Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apple airport extreme 5ghz?

Pagina: 1
Acties:

• b0art
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-11 15:13
Hoi allen,

Heb sinds gisteren een airport voor het Wireless Internet. Mijn moeder wou geen kabels. Nu probeerde ik hem vandaag uit in combinatie met mijn Asus netwerk kaart en ik kreeg alleen maar 2,4ghz binnen. De router staat op de begane grond en mijn pc op de eerste verdieping. Nu vroeg ik me af of het aan de afstand ligt dat ik geen 5ghz kan gebruiken?

Ik heb een 180 mbit lijn van ziggo en zou graag gebruik willen maken van de hele lijn.

Alvast bedankt!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Misschien dat je Asus netwerk kaart geen 5Ghz heeft. Misschien dat je 5Ghz op je AirPort uitgezet hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door johnkeates op 25-06-2014 19:21 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
Ook is de kans vrij groot dat het 5GHz signaal niet door de muur heen komt.
Wil je stabiliteit en snelheid dan zal je echt een kabel moeten leggen.

If it ain't broken, tweak it!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Staat het 5GHz kanaal wel aan? Heb je dit kanaal ook een aparte naam gegeven? Mijn ervaring is dat een SSID op zowel 2,4GHz als 5GHz de meeste apparaten op de 2,4GHz radio krijgt. De Airport heeft de mogelijkheid om het netwerk op 5GHz een andere naam te geven waardoor je je apparaat kunt verbinden met dat netwerk.

while (! ( succeed = try ()));

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:31
Wat hans_lenze zegt. Ik zou checken of 5 ghz aanstaat en de SSID even voorzien van een achtervoegsel. Bijvoorbeeld NETWERK (2,4 ghz) en NETWERK-5G (5 ghz). Op die manier kan je je client device forceren om met de 5G SSID te verbinden.