LG Smart TV zeer langzaam (LG HX553)

Pagina: 1
Acties:

• ro-bbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-01 15:54
Ik heb gister een nieuwe home cinema set gekocht omdat mijn oude nu echt aan zijn eind is gekomen (DVD speler kapot, afstandsbediening kwijt en center speaker is een paar keer van de tv gevallen :'( )

Ik zou eerst voor LG BH7240B €419,- gaan todat ik de LG HX553 vond € 289,-. Beide 5.1, 1200W en volgens mij? exact dezelfde functies en speakers op de gouden kleuren na. Ik heb ze ook beide beluisterd in de winkel en het geluid was gewoon indentiek naar mijn mening.

Het mooie aan deze LG set is dat ze is voorzien van LG Smart TV met o.a. Youtube, browser, Spotify, Netflix etc. Toch valt de snelheid mij vies tegen, animaties gaan niet vloeiend, de browser is tergend langzaam en door je Spotify afspeellijsten scrollen is een drama. Toevallig zag ik dat er een softwareupdate beschikbaar was, maar nee alles gaat nog net zo langzaam.

Ik heb nog 13 dagen om de set kostenloos te retouneren maar zijn er nog meer mensen die de LG HX553 of LG BH7240B hebben en ook dit probleem hebben of dat ik gewoon een defect exemplaar heb?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
"Smart" features zijn nu eenmaal zwaar over-rated en vallen in het dagelijks gebruik ontzettend tegen. Het feit dat het - met alle respect - een budget setje is, zal het qua hardware dan ook niet veel voorstellen. Voor de genoemde functies kun je beter een pc/laptop/mediaspeler/htpc/smartphone/tablet gebruiken. Zal in alle gevallen beter bevallen.
Zelf heb ik ook 2 "smart" tv's staan en ook de receiver en blu ray-speler hebben dergelijke zaken aan boord. Ik maak er nooit gebruik van. Het werkt niet handig, is traag, ziet er niet uit, etc. Ïmho is dat hele "smart" gebeuren helemaal niets en verkijken mensen zich er enorm op. Ik denk niet dat je een defect exemplaar hebt. De traagheid is een feature. ;)

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
De BH7240P is ten opzichte van de HX553 al wat verbeterd en loopt iets soepeler, maar verwacht er geen wonderen van.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

In veel gevallen is het handiger om voor drie tientjes een Chromecast (of voor wat meer een volwaardige mediaplayer/HTPC) aan te schaffen dan te gaan klooien met de ingebouwde Slow Smart TV en afstandsbediening.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ro-bbo
Voor mij zijn de "Smart" functies bijzaak aangezien ik de LG HX553 gebruik met de PS4, digitenne en computer dus ik zal het denk ik niet gebruiken in de toekomst. Ik vind het wel ronduit slecht dat LG super mooie promotiefilmpjes op Youtube heeft staan waarin alles super snel en goed werkt terwijl er in de werkelijkheid niks van klopt. Toevallig hebben wij op het werk ook een LG Smart TV met exact dezelfde interface en die werkt wel snel en goed, maar dan praat je ook over een tv die 4 keer zo duur is.

Maar goed, voor die 290 euro heb ik wel een set met goed geluid! Je vind niet vaak voor die prijs een 1200 Watt set.

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12-2025
Die "smart" functies zijn echt niks. Trouwens aantal watt zegt weinig tot niets over een set. Een speaker van 50 watt kan makkelijk beter klinken dan een 600 watt speaker. Gaat om de bouwkwaliteit.

• ro-bbo
Het klopt dat een 50 watt speaker beter kan klinken dan een 600 watt speaker, echter niet in dezelfde prijsklasse. Ik heb ook setjes van Samsung gezien met een subwoover die de helft kleiner was en speakers die zo licht zijn als een veertje en dat er vrijwel geen bass te bekennen was maar het setje kostte wel 350 euro.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
ro-bbo schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:23:
Maar goed, voor die 290 euro heb ik wel een set met goed geluid! Je vind niet vaak voor die prijs een 1200 Watt set.
Deze set heeft natuurlijk niet echt 1200 watt. Dat getal op de doos kan niet verder van de werkelijkheid staan. :+

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 13:29
12 watt (R.M.S) per speaker komt meer in de buurt, zijn allemaal van die digitale versterkertjes die geen eens slecht presteren. Totaal niet bedoeld om de set af te kraken, dit is bij alle sets het geval, gewoon luisteren. Maar 1200 watt is echt gigantisch veel, echt gigantisch veel, denk niet dat daar een voeding van een kilowatt inzit... Ik heb eens een set van 100 euro met 1000 W zien staan 8)7

Smart is niet echt smart over het algemeen, behalve bij de duurdere modellen is het bruikbaar. Tweakers weten wel betere oplossingen, goed excuus om een leuk,klein,zuinig pc'tje te bouwen.

[ Voor 27% gewijzigd door Roderiktweaker op 26-06-2014 20:59 ]

Pagina: 1