Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

sitecom router met kuren

Pagina: 1
Acties:

• timmeijers
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2024
Beste medetweakers,

Ik heb sinds maart een Sitecom WLR-4000. ik ging net op mezelf wonen en dat wifi van zo'n ziggo kastje is echt niet te doen. Dus afijn ik ff niet te duur routertje gekocht.

Nu na ongeveer 3 maanden begonnen de problemen te komen. Ik woon in een studentenstraat wat net gerenoveerd is dus iedereen schaft hun internet aan en heeft zijn eigen wifi netwerkjes.

Oke nu to the point... Er zijn super veel wifi netwerken en alle kanalen zijn wel gebruikt. Zie plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/25i23hl.png

Nu als ik mijn router reset gaat het ongeveer een dag goed. Restarts doen geen wonderen.

Nu vraag ik me af of het nou me router is of dat er gewoon teveel storing is qua wifi?

Ik hoop dat iemand mij wat hulp kan bieden of ervaring kunt delen?

Ik ben geen digibeet maar ik weet ik ook niet alles van netwerken.

Trouwens niet bashen op het feit dat ik een sitecom heb en geen linksys van 350 euro. Ik heb nou eenmaal geen groot budget.

Tnx,

Tim

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Maar wat is nu het probleem? Zakt de snelheid in? Klapt het netwerk er uit?

Op de wifi analyse, welk netwerk is de jouwe en op welk kanaal zit je ;) ?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• timmeijers
Ohja das een goeie D4NG3R haha.

Alles is super traag.
Filmpjes laden duurt zeker 30-60 sec voor ze beginnen en elke 15 sec gaan ze dan weer bufferen.

Mobiele spelletjes laden uren en klappen er uit.

Geen pc games meer gespeeld laatste tijd, maar gok dat dat ook drama wordt.

Vakantie komt er aan dus word straks veel gevraagd van dat ding haha.

Dus: internet super traag. En af en toe ffies een moment dat je denkt oooh hij doet het, maar dat houdt niet meer dan 10 sec aan.

Tegen de router aan houden helpt niet (met mobiel)

Tnx

• timmeijers
Mijne is die rooie op kanaal 10 trouwens

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Via de kabel gaat het internet wel vlot?

• timmeijers
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3585913286.png

ik dacht ik laat het ff zien :)

• timmeijers
Oh ik kom er net achter dat google net een update heeft uitgebracht voor mijn nexus 5 om wifi problemente fixen. Ik zeg lets see.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
zet je kanaal eens op 1, of 3

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Juist ja laten we hem op de drukste kanalen instellen omdat het op een rustiger kanaal ook al zo goed gaat 8)7 .

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:31
Enigste permanente oplossing met zo een drukte op 2,4 ghz is zoveel mogelijk apparatuur naar 5 ghz migreren.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Mwhah wat er nu gebeurt is ook niet de bedoeling. Een kameraad van mij woont ook in een studentenflat, en daar zijn 60 netwerken actief.

Zelfs op de standaard Ziggo router die hij gebruikt haal ik > 30Mbit/s via WiFi.

• timmeijers
Ja ik dacht ook aan 5ghz netwerk maar mijn laptop en die van me vriendin hebben allebei geen mogelijkheid daarvoor. Dus zou ik 2 netwerkkaartjes moeten kopen a 20 euro. Das een plan voor de toekomst :p had ik al bedacht als ik huurtoeslag krijg over een half jaar. Nu beetje te krap voor...

• timmeijers
Maar ik heb die android update gedaan en so far so good. Morgen geef ik heads up er over. Want de problemen kwamen vooral voor op mijn nexus 5 en mijn vriendin haar nexus 5...

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Misschien kun je ipv kanaal 10 naar kanaal 11 gaan. Dan heb je al overlap van minder netwerken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

D4NG3R schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 23:50:
Mwhah wat er nu gebeurt is ook niet de bedoeling. Een kameraad van mij woont ook in een studentenflat, en daar zijn 60 netwerken actief.

Zelfs op de standaard Ziggo router die hij gebruikt haal ik > 30Mbit/s via WiFi.
Het aantal netwerken zegt uitermate weinig. Wat uitmaakt is hoeveel ze gebruikt worden.

Een netwerk wat erg sterk binnenkomt maar waar geen verkeer over gaat heb je geen last van. Een netwerk wat veel minder sterk ontvangen wordt maar barstensvol verkeer zit levert forse hinder op.

Voorbeeld:
Ik detecteer in m'n woonkamer nu 48 netwerken op 2.4GHz. Gaat prima. Tot maand terug waren het er 49. Nummer 49 was m'n buurman naast me en itt de rest van de buurt gebruikte hij z'n WiFi wel intensief. Als ik ook maar enigszins in de buurt bij zijn kanaal kwam was het feest voor ons beide (aangezien ik ook vrij veel ermee doe). Dat was ondanks vier netwerken met sterker signaal (onderburen, ivm houten vloeren veel sterker dan buren dwars door spouwmuur) waar we geen van beide enige last van ondervonden.

Kortom, het is geheel mogelijk dat de een geen last heeft van 60 netwerken, maar de ander met slechts 4 een volstrekt onbruikbare 2.4GHz-band heeft (als die vier dan op 1, 5, 9 en 13 zitten).

In dit geval zou ik zeggen dat je een miskoop gedaan hebt met de router. Niet ivm stabiliteit, dat is gewoon interferentie, wel omdat je anno 2014 in een druk gebied een 2.4GHz-only router gekocht hebt. Minder verstandig. 5GHz is enige duurzame oplossing hier.

Oslik blyat! Oslik!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

check ook even of cloud security uit staat, geeft ook nog wel eens problemen ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• timmeijers
Tnx dion_b lang maar krachtig haha.

Cloud security heb ik 2 sec na aankoop uitgezet. Ik ben programmeur met een klein beetje verstand van netwerken.

Uhm ja dion_b ik denk dat het dan me overburen zijn. Zitten met 8 mensen op eem bridged netwerk van 3 AP's die allemaal flink gamen en downloaden. Die gebruiken 4,12,13...

Dan zou ik even kanaal 8 moeten proberen.

Trouwens die nexus 5 update heeft niet veel geholpen tis nu weer drama

• timmeijers
Okee hoe close ik deze topic? Probleem zat het in het mooie Cisco EPC3928AD kastje van ziggo. Doe gereset en werkt weer als een trein. Tnx allemaal voor jullie hulp!

Waarom kwam ik op dit idee: streamen van mobiel naar tv via sitecom kastje ging prima. Dus het moest wel het internet zelf zijn dus ik dacht lets just try. Restarts doe ik wellis maar dat helpt nooit :)

Verwijderd

Volgens mij zijn die problemen te wijten aan DNS requests ofzo bij Ziggo.

Ik heb daar ontzettend veel last van, en de enige reden dat ik nog niet het modem op Bridge geknald heb is omdat ik geen router heb met wireless functionaliteit, iets waarvan o.a TV en PS3 met netflix wel op functioneert.

Je kunt in het modem ook niet de DNS servers instellen, die zitten gewoon meegebakken in firmware. Ik heb het vermoeden dat het opvragen van websites toch op 1 of andere manier via de DNS servers van ziggo verloopt en niet de DNS server(s) die ik bijv instel op mijn PC.

Ziggo, al sinds Casema echt exact dezelfde problemen en ze erkennen gewoon niet dat er eventueel iets mis is met het aantal requests dat hun public DNS servers te verduren krijgen.

Ga een weekje op KPN Glasvezel surfen bijv, met een lagere snelheid, maar heerlijk vlotte DNS die sites instant weet te resolven.
Pagina: 1