Doos videokaart beschadigd bij levering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel2000
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 12:24
Ik weet niet precies waar ik dit moet posten maar ik heb het maar hier gedaan. O-)

Ik heb laatst (gister om precies te zijn) een nieuwe videokaart bij Alternate bestelt, hij is netjes vandaag binnengekomen. Alleen zitten er lelijke beschadigingen op de doos, ook was deze niet ingepakt of verzegeld al weet ik niet of dat hoort of niet klopt (Msi Gtx 770). Er zaten vlekken op de gebruiksaanwijzing.'

De kaart zelf zag er nog goed uit.

Wat vinden jullie hiervan? (zal ik hem terugsturen, houden etc.)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:37

Onbekend

...

Zat de videokaart verzegeld in het antistatische zakje?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel2000
Hij zat in het antistatische zakje, maar verzegeld ik weet het niet. Het zakje was dicht gemaakt met een soort zwart/doorzichte plakband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Als hij werkt zou ik er geen probleem van maken. Kan goed een retourexemplaar van bijvoorbeeld een mede-Tweaker zijn.
Dat risico heb je bij webshops, waar alles altijd geretourneerd kan worden en de winkel dit haast wel opnieuw moet verkopen.

Als er ook maar iets mis is met de kaart of bijv. accessoires ontbreken natuurlijk wel contact opnemen met de verkoper.

[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 25-06-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:30
Eigenlijk had het handiger geweest om voor het uitpakken Alternate even in te lichten zodat ze weten dat het niet in perfecte staat is aangekomen en dat dat niet jouw schuld is. Als alles verder wel werkt en erbij zit dan zou het wel goed moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel2000
Ik heb hem nog niet geopend ;) maar zie net dat dat "plakbandje" er in iedergeval af is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Kan inderdaad een artikel zijn wat is teruggestuurd binnen de 7 dagen (wet kopen op afstand).
Je mag er dan vanuitgaan dat het artikel gewoon goed is.

Of je verplicht bent het te accepteren, zonder dat je op de hoogte gesteld was door de shop, weet ik niet.
Ik denk dat ik er niet te veel heisa om zou maken.

Ik vind dan ook dat Coolblue dit heel goed oppakt met zijn '2e kansjes' op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Stuur ze een mailtje (desnoods met foto's) van de staat v/h product ter kennisgeving. Gebruik hem verder gewoon, mocht er een probleem mee zijn dan heb je jezelf in ieder geval ingedekt

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dus wat is er precies beschadigd aan de videokaart?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij echt zo binnen gekomen is zoals je beschrijft zou ik hem direct retour doen. Je hebt geen idee wat er met de kaart is gebeurt. Als iemand het al voor elkaar krijgt om vlekken op een manual te maken zegt dat voor mij genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33

Perkouw

Moderator General Chat
Titel veranderd naar -> Doos videokaart beschadigd bij levering, het betrof hier immers geen defecte videokaart maar een verpakking met beschadigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Gadgeteer schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:43:
Kan inderdaad een artikel zijn wat is teruggestuurd binnen de 7 dagen (wet kopen op afstand).
Je mag er dan vanuitgaan dat het artikel gewoon goed is.
De wet koop op afstand is dood. Leve de wet cosumentenrechten. Consumenten hebben nu geen 7 werkdagen, maar 14 (kalender)dagen. Dit kan zelf oplopen tot 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel2000
alfatrion schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:43:
[...]

De wet koop op afstand is dood. Leve de wet cosumentenrechten. Consumenten hebben nu geen 7 werkdagen, maar 14 (kalender)dagen. Dit kan zelf oplopen tot 1 jaar.
Hoe bedoel je? Oplopen tot een jaar?!

Ik heb trouwens net nummer gecheckt hij komt uit april 2014 (serie nummer 1404) ga hem dus niet terugsturen.

[ Voor 14% gewijzigd door Wessel2000 op 26-06-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:11:
Als hij echt zo binnen gekomen is zoals je beschrijft zou ik hem direct retour doen. Je hebt geen idee wat er met de kaart is gebeurt. Als iemand het al voor elkaar krijgt om vlekken op een manual te maken zegt dat voor mij genoeg.
Inderdaad blijft zo'n kaart dan vaak teruggestuurd worden en eindigt uiteindelijk in de koopjeshoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel2000
Achja, Stuur wel even een mailtje naar alternate dat ik hier niet zo blij mee ben. Maar zolang de kaart werkt ben ik tevreden. Ze moeten die kaart natuurlijk ergens kwijt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Wessel2000 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:53:
Achja, Stuur wel even een mailtje naar alternate dat ik hier niet zo blij mee ben. Maar zolang de kaart werkt ben ik tevreden. Ze moeten die kaart natuurlijk ergens kwijt ;).
Volgens mij is dat het beste wat je kunt doen. Mochten zij uitzichzelf aangeven te willen overgaan tot vervanging dan kan dat alsnog (gezien de berichten over Alternate de laatste tijd hier, geloof ik daar echter niet in).

Misschien komen ze je toch nog op een andere manier wat tegemoet, zou netjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Wessel2000 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:40:
[...]

Hoe bedoel je? Oplopen tot een jaar?!
Een voorbeeld is dat de verkoper je niet (correct) wijst op het bestaan van het herroepingsrecht, dan is het herroepingsrecht een jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door alfatrion op 27-06-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel2000
Geachte heer ......,

Vriendelijk bedankt voor uw email.

Wij vinden het spijtig te vernemen, dat de levering niet naar volle tevredenheid is verlopen.

Wij hebben een notitie hiervan in ons systeem gemaakt en indien u ooit aanspraak dient te doen op een garantieafhandeling bij ons, zal hier niet moeilijk over gedaan worden.
Dit product is direct vanuit de fabrikant geleverd en dus niet eerder verkocht geweest.

Wij zullen hierover ook contact opnemen met PostNL.

Wij wensen u ondanks alles wel veel plezier van uw nieuwe grafische kaart.

Met vriendelijke groet,

.......

Wel raar dat er dan geen plastic om de doos zat, vlekken op handleiding. Het lijkt een beetje alsof ze post nl de schuld geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Wessel2000 op 27-06-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:46

Sick Nick

Drop the top!

Misschien een retourtje van de fabrikant zelf. Hou het maar in de gaten, grote kans dat ie terug is gegaan vanwege beeldfouten, niet stabiel, brakke koeling of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Sick Nick schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:43:
Misschien een retourtje van de fabrikant zelf. Hou het maar in de gaten, grote kans dat ie terug is gegaan vanwege beeldfouten, niet stabiel, brakke koeling of wat dan ook.
Als dat zo is, dan is hij bij de fabrikant getest/gerepareerd en is dat probleem verholpen voordat deze weer verstuurd werd.
Wel vreemd als dat al zo is, dat hij niet in het "refurb" circuit is beland maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Interessante casus. Ik heb me zelf eerder ook al afgevraagd hoe je als koper nu zeker weet dat je een splinternieuwe, ongebruikte videokaart krijgt geleverd indien er geen sprake is van een strikte verzegeling. Immers, elke videokaart die eerder is teruggestuurd naar een webshop en die niet (langer) verzegeld is kan theoretisch al schade hebben opgelopen door Elektro-Statische Ontlading (ESD) door degene die het produkt eerder heeft aangekocht en mogelijk in handen heeft gehad.

Exra vervelend hierbij is dat zulke schade soms niet rechtstreeks aan het licht komt: je videokaart kan dus vandaag prima functioneren, maar er toch relatief vroeger mee ophouden dan andere kaarten die niet aan (een risico op) ESD zijn blootgesteld. Ergens is er dan wellicht toch iets beschadigd geraakt, maar dat manifesteert zich pas in een later stadium.

Dat risico loop je dus in dit geval van de TS, maar sowieso altijd bij aankoop van een tweedehands GPU. Het feit dat een tweedehands kaart het doet wil niet zeggen dat er niet toch (gedeeltelijke) ESD schade is opgetreden. Ook wanneer je bij een winkel of webshop een compleet systeem inclusief GPU in elkaar laat zetten heb je dus kans dat ze er een retourgezonden videokaart in zetten; je kunt dat uiteraard niet controleren.

Als ik het mis heb, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:05
Ik weet ook niet of je een compleet verzegelde doos moet kunnen verwachten. Immers bij de WKOA mag de consument een doos openmaken om het product te bekijken / proberen en dan terugsturen in onbeschadigde staat.

Een webwinkel moet natuurlijk zo'n teruggestuurde kaart ook weer moeten kunnen verkopen als nieuwe kaart, in die staat moet hij immers teruggestuurd zijn door de eerdere koper.
Pagina: 1