Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie laptop 600 euro

Pagina: 1
Acties:

• WouterR10
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08 22:33
Zoals de titel zegt, ben ik op zoek naar een laptop voor mijn studie van max 600 euro. Ik heb het lijstje ingevuld.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral tekstverwerken en surfen. Af en toe misschien wat oudere games spelen, zoals Assassins Creed Revelations. Meer dan dat niet.

Wat is je budget?
Rond de 600 euro, het liefst minder.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik wil hem gaan gebruiken als studielaptop. Dus wil ik hem graag meenemen naar de universiteit en ermee college aantekeningen kunnen maken. Draagbaarheid, een goede accuduur en een fijn toetsenbord is dus wel een vereiste. Ik heb zelf een oude laptop uit 2009, die was 15,6" inch. Wat kleiner is dus fijner, maar het mag niet ten koste van het typ gemak gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zolang het maar een laptop is van een bekend merk ben ik tevreden. Aantal schermpixels interesseert me niet, ik hoef dus geen 1080p scherm. Zoals ik al zei, accuduur, draagbaarheid en een goed toetsenbord zijn voor mij veel belangrijker. Ik heb eerder al een aantal laptops uit de pricewatch gehaald. Die zal ik later posten, als ik mijn PC tot mijn beschikking heb. Ze komen voornamelijk uit de BBG van April.

pricewatch: Asus R453LA-WX080H
Er valt niet veel over te vinden, daarom ben ik een beetje huiverig met deze laptop. Uit de review op Tweakers zou blijken dat het een behoorlijke laptop met een aardige accuduur is. Daarom staat hij zeker op mijn lijstje. EDIT: ik heb inmiddels een uitgebreidere review gelezen, uit de review blijkt dat het een hele interessante laptop is. Hij werd vergeleken met 3 duurdere laptops, maar kwam er als winnaar uit. Ik vind het alleen jammer dat het RAM niet uitbreidbaar is.

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540
Best Buy van April, stevige bouw. Prima toetsenbord. Accu gaat 4,5 uur mee. Alleen vind ik 2,46 kilo behoorlijk zwaar.

Pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E330

De review van Notebookcheck raadt deze laptop aan vanwege zijn fijn toetsenbord, de laptop weegt 1,8 kilo en heeft een batterijduur (bij gemiddeld gebruik) van 5 uur een drie kwartier. Oftewel ook een prima laptop voor mijn eisen.

Als ik nog dingen vergeten ben, please attendeer me erop. Zodat ik de post kan aanpassen. Bij voorbaat veel dank voor de hulp.

[ Voor 29% gewijzigd door WouterR10 op 26-06-2014 11:53 ]

XBOX Live Gamertag: WouterRi

• WouterR10
In de laptops die ik uitgezocht heb, is daar nog een slot vrij om eventueel een 128GB SSD in te proppen?

• MK_
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

WouterR10 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:51:
In de laptops die ik uitgezocht heb, is daar nog een slot vrij om eventueel een 128GB SSD in te proppen?
Nee, volgens mij niet.

Verder lijkt met de Asus het beste. Indien je een SSD wilt, zou je de HDD er uit kunnen halen en plaatsen in een HDD-caddy (http://hddcaddy.nl) en een SSD (bijvoorbeeld deze: pricewatch: Crucial MX100 128GB) waar de HDD nu zit.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• WouterR10
MK1998NL schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 18:24:
[...]

Nee, volgens mij niet.

Verder lijkt met de Asus het beste. Indien je een SSD wilt, zou je de HDD er uit kunnen halen en plaatsen in een HDD-caddy (http://hddcaddy.nl) en een SSD (bijvoorbeeld deze: pricewatch: Crucial MX100 128GB) waar de HDD nu zit.
Dank voor je reactie! Ik dacht zelf ook dat de Asus de beste optie zou zijn. Alleen spijtig dat deze laptop geloof ik geen numpad heeft. Misschien dat ik de HDD helemaal eruit laat en hem ergens anders in stop en alleen de SSD als opslag gebruik. Heb toch niet veel opslagruimte nodig.

EDIT:
Die crucial MX100 ziet er indrukwekkend uit, dank voor de tip.

[ Voor 4% gewijzigd door WouterR10 op 26-06-2014 23:03 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

WouterR10 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:56:
[...]

Dank voor je reactie! Ik dacht zelf ook dat de Asus de beste optie zou zijn. Alleen spijtig dat deze laptop geloof ik geen numpad heeft. Misschien dat ik de HDD helemaal eruit laat en hem ergens anders in stop en alleen de SSD als opslag gebruik. Heb toch niet veel opslagruimte nodig.

EDIT:
Die crucial MX100 ziet er indrukwekkend uit, dank voor de tip.
Dat zou je inderdaad ook kunnen doen, en hem (de HDD) dan bijvoorbeeld in deze zetten: pricewatch: Eminent EM7033 USB 3.0 2.5" SATA Harde schijf behuizing met backupknop . Ik heb deze gekozen vanwege de reviews en USB 3.0 .

Maar dat is iets wat je zelf moet weten.

Voor numpad zijn er ook losse te krijgen, 14 inch laptops zijn vrijwel niet te vinden of knallen direct over de 1000 euro heen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• WouterR10
MK1998NL schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:52:
[...]

Dat zou je inderdaad ook kunnen doen, en hem (de HDD) dan bijvoorbeeld in deze zetten: pricewatch: Eminent EM7033 USB 3.0 2.5" SATA Harde schijf behuizing met backupknop . Ik heb deze gekozen vanwege de reviews en USB 3.0 .

Maar dat is iets wat je zelf moet weten.

Voor numpad zijn er ook losse te krijgen, 14 inch laptops zijn vrijwel niet te vinden of knallen direct over de 1000 euro heen.
Ik kijk wel wat ik met die HDD doe. Er zijn wel 14 inch laptops goedkoper dan 1000 euro, maar dat zijn dan vaak oudere laptops met nog Ivy Bridge processors, daar ben ik niet zo weg van.

• MK_
  • Niet online

MK_

WouterR10 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 00:08:
[...]

Ik kijk wel wat ik met die HDD doe. Er zijn wel 14 inch laptops goedkoper dan 1000 euro, maar dat zijn dan vaak oudere laptops met nog Ivy Bridge processors, daar ben ik niet zo weg van.
O ja? Ik kan ze niet vinden! Maar als je zegt dat ze een Ivy Bridge CPU hebben, kan je die betet niet pakken anders loopt je weer rond met een ondertussen verouderde processor.

• WouterR10
Ik heb inmiddels de Asus gekocht. Zal er later wel een review over schrijven.

Pagina: 1