Vreemd probleem met videokaarten... (R9 290)

Pagina: 1
Acties:

• easygoingmartin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-01 23:01
Hallo,

allereerst even wat specs:

intel i5 2500
intel DQ670W mobo
12 gb ddr3 1333 ram
zalman z9 kast + 7 fans
565W voeding

na 2 jaar is mijn GTX460 overleden..
nu wil ik upgraden naar een R9 280x. ik heb een R9 290 van een maat van me geprobeerd maar deze geeft op geen enkel mogelijke manier beeld. probeer ik een oudere 5770 Hawk heb ik geen problemen. probeerd die maat van me mijn oude GTX460 in zijn pc, werkt hij wel.

zelf denk ik dat het de voeding is.. het is al een wat oudere, en met mijn oudere setup met i5 2500 denk ik dat het net te weinig is.

ook heb ik een 550W nieuwe cooler master voeding van die maat van me geprobeerd, ook zonder succes, terwijl hij een 290 werkend heeft met haswell i7 en de rest ook nieuw etc..

zowieso vreemd dat mijn eigen GTX460 bij mijne het niet doet en wel in een andere pc..

wie o wie zou het weten?

alvast bedankt

• evilweed
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Daar zou je eigelijk al uit op moeten maken dat het probleem in je mobo of voeding zit.
Ook niet vergeten dat de 5770 grof 100 watt pakt en de gtx460 160watt!

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01 21:24
Als je nieuwe voeding het ook niet doet is het toch wat anders.
Kan je mobo zijn bv.

edit: net te laat :)

[ Voor 12% gewijzigd door wesley1980 op 25-06-2014 15:56 ]

• easygoingmartin
die andere voeding die ik geprobeerd heb komt uit een nieuwe pc, en trekt dus minder dan mijn oudere stroomvreters. kan dat het niet zijn?

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:28
Nee, want dat zou gewoon beeld moeten geven.
CPU en GPU beginnen niet meteen met hun full load te trekken, dat doen ze pas als je ze flink op hun donder geeft. Bios, installatie en opstarten zou met dit wattage gewoon moeten werken (ik denk zelfs gewoon onder load).

Dus het probleem zit vast ergens anders (moederbord?)

• easygoingmartin
oke, duidelijk. ik ben nu de bios aan het proberen te updaten, kijken of dat helpt

• evilweed

evilweed

cannibal schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:15:
Nee, want dat zou gewoon beeld moeten geven.
CPU en GPU beginnen niet meteen met hun full load te trekken, dat doen ze pas als je ze flink op hun donder geeft. Bios, installatie en opstarten zou met dit wattage gewoon moeten werken (ik denk zelfs gewoon onder load).

Dus het probleem zit vast ergens anders (moederbord?)
Sorry? :P
bijna elk elektrisch apparaat verbruikt bij het aanzetten c.q. opstarten meer energie dan de periode daar na :9

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• easygoingmartin
zojuist de bios geupdate. alles werkt nu naar behoren, zowel de 270x als de 290. echter vind ik het nogsteeds vreemd dat mijn oude kaart het op mijn pc niet goed doet, maar wel op die van mijn vriend.

• evilweed

evilweed

Ook niet met de nieuwe bios?

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:28
Tuurlijk is er een piek, maar daarom doet bijna elk bord aan gefaseerd opstarten en kan nagenoeg elke voeding deze, die naar mijn mening echt niet tot oploopt tot boven load (van CPU + GPU), piek wel opvangen.

Verwijderd

565W klinkt heel raar, dat klinkt als een gare onstabiele ~300W voeding van HKC waar een sticker van 565W zit opgeplakt.
Pagina: 1