Gamesysteem voor ongeveer 1100 realistisch?

Pagina: 1
Acties:

• j-rre
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
Ik ben op zoek naar een zo goed mogelijk gamesysteem voor ongeveer 1100 euro. Is dit realistisch? Dus heb ik voor dat bedrag echt een beest van een machine waar ik een aantal jaar mee verder kan?

Elke keer als ik zelf aan het samenstellen ga dan kom ik al gauw op een duurder systeem uit, simpelweg om het feit dat ik de kwaliteitsverschillen niet goed weet tussen componenten. Ik stap net over van consolegaming naar pcgaming en ik ben dus nogal nieuw en vrij onwetend. Skyrim met de vele mods heeft mij uiteindelijk over de streep getrokken.
Nu maar eens de vragen langsgaan:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn systeem vooral gamen en eventueel op den duur ook met grafische lichtgewichten photoshop en illustrator etc bezig. Op dit moment doe ik dit nog op mijn laptop die nog wel even meekan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn max prijs ligt rond de 1100 euro dit is inclusief assemblage, maar exclusief verzendkosten en randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen componenten etc die ik meeneem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit hoop ik van jullie te horen. Adviseren jullie bijvoorbeeld meerdere videokaarten etc?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, zo lang de kwaliteit en houdbaarheid maar hoog zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik laat mij hierover graag adviseren.

Ga je overklokken?
Zou een optie kunnen zijn, hier moet ik mij nog in verdiepen.

In de tussentijd ben ik mij uiteraard ook nog aan het verdiepen in alle onderdelen en mochten jullie hier advies over hebben dan hoor ik dit ook graag.

Alvast zeer bedankt voor jullie hulp!!

Vriendelijke groet,

J-rre

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Voor 1100 kun je een mooie Game PC in elkaar zetten. Hier kun je zeker een aantal jaar mee vooruit.

Wacht dacht je van dit lijstje?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 178,89€ 178,89
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,05€ 66,05
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 362,-€ 362,-
1WD Green WD20EZRX, 2TB€ 68,90€ 68,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,85€ 82,85
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,95€ 27,95
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 33,95€ 33,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,32€ 64,32
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 77,95€ 77,95
1Crucial MX100 256GB€ 87,95€ 87,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.050,81

Snelle processor, i7 is niet nodig voor games.

Dit setje geeft geen mogelijkheid tot overklokken, maar is daardoor wel een stuk goedkoper.
De videokaart wordt in veel reviews gezien als de beste R9 290 en met deze kaart moeten de meeste games op ultra + Full HD met een nette framerate te draaien zijn.

Een recente en snelle SSD met stroomvoorziening voor het netjes uitschakelen bij stroom uitval.

80 Plus Gold voeding, een van de beste.

Moederbord met goed onboard geluid.

Snel geheugen.

Ik heb gekozen voor een WD Green schijf, deze is minder snel dan een Black schijf, maar wel een stuk stiller.

Bij dit setje zit een muis en toetsenbord inbegrepen, altijd aan te passen naar wens of weg te laten. Wanneer je deze al hebt.

In deze set zit geen beeldscherm inbegrepen.

Veel gebruikte kast, die bekend staat omdat deze stil is, goed kabelmanagement biedt en er gewoon netjes uitziet. (zonder te veel toeters en bellen)

[ Voor 11% gewijzigd door mobstaa op 25-06-2014 16:08 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• j-rre
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb even snel reviews erover gelezen en naast andere systemen gelegd en het ziet er zo goed uit! Ik zal er alleen wel nog een blurayspeler aan toe moeten voegen toch? Of zie ik die over het hoofd. Ik weet dat het tegenwoordig bijna niet meer nodig is, maar toch komt er zo nu en dan weer eens een disc voorbij.

En 1 videokaart is dus voldoende?

En nog even een vraag, stel ik zou dit allemaal aanschaffen, wat ga ik dan missen? Dus waar zullen ze op fora bijvoorbeeld op zeggen dat product X beter is maar wel veel duurder? Of zal dat niet het geval zijn.

• mobstaa
  • Niet online
Sneller dan de R9 290, is de R9 290X, deze is dan ook echt wel een stuk duurder, maar geeft totaal geen waar voor de extra prijs. Dit scheelt een klein aantal frames per seconde op hoge resoluties. Ik zeg: absoluut de prijs niet waard en ik weet zeker dat er genoeg anderen hier op dit forum aanwezig zijn, die het met mij eens zijn.

Wel zullen er personen zijn die graag zien dat je bijvoorbeeld voor een andere R9 290 zou kiezen. Na veel reviews te hebben gelezen, heb ik zelf besloten dat dit toch echt de beste is, voor een goede prijs.

De blue ray speler heb ik inderdaad niet toegevoegd.

Zelf zou ik nooit voor een Crossfire(2 videokaarten) setup gaan. Dit kost veel te duur en betekend niet dat spelen 2x zo snel draaien, sommige spellen draaien daardoor zelfs minder.

Met deze videokaart moet je wel een tijdje vooruit kunnen, op dit moment is dit simpelweg een van de snelste kaarten en ga je voor het geld ook niet veel beters vinden.

Sterker nog, bovenstaand setje is precies mijn samengestelde pc, die ik thuis gebruik.
Deze heb ik compleet bij Azerty in elkaar laten zetten, want hun bieden dan nog eens 1 jaar garantie op alle onderdelen.

[ Voor 9% gewijzigd door mobstaa op 25-06-2014 16:32 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
De build van mobstaa ziet er prima uit. Die 290 is een mooie videokaart om op FHD lekker op ultra te gamen. De rest van de componenten zijn eigenlijk ook standaard binnen dit budget.

CFx/SLI is voor 1 scherm overkill, tenzij je een 4K scherm hebt. Heb je er al 1 (op het oog)?

• j-rre
Oke bedankt!

Heeft de voeding verder een hoog genoeg wattage? Ik las dat daar tegenwoordig een steeds hoger wattage voor verlangd wordt, of is dit overbodig?

En het beste kan ik voor een directe internetaansluiting op de desktop zorgen toch? Of raden jullie een Wi-Fi installatie aan?

@br00ky
Bedankt!
Ik heb mij nog niet verdiept in het beeldscherm. Aanraders? Uiteraard wil ik ook wel een scherm waarbij mijn desktop tot zijn recht komt.

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-03 15:48

Gmount

Ecorunner lid

Mobstaa's lijst ziet er goed uit, vergeet alleen het OS niet!

http://tweakers.net/price...ows-81-nl-oem-64-bit.html

Een directe internetaansluiting is inderdaad beter.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

• mobstaa
  • Niet online
@j-rre

De voeding volstaat makkelijk, deze heeft namelijk ook een 80 Plus gold certificering.

@Gmount

Klopt helemaal! Bijna vergeten.

• j-rre
Oke, sorry ik lees nu ook dat je dat over de 80 plus al had getypt.

Haha de OS was ik ook zo vergeten trouwens, bedankt!!

Misschien een domme vraag, aangezien er zomaar vanalles kan veranderen op gamegebied, maar met dit systeem hoelang zou ik hiermee ongeveer door kunnen? Dus dat ik games echt op superinstellingen kan spelen. En welk onderdeel zal waarschijnlijk het eerst voor een betere moeten worden vervangen.

• mobstaa
  • Niet online
@j-rre

Dit kun je eigenlijk nooit echt weten, misschien maken games volgend jaar wel een mega grafische sprong. En wordt alles een stuk zwaarder.

Ik zelf ga hier niet vanuit en met het door mij genoemde systeem, denk ik zo'n 3 jaar alle games wel op Ultra tot High op Full-HD te kunnen spelen.

Wanneer dit de daarna komende jaren niet meer zal lukken, kun je eenvoudig een nieuwe videokaart kopen en de huidige videokaart eruit halen, om te vervangen met de nieuwe. Dan ben je weer een heel eind up-to-date.

Nu heb je 8GB RAM, ik ga er vanuit dat dit ook de komende jaren nog ruim voldoende is, voor nog eens +- 70 euro, maak je hier 16GB van, dus met dit systeem kun je nog makkelijk een aantal jaar vooruit en je hebt ook de mogelijkheid om te upgraden wanneer nodig.

• j-rre
Oke, maar ik kan de desktop iig updaten tegen die tijd.

Duizendmaal dank voor de hulp!

Uiteraard zijn eventuele verdere tips ook altijd welkom!

• j-rre
Wat voor een monitor heb jij er trouwens bij?

• mobstaa
  • Niet online
@j-rre

Zelf heb ik de volgende monitor:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart

Scherp, helder, verstelbaar en voorzien van USB hub.
qua degelijkheid is dit gewoon een van de beste. Verder zijn er nog genoeg andere monitoren van Dell die ook goed zijn.

• j-rre
Ik zit nu alleen nog met de bluray speler.

Mijn oog is gevallen op deze: LG Blu-ray Combo SATA CH12NS30. Aan te raden? Of is er een andere aanrader?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
De goedkoopste in de pricewatch is al prima, bedenk wel hoe vaak je nog daadwerkelijk een BluRay gaat branden...

[ Voor 43% gewijzigd door br00ky op 25-06-2014 17:44 ]

Verwijderd

Ik moet het toch even vragen, waarom wil je graag een BluRay speler?

• j-rre
@ACSG_Vergan
Raad je iets anders aan?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Weglaten? Wanneer gebruik je die nog? Je hebt nu een BlueRay brander, dat gebeurt toch eigenlijk helemaal nooit?

• j-rre
Nee het gaat mij meer om dat ik een disc player heb. En het verschil tussen dvd en bluray is qua prijs niet zoveel. Dus vandaar.

Of praat ik nu heel raar?

Verwijderd

Misschien dat ik verkeerd kijk maar de goedkoopste BluRay speler (met een beetje kwaliteit) is al gouw 40 euro. Persoonlijk ben ik van mening dat,dat het niet waard is voor hoe vaak je het gebruikt.

Mijn suggestie is om gewoon een simpele disc player te nemen. Zelf heb ik deze:
pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart
Mijn discplayer heb ik eigenlijk alleen gebruikt om windows te installeren.

*min of meer offtopic*
Elke keer dat ik de huidige prijs zie van die R9 290 ben ik teleurgesteld dat ik per se mijn computer wou bouwen toen bitcoin minen populair was
/me heeft 330 betaald voor zijn Asus R9 280X top :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2014 20:38 ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Is mischien niet iets om uit het lijstje van mobstaa voor een H97 moederbord te kiezen? bijvoorbeeld de pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO dan beschikt hij ook over een M.2 slot en als ik mij niet vergis iets meer usb3 poortjes.

• j-rre
@splitinfinitive
Dan moet je mij heel even helpen wat precies het verschil is. En in hoeverre is het een meerwaarde?

Verwijderd

http://lmgtfy.com/?q=m.2

Klein beetje zelf zoeken mag wel ;P

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

j-rre schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:25:
@splitinfinitive
Dan moet je mij heel even helpen wat precies het verschil is. En in hoeverre is het een meerwaarde?
M.2 kan als ik mij niet vergis gebruik maken van PCI wat meer bandbreedte betekent voor de SSD wat weer hogere snelheden kan betekenen. Nu zijn M.2 SSD duurder dan de 'gewone' SSD maar zoals met alles wordt dat vast en zeker goedkoper. Dus waarneer het zich kan lonen plop je gewoon een nieuwe snelle SSD erin.

Verder is het een nieuwe chipset. voor deze zal je geen BIOS update hoeven te doen met de Hasswell Refreshes. Dit kan bij een B85 of andere 8 serie bordjes soms wel het geval zijn. Veelal is een navraag bij een winkel voldoende of de juiste bios aanwezig is. Toch mocht het zo zijn dat broadwell dadelijk uit komt, weet niet hoe het gaat met intel maar volgens mij blijft het nog wel even socket 1150 dan kan je eventueel dadelijk ook een Brede put op je bordje mikken.

USB 3.0 is (voor mij althans) een verademing. Als ik nu eens een bestand van 10gb op mijn USB wil zetten gaat dit echt vlot. Gemiddeld tussen de 80-110mb/s tegenover mijn 2.0 usbstickje dat met geluk 10mb haalt.

Het zal niet persee nodig zijn het lijkt mij gewoon verstandiger. Meen hier op tweakers een gerucht te hebben gelezen dat SSD fabrikanten binnenkort elkaar een prijs oorlog verklaren wie weet worden die M.2 dan redelijk betaalbaar.

En als laatste volgens mij hebben de meeste B85 Sata 3 en Sata 6 waar dit bord alleen nog Sata 6 heeft

• j-rre
@Splitinfinitive
Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke uitleg! Het lijkt zo een goede idee! Ook is er niet een hele grote meerprijs. Als ik een m.2 moederbord zou nemen, dan kan ik wel gewoon een NIET m.2 ssd gebruiken? Of is dat niet mogelijk? Of raad je wanneer ik een m.2 moederbord zou nemen, ook een m.2 ssd aan?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat is gewoon mogelijk. M.2 is een extra aansluiting, maar zoals Splitinfinitive aangeeft heeft een H97 bord ook SATA aansluitingen waar een "normale" SSD op kan.

• j-rre
Voor het moederbord heb ik nu de msi h97 guard-pro en de msi h97 gaming 3 op het oog. Het enige verschil dat ik tussen de de 2 kan vinden is dat de gaming 3 meerdere interfaces heeft en gebruik maakt van een ander LAN systeem.
Nu rijkt mijn kennis helaas niet zover dat ik dan ook weet of de gaming 3 echt een toegevoegde waarde heeft. Is dit bij jullie bekend?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Als ik zo de specificaties zie zou ik vooral de Gaming 3 kiezen omdat de audiovoorziening wat beter is. De ALC1150 chip is voor onboard geluid erg goed. Sommigen zweren ook bij de Killer NIC dus dan heb je meteen 2 in 1 klap ;). Betaal je dan wel 12 euro extra voor.

• j-rre
@br00ky
Bedankt voor de snelle informatie! Ik denk dat ik mijn order maar eens ga plaatsen.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik wil je nog wel een kleine tip geven wat betreft de monitor pricewatch: Dell P2314H

En ik zou persoonlijk geen Sapphire nemen, is onder load heel iets stiller en heel iets koeler dan een MSI r9 290 maar idle maakt hij wel een bak meer herrie. daarnaast is mijn ervaring met de support afdeling van Sapphire alles behalve positief. Ze lijken daar een wedstrijdje wie kan het langst een kaart daar houden te doen.

@daellat
De perstaties zijn ook niets mis mee, hij is idle alleen iets luider wat ik zelf wat minder vindt en zoals ik aangegeven heb ik en een vriend van mij waren onze kaarten meer dan 1,5 maand kwijt en toen kregen wij van de webshop maar een nieuwe videokaart (toen dus de MSI gekozen na veel research). Verder heb ik in een pc zaak gewerkt en daar ook al een aanvaring met hun geweldige support gehad duurde ook 10 weken en hun conclusie was dat de videokaart niet kapot was maar ondertussen crashde hij wel in elke pc na 15-30 minuten battlefield 4 of een uur world of tanks.

[ Voor 88% gewijzigd door DarkBlaze op 26-06-2014 12:50 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• daellat
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-01 16:37
Ik draai op dit moment de sapphire r9 290 tri-x op mijn desktop PC en het is op dit moment voor full HD meer dan voldoende. ik heb zelf nog geen ervaring met sapphire support gehad dus kan daar niet over oordelen.

Ik zou overigens ook voor een gewone DVD speler gaan zoals eerder aangegeven, en niet voor een blu ray.

• j-rre
Zijn er toevallig nog aanraders voor de DVD speler? Ik kan vrij weinig vinden over tips hierbij. Ik dacht er 1 gevonden te hebben maar die schijnt nogal lawaai te maken.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Die maken altijd lawaai, de stilste optie is er geen nemen. Maar wanneer komt het voor dat die langere tijd achter elkaar loopt te draaien? Of uberhaupt draait? Weglaten of gewoon de allergoedkoopste uit de pricewatch nemen.

• j-rre
Oke, ja dat is ook gelijk het mooiste. Maar ik zie de bui al hangen dat ik voor 1 of ander programma een dvd'tje krijg aangeboden. Dus om frustratie te voorkomen, hang ik er voor de zekerheid maar 1 in.
Pagina: 1