/bestuurders alleen persoonlijk aansprakelijk als er sprake is van wanbeheer.

ZZP'er is gewoon een term die de lading dekt, maar geen juridische consequenties heeft. Een eenmanszaak kan ook prima personeel hebben. Je bent dan ineens geen ZZP'er meer, maar behoort tot het MKB, midden- en kleinbedrijf. Juridisch verandert er niets.

Als particulier kan ik ook een arbeidsovereenkomst afsluiten alsof ik werkgever was, als je een schoonmaker in dienst neemt gebeurt dat ook regelmatig. Ik ben dan geen ZZP'er, en juridisch gezien, van rechtswegen, heb ik de status "eenmanszaak".

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1