Ik heb een Hitachi PJ-TX100, nu alweer een jaar of 8. Zit nog op mijn eerste lamp en nadat hij een jaar of twee geleden aangaf dat deze op zijn eind liep had ik wel al een nieuwe in huis gehaald, maar nog niet vervangen. Nu heb ik sinds een paar maanden verkleuringen in het beeld. Hoe erg je dat ziet hangt een beetje af van hoe licht of donker een scene is. Het is aanwezig maar nog niet verschrikkelijk storend. Wel wordt het langzaam steeds erger. Ik heb dus maar de lamp vervangen, maar dit geeft helaas geen verbetering.
Ik heb egale afbeeldingen gemaakt met verschillende gradaties van licht naar donker en is het goed te zien:

Mijn vraag is nu of er nog iets aan te doen is. Dat ding uit elkaar halen en schoonmaken bijvoorbeeld. Ik maak de stoffilters trouw schoon en het apparaat was niet echt vuil toen ik de lamp verving, maar de lamp zat in een hoekje onder een apart klepje, dus ik heb de echte binnenkant nog niet gezien.
Ik heb egale afbeeldingen gemaakt met verschillende gradaties van licht naar donker en is het goed te zien:
Mijn vraag is nu of er nog iets aan te doen is. Dat ding uit elkaar halen en schoonmaken bijvoorbeeld. Ik maak de stoffilters trouw schoon en het apparaat was niet echt vuil toen ik de lamp verving, maar de lamp zat in een hoekje onder een apart klepje, dus ik heb de echte binnenkant nog niet gezien.
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).