Videokaart wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartallstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 06:16
Goedenmiddag mede tweakers,

Ik heb zojuist een nieuw system in elkaar gezet.

Dit heb ik gedaan met de videokaart uit mn oude system (een Sapphire radeon 7770HD)

Nu ik windows op de nieuwe pc heb geinstaleerd wordt de videokaart niet herkent. (ik heb een ander scherm aangesloten op de VGA aansluiting van het Mobo voor de instalatie van windows.

Wanneer ik drivers voor de videokaart wil instaleren krijg ik de volgende error: application install install package failure.

Moet ik misschien het bios updaten? ik heb hier echt geen idee van.. het mobo is een asus h81 Plus.

Bart.

Edit 1: De videokaart heft het tijdens de instalatie wel even gedaan
Edit 2: Ook in GPU-Z wordt alleen de Intel hd 4600hd aangegeven

[ Voor 9% gewijzigd door Bartallstar op 25-06-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

Nemesizz

Untouchable

Nu ik windows op de nieuwe pc heb geinstaleerd wordt de videokaart niet herkent. (ik heb een ander scherm aangesloten op de VGA aansluiting van het Mobo voor de instalatie van windows.
Als ik dit goed begrijp, heb je de videokaart wél in de PC tijdens de installatie, maar heb je de monitor aangesloten op de videouitgang van het moederbord tijdens de installatie van Windows?

Je moet de monitor aansluiten op de videokaart zelf en niet op de onboard, anders schakeld het moederbord waarschijnlijk gewoon de PCI-e kaart uit. Check ook of de BIOS settings goed staan (dat ie video output naar de PCI-e kaart stuurt en niet naar de onboard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartallstar
In het Bios staat de 'preffered video output' op PCI- Express. dit lijkt me de juiste? en inderdaad wat je zegt, de videokaart zat wel in de pc maar ik had beeld via de onboard videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-05 10:01

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Bartallstar schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:17:
In het Bios staat de 'preffered video output' op PCI- Express. dit lijkt me de juiste? en inderdaad wat je zegt, de videokaart zat wel in de pc maar ik had beeld via de onboard videokaart.
Je onboard disable zetten ;)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-06 18:16

EektheMan

DPC

evilweed schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:23:
[...]
Je onboard disable zetten ;)
Loop je dan geen risico dat dan geen van beide GPU's aangeschakeld worden en je dus eindigt zonder beeld? (heb een enigszins vergelijkbaar probleem).

Bij de 'Intel HD Graphics Control' kun je ook kiezen welk display adapter gebruikt moet worden bij een bepaald scherm. Misschien kun je daar nog even kijken of de GPU wordt herkent?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 16:32
Als dat gebeurd kan je toch nog altijd een bios reset doen? Het lijkt mij het handigst om alle huidige drivers te deinstalleren, pc uitzetten, kabel op losse gpu te doen, bios in, en op pci express zetten. vervolgens drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 17:24
Heb je de voeding wel aangesloten van de videokaart?
Is de kaart überhaupt wel zichtbaar onder apparaatbeheer?

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartallstar
Opgelost! Bleek dus dat er nog stof op de connectoren van de kaart zaten.. erg dom om dat niet te checken natuurlijk >.<

Bedankt voor alle suggesties hier! :)
Pagina: 1