• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
3 jaar geleden heb ik voor het eerst een computer gebouwd, waar onder andere de AMD 6970 in zat. Gister kreeg ik een foutmelding dat het "AMD besturingssysteem" gecrashed is en deze werd meteen opnieuw opgestart. Daar heb ik toen verder niet veel aandacht aan geschonken, tot ik vanochtend mijn computer probeerde op te starten.

M'n computer komt niet verder dan het selecteren van het besturingssysteem en daarna springen mijn beeldschermen, afwisselend, van zwart naar grijs. (uit/aan?). Zelfs na meerdere keren opstarten, of de computer een uur aan te laten staan, blijven de beeldschermen aan/uit springen. Ook als ik een andere versie van Windows op start gebeurd precies hetzelfde. Ik kan nog wel in de settings van mijn moederbord komen, maar hier is mij ook niks bijzonders opgevallen.

Ligt dit aan mijn videokaart of kan dit een heel andere oorzaak hebben? Ik heb al enige tijd op google proberen te zoeken, maar daar valt niet veel te vinden over dit specifieke problemen.

Mijn overige onderdelen:
- Asrock P67 Pro3
- Corsair vengeance 8GB
- Intel i5 2500
- XFX Pro 550W

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-02 00:24

two

Al een schone installatie van windows geprobeerd? Zijn de videodrivers om de een of andere reden niet gewoon f*cked up?

Signature

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

1.Probeer eens een andere videokaart.
2.Loop je geheugen bankje voor bankje bijlangs(dus booten met 1 stick)

Je kan dus wel in je bios begrijp ik?

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb al een schone installatie gedaan, maar dat leverde niks op. Een andere videokaart kan ik niet proberen, aangezien ik die geen heb...

In de bios kan ik wel gewoon, en daar ziet ook verder alles er gewoon normaal uit. Ik zal eens kijken of het geheugen er iets mee te maken heeft. // Booten met 1 stick geeft ook hetzelfde resultaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Bas_De_Beer op 25-06-2014 16:23 ]