Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunnend211
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-08 17:21
Hey tweakers,
even een snel vraagje. Ik ben van plan om mijn pc the upgraden met een nieuwe cpu, en moet nu dus ook een nieuwe motherboard en geheugen. Ik twijfel tussen 2 motherboards:
cpu
i5-4690

motherboards
Asus H87M-E
Gigabyte GA-H97M-HD3

Ik ga vered niet overklocken dus dit is verder goed, maar de ASUS motherboard moet ik updaten omdat hij de haswell refesh stock nog niet support. Nu is de vraag: Hoe update ik de BIOS als hij nog niet werkt met de cpu.
Als er nog iets aan specs voeg ik t toe. Ik ben 17 en dit is de eerste keer dat ik echt met een pc ga sleutelen(afgezien van een gpu en een processorkoeler plaatsen)
alvast bedankt!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
stunnend211 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:56:
Hey tweakers,
even een snel vraagje. Ik ben van plan om mijn pc the upgraden met een nieuwe cpu, en moet nu dus ook een nieuwe motherboard en geheugen. Ik twijfel tussen 2 motherboards:
cpu
i5-4690

motherboards
Asus H87M-E
Gigabyte GA-H97M-HD3

Ik ga vered niet overklocken dus dit is verder goed, maar de ASUS motherboard moet ik updaten omdat hij de haswell refesh stock nog niet support. Nu is de vraag: Hoe update ik de BIOS als hij nog niet werkt met de cpu.
Als er nog iets aan specs voeg ik t toe. Ik ben 17 en dit is de eerste keer dat ik echt met een pc ga sleutelen(afgezien van een gpu en een processorkoeler plaatsen)
alvast bedankt!! :)
Weet waar je aan begint. Ik kan nu 1000 redenen opnoemen waarom, maar er is er maar één belangrijk: Doe je wat fout tijdens je BIOS update, is je moederbord kapot (ik weet niet of het mobo in kwestie een back-up BIOS heeft, ik heb niet gekeken). Een BIOS updaten is niet hetzelfde als even je videokaartdrivers vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maar op moderne systemen moet je wel ontzettend prutsen wil je dat stuk laten gaan. Tenzij je bord er simpelweg mee kapt, dat kan altijd natuurlijk, maar dat ligt dan aan de hardware, niet aan de gebruiker.

Maar biosupdaten moet je doen met een supporte CPU zodat je kunt booten. Als ik toch nieuw zou kopen zou ik gewoon die Gigabyte halen, hoef je ook niet meer moeilijk te doen (en ik zou niet weten waarom je nu nog een oudere chipset zou pakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
TERW_DAN schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:53:
Maar op moderne systemen moet je wel ontzettend prutsen wil je dat stuk laten gaan. Tenzij je bord er simpelweg mee kapt, dat kan altijd natuurlijk, maar dat ligt dan aan de hardware, niet aan de gebruiker.
Maar dan nog; hoevaak hoor je niet dat iemand z'n hardware brickt omdat een firmware flash vroegtijdig wordt afgeblazen omdat er niet ' zoals in windows een real-time zandlopertje/laadbalkje ' aanwezig is? :)

Dat je een supported CPU nodig hebt, had ik overigens nog niet eens over nagedacht. Je kan evt. de winkel vragen om updaten voor je te doen, als je persé de ASUS wil, aangezien je geen andere processor ter beschikking hebt die op dat mobo past. Misschien willen ze je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunnend211
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-08 17:21
TERW_DAN schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:53:

Maar biosupdaten moet je doen met een supporte CPU zodat je kunt booten. Als ik toch nieuw zou kopen zou ik gewoon die Gigabyte halen, hoef je ook niet meer moeilijk te doen (en ik zou niet weten waarom je nu nog een oudere chipset zou pakken).
ok dan wordt de asus te lastig, ik zag dat Asus wat handige features had maar dat maakt niet zoveel uit, ook had, en in plaats van 2 4 ddr3 sloten had.
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
afhankelijk van waar je het moederbord gaat kopen: vraag gewoon dat de winkel de biosflash doet
sommige winkels doen dat gewoon hoor
als je de Asus liever hebt, gewoon vragen
Pagina: 1