Jamo SUB 210 op Sony BDV-E280

Pagina: 1
Acties:

• GalacticMeadows
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09-2022
Beste tweaker,

Ik ben van plan om de standaard sub van mijn Sony BDV-E280 home cinema set te vervangen. Ik ben van plan om de Jamo SUB 210 te nemen, maar hoe sluit ik die aan?

Mvg,

Julian Verweij

PS: suggesties voor subs rond de 150 euro zijn welkom.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Niet...

Als je wil upgraden zul je ook gelijk een receiver mee moeten pakken die een actieve subwoofer ondersteunt.
De satellietjes kun je desnoods blijven gebruiken door het plastic aansluitpunt af te knippen en de kabel te strippen maar ze zijn voor je geluid belangrijker dan de sub dus zouden eigenlijk ook vervangen moeten worden.

[ Voor 61% gewijzigd door mr.paaJ op 26-06-2014 00:38 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• GalacticMeadows
Bedankt voor de reactie,

Kan het niet met zo'n kabel? http://m.ebay.com/itm/320672767457?nav=SEARCH , ik weet hier niet superveel vanaf dus meld het aub als ik het fout heb.

Mvg,

Julian

• GalacticMeadows
mr.paaJ schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 00:36:
Niet...

Als je wil upgraden zul je ook gelijk een receiver mee moeten pakken die een actieve subwoofer ondersteunt.
Is het dan wel mogelijk om een passieve sub te gebruiken met dat kabeltje?

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:50
Je zou theoretisch het kabeltje kunnen afknippen en aansluiten aan je Hi level input van de subwoofer. De L & R front luidspreker uitgang op Hi level in en de speakers op Hi level uit maar waarschijnlijk gaat dat niet werken omdat niet de volledige frequentie word doorgestuurd (vanaf de Sony). Je zou dan ook nog de passieve subwoofer uit kunnen proberen op de HI level input. Allemaal nadelen van zo'n alles in een setje waardoor ik zelf nooit zoiets zou aanschaffen.

Passieve subwoofer aansluiten zou ook kunnen maar die zijn moeilijk te vinden in een betere kwaliteit of ze zijn weer veel te zwaar voor de versterker. De versterker hanteert namelijk een standaard output en crossover frequentie die niet aansluit bij een andere subwoofer.

(theoretisch, zou kunnen,waarschijnlijk,dan ook nog, nadelen, niet aansluit.)

Als je het geluid verder prima vind en je wilt alleen de bas verbeteren zou je toch moeten kijken na een losse receiver + subwoofer(+/- 300euro). Het is aan te raden om op ten duur de speaker ook te vervangen als je beter geluid wilt.

[ Voor 20% gewijzigd door Roderiktweaker op 26-06-2014 01:10 ]