Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simoonzel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-06 22:08
Beste Tweakers,

Ik ga binnenkort beginnen aan mijn eerste build. Bij de kast die ik ga gebruiken (Corsair SPEC-03) worden 2 fans meegeleverd. Hiervan was ik van plan er eentje te gebruiken aan de achterkant. Aan de voorkant plaats ik 2 los gekochte Corsair fans. Dan hou ik nog 1 fan over die bij de case zit.

Zal ik deze overgebleven fan nog gebruiken voor output aan de bovenkant van de kast? Mijn moederbord heeft maar 3 fan aansluitingen en het lijkt me niet de moeite waard om hiervoor een fan controller te kopen. Ik dacht wel dat ik ergens een alternatief had gezien (een soort splitter waardoor je 2 fans op 1 aansluiting kon zetten? 8)7 ) maar dit weet ik niet meer zeker en ik kan het nergens vinden. Vandaar mijn vraag: is dit mogelijk of kan ik mijn extra casefan er beter uit laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je kan idd gewoon splittertjes kopen van 1x 3 pins naar 2x [of meer] 3 pins.

pricewatch: Startech.com TX3 Fan Power Splitter Cable is de nederlandse versie, op Ebay kun je ze nog wat goedkoper vinden. .

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simoonzel
Aaaah gelukkig ik ben niet gek! Heeft dat nog effect op de fans? En werkt het dan zo dat stel, ik zou mijn fans via mijn moederbord controllen, dat de 2 fans die op de splitter zijn aangesloten altijd op dezelfde snelheid draaien? Dat maakt verder ook niet uit want dan duw ik de 2 front fans er gewoon in, maar ik vind het wel handig om te weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

hoort geen effect op je fans te hebben, en ze splitten gewoon, als je snelheid kon regelen via die 3 pins, kan dat nogsteeds. Overigens zullen er ook wel 4pins splitters bestaan. Lang leve Ebay

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simoonzel
Ik zie de 4-pins idd voor een paar eurootjes op eBay staan, kost dus geen drol. In de beschrijving staat wel: Please ensure your motherboard fan header is capable of the additional electrical load before purchasing any of these.
Maar ik neem aan dat ik me hier met 1 extra casefan geen zorgen over hoef te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-10 19:26
Ik gebruik ook 2 fans op 1 header met een splitter en dit gaat zonder problemen :)
Pagina: 1