Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dontwan
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-01-2024
Hallo allemaal,

Ten eerste weet ik niet als ik dit in de goede topic plaats.
Maar ik ben een beetje aan het photoshoppen als hobby en kon maar geen antwoord vinden op internet op mijn volgende vraag,

Hoe kan ik een render maken van een gezicht met alle haarpunten erbij?

Nu lijkt de vraag niet al te moeilijk, want de meeste mensen zullen zeggen: gewoon magic wand tool gebruiken en vervolgens kopiëren naar een nieuwe laag. Dit is leuk en aardig maar hier krijg je hoekige renders van en de losse haren staan er niet bij op.

Hieronder een voorbeeld.
Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-cZmApFka18I/TlBzbid23XI/AAAAAAAAAqI/sSOuCGXembQ/s1600/Girls+Dance+-+Render+Create.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:28
Render? bedoel je niet een cut-out of hoe je het maar wil noemen? een render is iets wat je met 3D pakketten doet.

on-topic: in de nieuwste photoshop update (cloud) zit een speciale functie hiervoor.
YouTube: Photoshop CC Sneak Peek: Focus Masks

Ik denk dat je met Selection Mask en dan Feather een heel eind moet komen. Maar het is wel even prutswerk. Heb het bij honden een tijdje moeten doen als bijbaantje (3 weken haha, toen werd ik er gek van) en dat was veel handwerk.

Sowieso: Feather selection zorgt al dat je afbeelding beter "past" bij een andere kleur achtergrond. Zet er eens een contrasterende achtergrond op (zwart bijvoorbeeld, of rood) en dan zie je meteen waar de crux zit. Werk je daarnaast na je selection met een mask? of gum/verwijder je de achtegrond?

[ Voor 21% gewijzigd door Waah op 25-06-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
[google=photoshop hair]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WmODcalcmNeRn063UcT0KavB/full.png

Rocket science :Y)

Had je onze Quickstart al eens gezien? Want daar staan nogal wat zaken in die ik in je topicstart mis maar die we wél verwachten te zien in een topicstart ;)

Ik zet een slotje op dit topic (je moet er met deze, en vorige, reply prima uit komen). Mocht je dan nog problemen hebben of er niet uit komen, open dan even een nieuw topic volgens voorgenoemde quickstart en dan komt 't helemaal goed ;)

[ Voor 116% gewijzigd door RobIII op 25-06-2014 15:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:28
_/-\o_
ik ben ook veel te lief soms. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^ IBTL :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.