Toon posts:

Pioneer app voor VSX receivers

Pagina: 1
Acties:
  • 6.001 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen.
Ik ben nieuw hier en dus nog niet veel ervaring met dit forum. Misschien zijn mijn vragen al een gesteld en zijn sommige onderwerpen al eens besproken. So be it.

Mijn topic gaat over de Pioneer app (android) voor de VSX receiver reeks. Ik heb deze gedownload, alle instellingen gemaakt en verd*** hij deed het.

Mijn receivcer is de VSX-1122 k, een schitterende, erg uitgebreide versterker. De afstandsbediening vind ik niet echt een wonder van duidelijkheid; op een scherm instellen gaat beter. Dat kan ook, al; heb de dan natuurlijk een TV nodig waar hij op is aangesloten.

Onlangs, op een zondag deed ik een software update voor de receiver. Toen begon de ellende.... De app deed het niet meer en vertelde me dat wegens een code (bij velen bekend denk ik, de B27102, AVR: error, BDP: ...) de verbinding niet tot stand kon worden gebracht. In lekentaal: hij deed 't niet meer.
Van alles geprobeerd dat ding weer aan de gang te krijgen. Reset, Modem (ZIGGO) gereset, alle kabels eruit, alles weer erin, app opnieuw geinstalleerd... Niets hielp.

Maar... ik ben er uit! De oplossing gevonden. Eureka!
Door de versterker stroomloos te bmaken reset je een aantal instellingen. Waaronder je IP adres... En daar zit hem de kneep! Ik zat iedere keer het oude (!) IP adres (dat ik natuurlijk had opgeschreven!) in t tikken. Ja, ja.... niet dus FOUT! Na controle op de versterker zelf (Instellingen Audio) zag ik dat de receiver spontaan een nieuw IP adres had gekregen! Ja en dan kun je proberen tot je een ons weegt, doet ie 't natuurljk nooit meer. Na het IP adres te hebben vervangen door het goede, creeerde hij (de app) meteen een nieuw MAC adres en deed de app het weer als vanouds.
De nieuwe instellingen ook maar opgeschreven.

Misschien was het je ook al eens opgevallen dat, als je de app op twee verschillende toestellen (Bijv. smartfoon en tablet) hebt, je de app niet op allebei tegelijk kunt gebruiken. Oplossing: beiden uitschakelen en opnieuw starten. Op één apparaat werken. Ook als de telefoon of tablet gaat "slapen" doet de app het daarna niet meer. Telefoon c.q. tablet opnieuw starten, daarna app starten helpt.

Ik hoop dat er mensen zijn die hiermee geholpen zijn. Ik hoor het graag! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TL,DR: je had niet in de smiezen dat zo'n ding ook gewoon DHCP gebruikt en dus een dynamisch IP heeft.
Duh. Had je daar echt zo'n lap tekst voor nodig? ;)

Having said that: AV apparatuur met netwerkfunctionaliteit wil je eigenlijk altijd een vast IP geven, juist om dit soort gedonder te voorkomen. Check je boekje even over hoe dat moet.
En zorg ook even dat je router dan niet alsnog dat IP gaat uitdelen (DHCP range aanpassen), anders krijg je alsnog conflicten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

Bedankt voor het delen van je ervaring om andere mensen ermee te helpen :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ...ik heb een probleem met mijn pioneer vsx 932.
Hij geeft aan dat ie moet updaten maar na een paar minuten geeft ie 0-83 error aan . Heb al vanalles geprobeerd . Maar geen resultaat .
Iemand een idee
Mvgr maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Verwijderd Beste idee is in ieder geval om een eigen topic aan te maken en niet andermans topic van 4,5 jaar geleden overnemen met een reactie die niets te maken heeft met de vraag van de topicstarter. Deze vorm van topic kapen en omhoog schoppen is niet gewenst.

Dit topic is gesloten.