Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met netwerk installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn laptop opnieuw door een vriend laten installeren, aangezien ik een ssd schijf erin heb laten zetten.

ik had windows 8 maar ik ben terug gegaan naar windows 7.

nu is het probleem dat mijn cd wat ik bij de laptop heb geleverd gekregen, alleen maar werkt op windows 8.

Mijn probleem is dat mijn netwerk kaart niet geinstalleerd kan worden door een of ander probleem.
(netwerkcontroller en mijn bus-controller worden niet gevonden)

nu heb ik zelf eens gezocht op inernet voor het software te zoeken maar ik vind nergens iets.
(nu ben ik ook echt een pannekoek met zoiets dergelijks)

hebben jullie hier misschien een idee waar dit aan kan liggen/ of zelfs een oplossing hiervoor?

het gaat hier om een laptop ''asus n76v 3630qm

en een netwerk kaart: cb-802.11bgn ww+bt4.0

hopelijk kan iemand mij helpen hiermee.

met vriendelijke groet,

Ties Houwers

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 19:51
Asus ondersteunt alleen windows 8 voor dat model laptop.
Ook op hun website staan geen windows 7 drivers. http://www.asus.com/Noteb.../N76VB/HelpDesk_Download/

Ik heb voor de lol de windows 8 drivers van die site gedownload en ik kan ze zonder foutmelding installeren in windows 7.
Alleen ik heb die netwerkkaart niet dus ik kan niet testen of het daadwerkelijk werkt.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de reactie!

Ik ga het vanavond eens zelf proberen.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Heel oud; maar eventueel kan Unknown Device Identifier je ook een idee geven van de leverancier (als je weet dat er een BCM chip in zit kun je ook gewoon een BCM driver downloaden).

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 11:09

WeirdEye

Eindbaas

Windows 8 drivers werken redelijk vaak wel in windows 7, maar dan wel handmatig installeren en niet via de installer.

Dit kan werken, of je stopt er een andere netwerkkaart in welke wel windows 7 drivers heeft.

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 13:03
BlackWhizz schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:16:
Heel oud; maar eventueel kan Unknown Device Identifier je ook een idee geven van de leverancier (als je weet dat er een BCM chip in zit kun je ook gewoon een BCM driver downloaden).
Dit ID kan je ook gewoon uit appraatbeheer halen ;)
Pagina: 1