Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mobile(IOS) development met Unity 3D

Pagina: 1
Acties:

• tictactoe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 17:10
Hi,

Ik heb een geweldig idee voor het schrijven van een 2D game voor op IOS (iphone/ipad).

Nu heb ik wel een laptop met Windows 8.1 erop, maar zoals de handleiding aangeeft heb je een Mac nodig voor het deployen van een ios app.

Nu vroeg ik me af of er ook mogelijkheden zijn om te ontwikkelen op een windows machine en later een mac te gebruiken als "deployment' machine.

Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
(e.g. ios remote 4 is niet mogelijk, maar misschien wel met een virtuele machine?)

Groetjes, Timtendo!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik kan niet afleiden uit je post wat je zelf gedaan hebt. Jij kan ook Google gebruiken. Wat heb je zelf al gevonden?

Signature van nature

• tictactoe
Ik heb nog niks geprobeerd. Ik heb alleen gelezen dat je een Mac nodig hebt om een game te deployen naar je IOS device.

Concreet is mijn vraag, zijn er "workarounds" voor Windows gebruikers? Google levert alleen de standaard antwoorden op.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik ken geen tools op windows die van objective-c werkende ios applicatie kunnen maken. Wellicht bestaan er cross-compilers of kun je een andere native compiler vinden.
In den beginne heb ik altijd gebruik gemaakt van VM met OSX erop en dus xcode. Nu heb ik gewoon een macbook.

Signature van nature

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-11 14:31
Het is inderdaad mogelijk om te developen binnen een virtual machine die os x draait. Je hebt hiervoor een aangepaste versie van os x nodig (zoek op google) en een processor die wordt ondersteund (volgens mij alleen Intel en daarvan ook niet alle series). Een andere mogelijkheid is het huren van een online os x vps, het deployen naar je device wordt hierdoor denk ik wel moeilijker omdat dit waarschijnlijk via itunesconnect moet gaan verlopen ipv vanuit xcode.

Ik had zelf ook geen zin om een (dure) macbook aan te schaffen, daarom develop ik vanaf een mac mini, als je deze 2dehands op marktplaats koopt heb je denk ik de beste low-budget oplossing.

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:26

Pizzalucht

Snotneus.

Met Unity 3D gebruiken alle platforms dezelfde code als ik het goed heb.

Het is dus heel goed mogelijk je project ergens anders te bouwen en later een Mac te gebruiken om te releasen/deployen.
Waarschijnlijk zul je dan wel je Unity 3D project moeten kopieren naar je Mac (of uitchecken als je met versiebeheer werkt).

[ Voor 38% gewijzigd door Pizzalucht op 25-06-2014 21:20 ]

• tictactoe
Bedankt voor de reacties.

Ik zal binnenkort de virtual machine "oplossing" gaan proberen door middel van de volgende guide.
http://www.macbreaker.com...tain-lion-virtualbox.html
edit:
Zie volgend bericht

Ziet er belovend uit. Ik zal mijn bevindingen hier ook delen. Hopelijk positieve. ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door tictactoe op 27-06-2014 15:51 ]

• tictactoe
Na wat puzzelen was het met bovenstaande link niet gelukt. Echter ik vind nog een nieuwe versie die wel lukte.
Om de resolutie goed te krijgen is nog wat lastig en werkte niet bij de eerdere versie.

http://www.macbreaker.com...rtualbox-with-niresh.html

Dus nu draait Mac OS....ik ga nu verder kijken of ik unity kan laten draaien. :-)

• tictactoe
Dus, het draaien van uberhaubt software op zo'n virtuele machine ging bij mij niet goed. Laat staan Unity 3D.
Daarbij ik niet mijn iphone vinden via USB. (weer een opstakel)

Al bij al, niet echt aan te raden. Ik ga op zoek naar een mac mini e.d. ;-))

Cheers!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik snap dat je uiteindelijk je game wilt testen op de iphone om te zien of er niet iets vreemds aan de hand is, maar vooral in het eerste stadium kan je prima gewoon voor je desktop of een van de vele hardware accellerated Android VMs ontwikkelen en dan later testen op iOS zodra je een investering in een Mac ziet zitten.. (Tweedehands wellicht? Hoeft geen monstermachine te zijn als je het alleen maar gaat gebruiken voor deployen)

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:55:
Ik snap dat je uiteindelijk je game wilt testen op de iphone om te zien of er niet iets vreemds aan de hand is, maar vooral in het eerste stadium kan je prima gewoon voor je desktop of een van de vele hardware accellerated Android VMs ontwikkelen en dan later testen op iOS zodra je een investering in een Mac ziet zitten.. (Tweedehands wellicht? Hoeft geen monstermachine te zijn als je het alleen maar gaat gebruiken voor deployen)
Op Android of desktop testen en aannemen dat het onder iOS gaat weken is niet erg verstandig. Unity gebruikt voor iOS nl de AOT-compiler, waardoor je niet zomaar alles van C# of het .NET-framework kan gebruiken zonder flinke aanpassingen te doen. Dat geldt ook voor externe bibliotheken die soms flinke aanpassingen nodig hebben.

En verder schrijven ze voor Unity gewoon apart code voor de verschillende platforms, dus verwacht naast dat nog meer platformspecifieke bugs tegen te komen die minder makkelijk op te lossen zijn als je al een hele app hebt staan omdat je soms flink zal moeten refactoren om bepaalde bugs netjes te fixern.

Er zijn overigens inderdaad cross-compilers te vinden, maar ik zou je (zeker als beginner) echt met klem aanraden om het meteen en zo vaak mogelijk op het echte apparaat te testen.

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1