Toon posts:

Windows 8.1 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Een tijdje geleden heb ik Windows 8,1 gekocht en gedownload. Vervolgens het installatiebestandje op USB gezet en zo heb ik windows geinstalleerd door te booten vanaf de USB. Installatie succesvol en Windows 8.1 gestart, geactiveerd en verder aangepast aan persoonlijke voorkeuren. Echter liep Windows zonder bekende reden vast. Hierna wou Windows 8 niet meer opstarten. M'n 2 monitoren beginnen te knipperen bij het opstarten.

Vervolgens maar besloten Windows opnieuw te installeren naar de fabriekswaarden maar helaas krijg ik daarbij de volgende melding: Er is een probleem opgetreden met het opnieuw instellen van de PC.

Verder staat er geen foutcode ofzo bij dus ik snap niet waarom het niet lukt.
Iemand ook ervaring mee of nog belangrijker weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Met vriendelijke groet,
Marco van der Haar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je de specificaties van je hardware vermelden?

*knip* Er zijn momenteel geen vacatures voor moderators in Windows Clients. Ook is het nuttig om vóór je anderen op het beleid wijst, zelf kennis te nemen van de Policy m.b.t. replies in topics

[ Voor 157% gewijzigd door Lustucru op 25-06-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:51

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:55:
Goedemiddag,

Een tijdje geleden heb ik Windows 8,1 gekocht en gedownload. Vervolgens het installatiebestandje op USB gezet en zo heb ik windows geinstalleerd door te booten vanaf de USB. Installatie succesvol en Windows 8.1 gestart, geactiveerd en verder aangepast aan persoonlijke voorkeuren. Echter liep Windows zonder bekende reden vast. Hierna wou Windows 8 niet meer opstarten. M'n 2 monitoren beginnen te knipperen bij het opstarten.

Aha :Y
Vervolgens maar besloten Windows opnieuw te installeren naar de fabriekswaarden maar helaas krijg ik daarbij de volgende melding: Er is een probleem opgetreden met het opnieuw instellen van de PC.
:? Fabriekwaarden? Maar je gaat toch een installatie opnieuw uit voeren? En er is niet echt spraken van Fabriekswaarden als je zelf een schone installatie hebt uitgevoerd he..? :|
Verder staat er geen foutcode ofzo bij dus ik snap niet waarom het niet lukt.
Iemand ook ervaring mee of nog belangrijker weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Geen foutcode? :w

Ontopic: - Wat heb je zelf geprobeerd?
Ik heb geen idee, ik denk dat we een of andere informatiebron op internet hebben die je wellicht verder kan helpen. :Y
Post ook even specificaties van je hardware.
Welke installatie media gebruik je?
Heb je een USB2 poort gebruik ipv USB3?
Kan je in de BIOS komen?
Wat kan je allemaal in de BIOS zien? Processor, geheugen, hardeschijven?

[ Voor 5% gewijzigd door 3DDude op 25-06-2014 18:54 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:55:
Kun je eens uitleggen (stapsgewijs) hoe jij Windows herinstalleerd? Een foutmelding over "opnieuw instellen" komt mij namelijk wat vreemd over, wellicht dat als je je stappen even uitlegt dat het wat duidelijker wordt voor een ieder :)
3DDude schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:49:
[...]
Post ook even specificaties van je hardware.
Welke installatie media gebruik je?
Heb je een USB2 poort gebruik ipv USB3?
Kan je in de BIOS komen?
Wat kan je allemaal in de BIOS zien? Processor, geheugen, hardeschijven?
En let ook even op deze vragen; hoe meer je vertelt en hoe meer we weten, des te beter we je kunnen ondersteunen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaopadkai
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10-2017
Marco, kun je aangeven waar het precies fout gaat in het bootproces en je schermen beginnen te flikkeren?
Is dat bijv. na het windows logo? Of al gelijk als je je computer aanzet?

I.p.v. een herinstallatie... heb je geprobeerd om een repair uit te voeren vanaf je bootable windows 8 usb?

Kun je wel in veilige modus opstarten? Dan kun je misschien proberen om de driver van je videokaart te uninstallen...

Welke hardware - met name je videokaart - gebruik je?

OSCE | OSCP | CISSP