Platenspeler op 2.1 setje aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axantucar
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-03 15:12
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds kort een platenspeler thuis staan (Akai ATT01U, erg simpel) en heb deze op het moment via mijn laptop aan een 2.1 setje van Philips aangesloten. Dit werkt op zich wel, maar het is niet helemaal ideaal. Nu is mijn vraag of het ook mogelijk is om deze platenspeler direct op het Philips setje aan te sluiten.

De platen speler heeft een USB-poort om aan de computer aan te sluiten en een RCA kabel. Het setje heeft alleen een 3,5mm in- en output. Is het mogelijk deze met elkaar te verbinden zonder tussenkomt van mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-05 15:33
Met zo'n tussenstukje kom je denk ik een heel eind?

Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/35m-2xtulpf_plug.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Pnnnkk op 25-06-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axantucar
Met zo'n tussenstukje zou ik aan beide kanten female moeten hebben, en voor zover ik weet zijn die er niet. De platen speler heeft RCA male, het Philips setje heeft 3,5mm jack male.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 21:39
De kans is best wel aanwezig dat het een phono-output is, en die kan je niet zomaar op een line prikken. Als je philips-setje over een phono-aansluiting beschikt zou het moeten kunnen, anders is waarschijnlijk een voor-versterker nodig.
Wat betreft verloopkabeltjes is vrijwel alles verkrijgbaar wat je kan bedenken, dus ook RCA female->Jack female, alhoewel het niet echt een heel logische kabel oplevert.
Alternatief is solderen of een verloopstukje erbij http://www.allekabels.nl/...1079/jack-koppelstuk.html

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 19:25

ktf

Ik heb het juiste kabeltje hier liggen, maar ik weet ook niet waar je het zou moeten kopen. Wat betreft de voorversterker, gezien dat het een vrij nieuwe platenspeler betreft zou het zomaar kunnen dat hij dat al ingebouwd heeft, maar daar zou ik even de handleiding op naslaan.

edit: zoeen dus? http://www.miniinthebox.c...ack-adapter_p1360981.html

[ Voor 20% gewijzigd door ktf op 25-06-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Als hij het nu al op zijn laptop heeft werken en niet té zacht is, ga ik er wel vanuit dat de platenspeler een ingebouwde voorversterker heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

een jack jack busje er bij, en je bent klaar mits de platenspeler een line out heeft en geen phono out heeft.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axantucar
@Ktf
Zo één zou het dan inderdaad zijn. Ik weet niet of dat überhaupt zou werken?

@Lip
De platenspeler kan wisselen tussen Line en Phono. En een Jack Jack busje. Zo één als door kroegtijger werd gelinkt? Dan dus van Tulp naar 3,5 jack adapter, en dan zo'n busje denk ik?

Verder weet ik zo niet hoe en wat qua voorversterker. Ik kan zo niets over een ingebouwde voorversterker in de handleiding vinden. Via de laptop moet het via de USB naar de laptop, dan via Audicity (bijgeleverde software), en gewoon het 2.1 setje op de audio van mijn laptop aansluiten.

[ Voor 20% gewijzigd door Axantucar op 25-06-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

3.5mm stereo kontra steker + die van kroegtijger = kassa :)

als je kan kiezen tussen line out of phono out, dan moet je de line out kiezen. Op die manier maak je gebruik van de ingebouwde voorversterker in je platenspeler.

[ Voor 96% gewijzigd door Lip op 25-06-2014 20:19 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axantucar
Top, dan ga ik dat eens proberen. Bedankt voor alle reacties!

Edit:
Het is uiteindelijk gelukt met een RCA > 3,5 mm stekker. Bedankt voor de hulp!

[ Voor 42% gewijzigd door Axantucar op 26-06-2014 18:09 ]

Pagina: 1