Hey,
Na vroeger jarenlang pp oc te hebben gegamed en dan een tijdje op console, wordt het eens tijd voor een goede game pc in huis.
Ik ben een absolute leek op dit vlak, maar met behulp van de sticky's hier en de best buy guide heb ik toch een poging gedaan tot het samenstellen van een systeem.
Ik heb er nog enkele concrete vragen over:
- Is alles compatibel met elkaar?
- Is dit systeem in staat om games als CoD en Bioshock op medium settings te spelen (op scherm van 1080p) , en is het een beetje future proof?
- Mijn budget is 900 euro max, inclusief het laten assembleren en verzenden. Op Azerty kom ik met deze build echter op 970 euro, toch een stuk boven mijn budget. Hoe kan het goedkoper zonder al te veel aan performance in te boeten?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem zal enkel en alleen gebruikt worden om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag maximum 900 euro, inclusief assembleren, verzendekosten en Windows.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, monitor en speakers zijn al aanwezig, gaat dus enkel om de pc zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, processor koeling, videokaart, moederbord, harde schijf, SSD schijf, netwerkkaart, voeding, windows.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat wel een beetje uit naar Intel en Nvidia.. Waarom? Dat is gevoelsmatig, ik ken die merken beter.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst niet te groot en een beetje een stil systeem.
Ga je overklokken?
Nee.
Na vroeger jarenlang pp oc te hebben gegamed en dan een tijdje op console, wordt het eens tijd voor een goede game pc in huis.
Ik ben een absolute leek op dit vlak, maar met behulp van de sticky's hier en de best buy guide heb ik toch een poging gedaan tot het samenstellen van een systeem.
Ik heb er nog enkele concrete vragen over:
- Is alles compatibel met elkaar?
- Is dit systeem in staat om games als CoD en Bioshock op medium settings te spelen (op scherm van 1080p) , en is het een beetje future proof?
- Mijn budget is 900 euro max, inclusief het laten assembleren en verzenden. Op Azerty kom ik met deze build echter op 970 euro, toch een stuk boven mijn budget. Hoe kan het goedkoper zonder al te veel aan performance in te boeten?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem zal enkel en alleen gebruikt worden om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag maximum 900 euro, inclusief assembleren, verzendekosten en Windows.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, monitor en speakers zijn al aanwezig, gaat dus enkel om de pc zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, processor koeling, videokaart, moederbord, harde schijf, SSD schijf, netwerkkaart, voeding, windows.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat wel een beetje uit naar Intel en Nvidia.. Waarom? Dat is gevoelsmatig, ik ken die merken beter.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst niet te groot en een beetje een stil systeem.
Ga je overklokken?
Nee.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 148,69 | € 148,69 |
1 | ASRock B85 Pro4 | € 59,50 | € 59,50 |
1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 208,05 | € 208,05 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,85 | € 30,85 |
1 | TP-Link TL-WN822N | € 12,95 | € 12,95 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 69,- | € 69,- |
1 | Scythe Mugen 4 | € 35,50 | € 35,50 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,32 | € 64,32 |