Toon posts:

Start from scratch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje mijn eigen computer willen samenstellen en ben op de volgende producten gekomen:

Casing: - Coolermaster stormstryker

Processor: - Intel core I7 4770K

Motherboard: - MSI Z87-G45 GAMING

Geheugenkaart:- Corsair Vengeance RED DDR3,1866-16GK, CL10, XMP

Powersupply: - Cooler Master B700W (Builder)

Verder heb ik al een wat oudere videokaart: Geforce GTX 560 TI

met deze video kaart ben ik nog tevreden en heb ik geen reden om hem op dit moment te vervangen, misschien later als een upgrade.

Mijn vraag is dus, heb ik iets gekozen dat te veel is, of te weinig en dus de computer onnodig vertraagd.

Alvast bedankt voor enige input :P

Verwijderd

Of je iets teveel hebt gekozen, hangt ervan af wat je met je pc wilt gaan doen. Ik zou eerst maar eens CAA beleid doorlezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een High end gaming computer hebben die eigenlijk voor een lange tijd spellen bij kan houden op hoge graphics ik zit niet zo met de prijs eerlijk gezegd. en qua omgeving gaat het echt om een thuis computer dus ik zal er niet mee rijzen of mee naar LAN partys meenemen.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat me meer om de relatie tussen de onderdelen zelf, dus of ik niet een te hoge power supply heb gekozen voor alle componenten etc.

Verwijderd

Als je een high end gaming pc wilt hebben, moet je niet een gtx560TI nemen. Wat ik zou doen:

4x een gtx 780TI met een 4790K en een lekker duur z97 mobo met natuurlijk een dure geluidskaart....... onee dat kan ik niet aanraden, want ik weet niet wat je budget is.

Daarom zeg ik, lees het CAA beleid even door!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 14:19

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:33:
Ik wil een High end gaming computer hebben die eigenlijk voor een lange tijd spellen bij kan houden op hoge graphics ik zit niet zo met de prijs eerlijk gezegd. en qua omgeving gaat het echt om een thuis computer dus ik zal er niet mee rijzen of mee naar LAN partys meenemen.
Dan snap ik de keuze voor een i7 niet. een i5 zal je net zover in games brengen. Verder heb je meer aan om je GPU dan van een hoger segment te nemen als je waarde hangt aan lang grafisc geweld tijdens het gamen.

Als prijs niks uit maakt zou ik voor de R9 295x2 gaan i.c.m. de i7

Heb nog wel een een lijstje liggen voor een super high end systeem. als je geïnteresseerd bent.

Volgen mij zou je met een redelijke overclock van CPU al met een 550watt voeding uit de voeten kunnen op het moment is de Cooler Master V650S gelijk geprijst aan de 550watt variant dus die zou ook kunnen nemen.

maar dat hangt er natuurlijk vanaf of je SLI/crossfire draait.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt splitinfinitive, ik denk dat ik mijn video kaart nog voor een klein halfjaar hou, gezien ik het jammer vind van het geld dat ik dat ervoor betaalt heb en nog even het laatste beetje eruit wil halen.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Die CM B700 is niet goed, de eerder aangehaalde pricewatch: Cooler Master VS V550S of pricewatch: Cooler Master VS V650S zijn een stuk beter maar wel wat duurder (al zou ik echt niet bezuinigen op de voeding). Je zou ook een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W kunnen nemen, die volstaat ook voor je systeem als je geen SLI van plan bent, is betrouwbaarder en nog goedkoper ook dan de B700.

Verder is het mij niet zo duidelijk waarom je een Z87 moederbord en 4770K neemt. De i7 4790K kost in principe even veel (nu komt die nog maar net uit dus hebben niet alle winkels die, maar je zegt ook zelf niet wanneer je wilt gaan bestellen, vandaag of over 2 weken?) en die Z87 G45 lijkt mij toch niet zo in prijs gedaald. Dan lijkt het mij dat je beter nieuwe componenten neemt in plaats van de hoofdprijs te betalen voor componenten van een jaar oud. Dat zijn dan:
- pricewatch: MSI Z97 GAMING 5
- pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

2 vragen; ga je wat anders doen naast gamen (naast internet en office), denk aan videobewerken/renderen oid?
zo ja; kun je kijken voor een i7
zo nee; pak lekker een i5

ga je overklokken?
zo ja pak een 4690k met Z97 mobo
zo nee, pak een 4590/4690 met H97/B85 mobo (wel even op de bios letten)

als je wilt overklokken heb je namelijk ook een duurdere koeler nodig dan de stock koeler; anders loop je behoorlijk tegen temperatuurlimieten op.
verder is het onbekend op welke resolutie gaat spelen, op 1200x1024 kan die 560Ti 't nog wel bolwerken, maar op FHD gaat 't echt wel even wat anders.

en zoals hierboven genoemd, bezuinig niet op je voeding. wattage zegt niets over de kwaliteit namelijk.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1