Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 250 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding, GTX660
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe CPU, een bijpassend moederbord en nieuwe geheugenbalkjes. Misschien ook nog een nieuwe kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, Intel of AMD maakt voor mij niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Dit wil ik wel gaan doen, mits het niet te moeilijk is. Aangezien we hier op Tweakers zitten moet er wel iets over te vinden zijn
.
Dit is het systeem wat ik nu heb:
Hier mist geheugen, omdat ik dat niet kon vinden in de pricewatch (ik heb hier geen naam van). Het is Kingston 667mhz geheugen, 4 gb (2x2).
De nieuwste Pentium (Anniversary edition) schijnt goed mee te kunnen in nieuwere games, doordat ie overklokbaar is. Daar heb ik dit mee opgesteld:
Hier moet nog een koeler bij, maar daarvoor moet ik nog even kijken welke. Een AMD systeem schijnt een beter prijs/prestatie ratio te hebben, maar daar heb ik totaal geen ervaring mee.
Edit: Ik zie net dat ik mijn topic titel niet afgemaakt heb, maar ik zie niet waar ik het kan wijzigen.
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 250 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding, GTX660
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe CPU, een bijpassend moederbord en nieuwe geheugenbalkjes. Misschien ook nog een nieuwe kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, Intel of AMD maakt voor mij niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Dit wil ik wel gaan doen, mits het niet te moeilijk is. Aangezien we hier op Tweakers zitten moet er wel iets over te vinden zijn
Dit is het systeem wat ik nu heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 540 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Foxconn P55MX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 660 2GB | € 158,86 | € 158,86 |
| 1 | Asus Xonar DG | € 22,69 | € 22,69 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 70,45 | € 70,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 252,- | |
Hier mist geheugen, omdat ik dat niet kon vinden in de pricewatch (ik heb hier geen naam van). Het is Kingston 667mhz geheugen, 4 gb (2x2).
De nieuwste Pentium (Anniversary edition) schijnt goed mee te kunnen in nieuwere games, doordat ie overklokbaar is. Daar heb ik dit mee opgesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3258 Boxed | € 60,44 | € 60,44 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97P-D3 | € 72,85 | € 72,85 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,32 | € 64,32 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 197,61 | |
Hier moet nog een koeler bij, maar daarvoor moet ik nog even kijken welke. Een AMD systeem schijnt een beter prijs/prestatie ratio te hebben, maar daar heb ik totaal geen ervaring mee.
Edit: Ik zie net dat ik mijn topic titel niet afgemaakt heb, maar ik zie niet waar ik het kan wijzigen.