Mijn huidige game systeem dateert nog van 2011 met een nog wat oudere kast waar alles in zit. Vind het toch maar eens tijd om te gaan upgraden. Zuinig als we zijn wil ik natuurlijk wel wat dingen hergebruiken indien mogelijk.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk alleen maar gamen. Speel momenteel WoW, Wildstar, Watchdogs, BF3. Al deze games kunnen lang niet 'voluit'. Ik hoef niet de maximale settings te hebben maar iets meer eye candy is toch wel op prijs gesteld. En voor de komende 2 jaar moet ik weer even vooruit kunnen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max bedrag is 650 euro, De losse onderdelen zal ik zelf in de computer zetten dit is geen probleem
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaand mijn bestaande PC
Uit de bovenstaande configuratie wil ik de kast, harde schijf, geheugen, processor koeling en de voeding meenemen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw moederboard, videokaart, SSD en processor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een intel processor. Voor een videokaart heb ik geen specifieke voorkeur maar als ik de reviews erop nalees is de 280x beste qua prijs kwaliteits verhouding en met 3 gig ook nog het meeste future proof. Qua moederboard geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau moet aanvaardbaar zijn. Dat wil zeggen er mag best iets geluid uitkomen maar als mijn vriendin beneden ligt te slapen moet ze de fan's niet door de vloer heen horen. Energie verbruik moet passen binnen de huidige voeding die ik heb. Natuurlijk mag een SSD niet ontbreken. Ik hoop met 256 gig genoeg te hebben voor besturingsprogramma en wat games (win7). De harde schijf van 500g houdt ik ook nog in de kast
Ga je overklokken?
Uiteindelijk wel als ik er nog wat meer power uit wil persen. Vandaar de K versie. Nu nog de vraag of de proc koeling die ik heb nog wel toereikend is
Hieronder mijn verlanglijstje
Alvast bedankt voor het meedenken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk alleen maar gamen. Speel momenteel WoW, Wildstar, Watchdogs, BF3. Al deze games kunnen lang niet 'voluit'. Ik hoef niet de maximale settings te hebben maar iets meer eye candy is toch wel op prijs gesteld. En voor de komende 2 jaar moet ik weer even vooruit kunnen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max bedrag is 650 euro, De losse onderdelen zal ik zelf in de computer zetten dit is geen probleem
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaand mijn bestaande PC
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock 970 Extreme4 | € 73,- | € 73,- |
| 1 | MSI R5850-PM2D1G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 57,87 | € 57,87 |
| 1 | Antec New Solution NSK6580B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 69,85 | € 69,85 |
| 1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 200,72 | |
Uit de bovenstaande configuratie wil ik de kast, harde schijf, geheugen, processor koeling en de voeding meenemen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw moederboard, videokaart, SSD en processor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een intel processor. Voor een videokaart heb ik geen specifieke voorkeur maar als ik de reviews erop nalees is de 280x beste qua prijs kwaliteits verhouding en met 3 gig ook nog het meeste future proof. Qua moederboard geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau moet aanvaardbaar zijn. Dat wil zeggen er mag best iets geluid uitkomen maar als mijn vriendin beneden ligt te slapen moet ze de fan's niet door de vloer heen horen. Energie verbruik moet passen binnen de huidige voeding die ik heb. Natuurlijk mag een SSD niet ontbreken. Ik hoop met 256 gig genoeg te hebben voor besturingsprogramma en wat games (win7). De harde schijf van 500g houdt ik ook nog in de kast
Ga je overklokken?
Uiteindelijk wel als ik er nog wat meer power uit wil persen. Vandaar de K versie. Nu nog de vraag of de proc koeling die ik heb nog wel toereikend is
Hieronder mijn verlanglijstje
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,70 | € 189,70 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 84,99 | € 84,99 |
| 1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 250,- | € 250,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 87,95 | € 87,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 612,64 | |
Alvast bedankt voor het meedenken!
red een boom - eet een bever