Toon posts:

win2k en samba PDC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil met mijn win2k systeem inloggen op de domeincontroller, een samba 2.2.0 systeempje dus netjes de PDC howto doorgelezen maar bij het veranderen van de werkgroep in het domein krijg ik een "procedure number out of range" melding in win2k

iemand een idee waar dit vandaan komt?

Verwijderd

Zeker weten, dat dit de stabiele versie is van 2.2 (2.2.0) (dus geen alpha-versie)?

Toen 2.2 nog in alpha-stadium was, was dit een veel voorkomend probleem.
Weet je zeker dat je een computer-account hebt aangemaakt met permissie om te joinen?

Kan je verder via smbclient inloggen als de user waarmee je wil joinen?

Heb je verder van te voren niet de werkgroep op dezelfde naam staan als het domein waarmee je wil joinen?
Dit gaf voorheen in ieder geval een hoop problemen. (ik weet eigenlijk niet of dit nog zo is). De oplossing daarvoor is gewoon een andere werkgroep naam geven voor het joinen, een keer rebooten en daarna het betreffende domein joinen.

Verwijderd

Topicstarter
- samba 2.2.0.17 geloof ik, ergens bij www.suse.de gevonden (ikke heb suse 7.1)
- machine account OK
- joinen met root, schijnt niet anders re kunnen
- werkgroep had ik al op JHGJGUYTUTY staan
- users van win2k ook in linux en samba (smbpasswd)

Verwijderd

2.2.0.17 :?
Je hebt 2.2.0 en 2.0.7 .
Als je de laatste hebt, dan kan je een PDC wel vergeten, simpelweg omdat deze daar geen support voor heeft!

Verder is me nu nog niet duidelijk of je als werkgroep naam dezelfde naam hebt/had als de naam van het domein waarmee je wil joinen!
Zo ja, dan zul je dit eerst moeten veranderen.

Weet je verder zeker, dat je het computer account op de goede manier aangemaakt hebt? Ik gok dat daar namelijk het probleem zit!

Heb je toevallig verder SP2 over win2k heen gegooid? Ik heb geloof ik al eerder berichten gelezen over problemen met het joinen van een samba-domein met SP2.

Verwijderd

Topicstarter
de werkgroep WAS wel hetzelfde, vandaar de naam JHGJGUYTUTY (typt makkelijk), anders krijg je een andere foutmelding

enneuh is wel samba 2.2.0-13 volgens yast, dus wel 2.2.nogwat

en ook SP2 trouwens

user moet goed zijn, netjes de howto gevolgd
machine moet ook goed zijn, wel weer troubles met de extra $ gehad dankzij yast

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 23:27 schreef trifling het volgende:
de werkgroep WAS wel hetzelfde, vandaar de naam JHGJGUYTUTY (typt makkelijk), anders krijg je een andere foutmelding
Okee, dan kan het daar niet aan liggen :)
enneuh is wel samba 2.2.0-13 volgens yast, dus wel 2.2.nogwat
Is dus 2.2.0 ja. (SUSE, zal wel een buildnummer meegeven), daar kan het dus ook niet aan liggen :)
en ook SP2 trouwens
Tja daar zou het dus misschien wel aan kunnen liggen :( .
Enige oplossing die ik zou zien, als dit inderdaad het probleem zou zijn. Is of een CVS-versie proberen van 2.2 , nadat je de mailinglijsten van samba hebt afgestruind of eventueel SP2 deinstalleren, vervolgens joinen en daarna weer SP2 herinstalleren.
user moet goed zijn, netjes de howto gevolgd
machine moet ook goed zijn, wel weer troubles met de extra $ gehad dankzij yast
Ok, dat dollar-teken is goed, maar weet je ook zeker dat je bij smbpasswd (ik geloof uit m'n hoofd) de optie -j hebt meegegeven?

Verwijderd

Topicstarter
en natuuurlijk,

SP2 was de boosdoener

eraf geknikkerd en draait als een trein
en nu

wachten op de volgende samba of het volgende SP?

Verwijderd

Nou hij eenmaal gejoined is, gewoon dat servicepack er weer overheen gooien.
Dat moet volgens mij gewoon (blijven) werken!
Pagina: 1