• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:03

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Zojuist in een opwelling besloten om me te verdiepen in handycams. Momenteel film ik al een aantal vakanties met een Sony HX20V Compactcamera. Full HD video, fantastisch beeld hoor, maar ik wil wat handzamers.

Nu zat ik te kijken naar een fijne videocamera in de vorm van een handycam. Maar... waar zijn ze? Het aanbod is lang niet zo groot als ik gedacht had, en ik wil er niet honderden euro's aan uitgeven. Ik had verwacht dat deze apparten wel wat doorontwikkeld zouden zijn en daardoor wat goedkoper, maar nee?

Qua fotocamera hebben we nu 2 van Sony, de HX20V en Alpha A58. Tevreden met beide en qua software nagenoeg gelijk. Zodoende prefereer ik ook een Sony filmcamera. Maar degene die ik zo even op het oog had, stond bij dat ie veel ruis had zodra het wat schemeriger werd. Tevens is ie nog maar bij 1 winkel verkrijgbaar.

Is deze markt aan het uitsterven? Filmt iedereen met een fotocamera, of kijk ik verkeerd?

Professioneel Heftruck Syndroom

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 11:29

qless

...vraag maar...

Sensoren van de meeste handycams zijn klein, dus veel ruis, dat is nou net iets waar spiegelreflex/systeemcamera's beter in zijn

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600