Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Topicstarter
De situatie zit zo:

Ik zit deze maand dus redelijk hoog buiten mijn bundel maar er zijn me een aantal dingen opgevallen. Ik heb 14 juni een smsje gekregen dat ik 75% van mijn databundel verbruikt heb, prima ik heb nog 250 mb over dus dat moet ik wel halen met mijn resterende 3 dagen. Voor de zekerheid heb ik op 16 juni extra tegoed aan gezet (100 mb voor 2,50 welke zich vernieuwd als deze weer op is).

Ik krijg de rekening en deze is wat hoger (+- 100 euro) uitgevallen dan ik verwacht had. Wat me dus opgevallen is dat ik geen SMS meer heb gekregen dat mijn bundel voor 100% op is. Deze heb ik wel een keer eerder gehad (17 oktober 2013 een SMS gekregen met het bericht: U heeft 100% van uw internetbundel verbruikt).

Kan ik dit tegen ze houden? Het feit dat ik en een extra bundel aangezet heb (welke per direct in werking treed volgens hun app) en ik geen SMS meer gekregen heb dat ik 100% van mijn bundel verbruikt heb?

Heb overigens nog geen contact opgenomen met de provider in kwestie. Heb de SMSjes ook nog gewoon als bewijs (de recente en de eerdere uit oktober 2013 waarin ze wel een waarschuwing hebben gestuurd dat ik toen 100% van mijn bundel verbruikt heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 02:03
Laat me raden, Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49
Je rekening is waarschijnlijk per maand.

Ik krijg bijvoorbeeld (bij Hi) op 16 Juni de rekening met mijn abonnementskosten van 1 juni t/m 30 juni + de buiten bundel kosten van 1 mei t/m 31 mei.
Dat je abo niet op de 1e van de maand is begonnen compenseren ze meestal in de 1e en laatste maand van je contract zodat ze alle facturen op dezelfde dag kunnen sturen.

Als je dus de 16 of 17e een rekening kreeg die €100 hoger is dan verwacht dan zijn dat waarschijnlijk kosten die je in Mei hebt gemaakt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie

Lawwie

Topicstarter
RocketKoen schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:39:
Je rekening is waarschijnlijk per maand.

Ik krijg bijvoorbeeld (bij Hi) op 16 Juni de rekening met mijn abonnementskosten van 1 juni t/m 30 juni + de buiten bundel kosten van 1 mei t/m 31 mei.
Dat je abo niet op de 1e van de maand is begonnen compenseren ze meestal in de 1e en laatste maand van je contract zodat ze alle facturen op dezelfde dag kunnen sturen.

Als je dus de 16 of 17e een rekening kreeg die €100 hoger is dan verwacht dan zijn dat waarschijnlijk kosten die je in Mei hebt gemaakt.
Nu ik op de factuur kijk is het inderdaad verbruik buiten abbonement t/m mei 2014, maar ook hier heb ik alleen de waarschuwings sms van 75% gekregen en niet die van 100%. Dan vervalt het feit dat ik toen de extra bundel aangezet heb.

Zijn ze verplicht te melden dat je buiten je bundel zit? Of kunnen ze jou de schuld geven omdat je dit zelf in de gaten moet houden?

[ Voor 7% gewijzigd door Lawwie op 25-06-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49
Lawwie schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:46:
[...]

Nu ik op de factuur kijk is het inderdaad verbruik buiten abbonement t/m mei 2014, maar ook hier heb ik alleen de waarschuwings sms van 75% gekregen en niet die van 100%. Dan vervalt het feit dat ik toen de extra bundel aangezet heb.

Zijn ze verplicht te melden dat je buiten je bundel zit? Of kunnen ze jou de schuld geven omdat je dit zelf in de gaten moet houden?
Ze zijn verplicht je een waarschuwing te sturen als je over je bundel heen dreigt te gaan. Door je een SMS te sturen dat je op 75% zit hebben ze aan die verplichting voldaan.

Ik raad je aan een app te installeren die je verbruik voor je in de gaten houdt. Of misschien een grotere bundel aangezien je nu halverwege de maand alweer op 75% zat. Maar het is je eigen verantwoordelijkheid.

[ Voor 5% gewijzigd door RocketKoen op 25-06-2014 22:56 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie

Lawwie

Topicstarter
RocketKoen schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:54:
[...]

Ze zijn verplicht je een waarschuwing te sturen als je over je bundel heen dreigt te gaan. Door je een SMS te sturen dat je op 75% zit hebben ze aan die verplichting voldaan.

Ik raad je aan een app te installeren die je verbruik voor je in de gaten houdt. Of misschien een grotere bundel aangezien je nu halverwege de maand alweer op 75% zat. Maar het is je eigen verantwoordelijkheid.
Ja heb nu ipv 1gb een 5gb abbonement afgesloten, dit zal geen probleem meer zijn in de toekomst. Zal morgen even proberen te bellen en misschien dat ik iets los kan peuteren. Anders is het eigen schuld dikke bult.

Maar ze hebben eerder wel een SMS verstuurd met een 100% verbruiksmelding. Dit brengt mij nogal in de war.
Pagina: 1