Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik zoek een compactcamera voor mijn dochter die volgend jaar naar Afrika gaat. Ze heeft geen ervaring met camera's en maakt nu foto's met een iPhone. Ze wil graag wifi en full HD film er op hebben. Ze gaat de foto's voornamelijk overdag maken, 's avonds ook maar dat zal minder zijn. Het zou handig zijn als er uitgebreide automatische functie's op zitten, want ze heeft geen ervaring en ook geen interesse om zich erin te gaan verdiepen. Een lange batterijduur is handig (ik weet dat wifi batterij vreet) of snel opladen.
Zelf ben ik ook een leek qua foto's maken, dus ik kan haar daarmee niet helpen, vandaar deze vraag aan jullie. Budget maximaal 350 euro.
PS: het zou ook handig zijn als hij tegen een stootje zou kunnen.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

De vraag is wat je zelf al gevonden hebt en wat wel of niet voldeed.

offtopic:
Hier op tweakers gaan we er een beetje vanuit dat men eerst zelf wat onderzoek doet voordat je een topic opent.

Overigens zijn systeemcamera's die full HD filmen en wifi hebben vrij dun gezaaid.

offtopic:
Oh en welkom op Tweakers :)

[ Voor 20% gewijzigd door Standeman op 26-06-2014 10:12 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Welke modellen heb je zelf al gevonden? Hier is de Tweakers Pricewatch namelijk uitermate geschikt voor.

Lange batterijduur is vaak beperkt op compactcamera's, omdat het scherm veel aanstaat en veel energie verbruikt. WiFi maakt het er inderdaad niet beter op. Een tweede accu aanschaffen is dan vaak verstandig, een toestel met niet-verwisselbare (ingebouwde) accu dus niet.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Standeman schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:03:

Orverigens zijn systeemcamera's die full HD filmen en wifi hebben vrij dun gezaaid.
Das niet helemaal waar, de nieuwe modellen van Sony en Panasonic hebben het alle twee hoor.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

RZor schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:27:
[...]

Das niet helemaal waar, de nieuwe modellen van Sony en Panasonic hebben het alle twee hoor.
Oh wacht, ik zat alleen naar systeemcamera's te kijken 8)7 Dit lijstje is opmerkelijk langer :P

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:01

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Waarom per-see Wifi? Alsof je in de rimboe van Afrika opeens een wifi-hotspot vind, nee dus...

Je kunt op Marktplaats kijken voor een Canon 300D e.d; die zijn vaak voor een schappelijk prijsje op te halen en de accu gaat wel een foto of 1000-2500 mee (welke je weer kunt wisselen)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ze gaat reizen en wil graag full HD filmen. Dan lijkt het me niet handig een (ook nog eens behoorlijk verouderde) 300D aan te raden...

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:58
kuusj98 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:52:
Waarom per-see Wifi? Alsof je in de rimboe van Afrika opeens een wifi-hotspot vind, nee dus...

Je kunt op Marktplaats kijken voor een Canon 300D e.d; die zijn vaak voor een schappelijk prijsje op te halen en de accu gaat wel een foto of 1000-2500 mee (welke je weer kunt wisselen)
Hotspot met je telefoon voor backup of remote control. Van mij zou het niet hoeven, hoewel het met de gopro wel heel handig is bij gebrek aan scherm.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09

Barrycade

Through the...

Ik denk dat je heb moet zoeken in de range:
pricewatch: Sony HX50V Zwart of een pricewatch: Canon PowerShot SX700 Zwart Of soort gelijke exemplaren van Nikon of Panasonic.
Voor Afrika is een beetje zoom wel handig, optische beeldstabilisatie. Redelijk uitgebreid en schappelijke prijs. Enkele weken voor het vertrek geven zodat ze even kan spelen en leren.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:03

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik sluit me bij ^^ aan. De HX50V (heb zelf de 20V) is echt een monsterapparaat. Ik heb deze gebruikt tijdens een half jaarse reis in Brazil. Duizenden foto's mee gemaakt, uren film, en het is allemaal echt perfect. Panoramafunctie gebruikt, en daarvan hangt nu een schitterende foto van 180x60cm aan mijn muur. Sony it is!

Professioneel Heftruck Syndroom

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:09
Ik heb zelf deze sinds 2 maanden in mijn bezit:

http://tweakers.net/product/317555/samsung-galaxy-camera/

Een zeer fijne camera die filmt in full hd en Wi-Fi heeft. Ook nog GPS e.d.
Mooiste van deze camera; 21x optische zoom. + groothoeklens.
(mogelijk) nadeel; draait op Android, wat de accuduur niet ten goede brengt.

Je kan eventueel ook kijken naar de tweede versie deze camera, maar deze verschilt niet heel erg.

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Als je echt veel zoom zoekt: pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ72 Zwart

[ Voor 59% gewijzigd door leendertv op 27-06-2014 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie reactie. Op de vraag of ik zelf al modellen gevonden had kan ik kort zijn: ik zag door de bomen het bos niet meer. Heb er zelf weinig verstand van en ik kreeg zulke lange lijstjes dat ik er niet meer uit kwam en om dan gewoon de bovenste te nemen leek mij ook niet slim. Dus ik ben blij met de reacties waar gewoon 1 of 2 types instaan. Dan weet ik waar ik naar zoeken moet. Heel erg bedankt en ik heb inmiddels de Sony HX50V gekocht. Wat mij betreft kan deze topic sluiten.
Pagina: 1