Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 10:26
koop je een laptop van meer dan 1100 euro krijg je bamboe kwliteit schroeven, ty toshiba. maargoed, mijn laptop word de laatste tijd steeds warmer dus ik dacht ik ga hem uit elkaar halen en de koelpasta vervangen. helaas zit er 1 schroef gewoon aan de onderkant van de laptop die zo strak zit dat ik hem met 1 slag dol draaide. ik heb al 5 verschillende schroevendraaiers geprobeerd zowel kruiskop als plat, stukje elastiek ertussen/balon maar ik krijg hem er maar niet uit.

hebben jullie nog ideen?

groeten brian

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
Een foto zegt waarschijnlijk meer dan 1000 woorden.

Het is altijd het beste om te beginnen met de bedoelde schroevendraaier.
bv. voor mij HP laptops gebruik ik PH00, PH000 en TX8 (torx) bitjes.

Je hebt niet per ongeluk (of bij gebrek aan beschikbaarheid van de juiste) een torx schroef proberen los te maken met een niet passende PH1 (kruiskop) schroevendraaier?

Wat mij geholpen heeft met dolgedraaide schroeven. (ik krijg ze wel eens voor mijn neus als anderen hebben ##@@%% met hun spullen) is het gebruiken van de passende schroevendraaier en die rustig maar wel met voldoende neerwaartse druk losdraaien.

mocht het nu zo zijn dat de schroef wel wil draaien maar niet omhoog komt. Dan gebruik ik los stanleymesje om die onder de kop van de schoef te steken, zodat de schroefdraad grip krijgt op het mesje en zo met voorzichtig draaien los kan komen.

maar nogmaals zonder goede foto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:10
Laatst ook gehad .. gewoon netjes eruit geboord (kop) .. en nadat het apparaat uit elkaar was het restant met de puntbektang eruit gedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
de benamingen van de schroevendraaiers ken ik zo niet, maar de kruiskop die ik eerst gebruikte paste prima zat geen speling in, toen slipte hij dus waardoor veel van het metaal wegsleet. ik denk niet meer dat het op te lossen is met een schroevendraaier, hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2evb2om.jpg

sorry dat ik geen betere kon maken, had het net zo goed met een ananas kunnen doen mijn galaxy s advance is aan vervanging toe..

maar misschien kan ik een schroevendraaier en in vastsolderen? mss werkt dat ik kan daarna altijd nog de boor proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:46
Je kan moeilijk Toshiba de schuld geven, want je hebt gewoon een verkeerde schroevendraaier of bit gebruikt en de boel geforceerd, waardoor je hem nu niet meer zo makkelijk eruit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
doe ik lekker toch :P vind het raar dat ik een schroef zo hard moet forceren met een passende schroevendraaier dat hij er vervolgens uitschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
aan de foto te zien was de schroevendraaier niet passend.

je hebt waarschijnlijk een net te grote kruiskopschroevendraaier gebruikt PH1.

probeer ergens een setje minischroevendraaiers te vinden. PH00/PH0 zou nog moeten kunnen helpen.

ondanks dat je met een ananas foto's gemaakt zegt te hebben lijkt de beschadiging nog wel mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Schroevendraaier er op solderen lijkt mij niet echt slim omdat dan de schroef ook warm wordt wat het plastic dan weer niet echt fijn vind.

Ik zou het ook eerst nog eens met een goede schroevendraaier proberen en als dat niet lukt kan je proberen om de schroevendraaier er met goede lijm op te lijmen.
Pagina: 1