Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kan iemand mij helpen/ uitleggen hoe ik op de tablet van intertoys de qware pro 3 7 inch. whatsapp kan installeren of dat überhaupt kan en of het ook werkt?
Miranda :? :?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
Volgens mij kan het wel, maar je hebt geen telefoonnummer op die tablet. Ze sturen namelijk een sms.
Je zou een telefoon met Whatsapp moeten rooten en de juiste data kopieren naar de root van de tablet.

Heb het zelf nooit geprobeert, maar dat zou de manier moeten zijn. Je kunt dan niet beide apparaten tegelijk aan hebben overigens.

Op een normale manier kan het iig niet.

http://www.tabletguide.nl...ken-op-je-android-tablet/

Precies zoals ik hierboven al aangaf.

[ Voor 15% gewijzigd door Arunia op 25-06-2014 11:03 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niet flauw bedoeld, hoor maar zelfs deze uitgebreide vraag krijgt hits (zelfs op Tweakers) maar je kunt je vraag uiteraard een stuk specifieker maken ;)

[google]Kan iemand mij helpen/ uitleggen hoe ik op de tablet van intertoys de qware pro 3 7 inch. whatsapp kan installeren of dat überhaupt kan en of het ook[/]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 14:38
Zover ik weet kan je whatsapp alleen instaleren op apartaten met een eigen telefoonnummer. Op de meeste tablets, waaronder de qware pro, gaat dat dus niet.

Ik heb ooit wel iets gelezen over een omweg waarmee het wel zou kunnen, maar ik weet niet meer hoe dat wekte.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gehoord Arunia, dat je een whatsapp kunt downloaden via de google. Vervolgens vraagt ie inderdaad om een telefoonnummer wat je kan gebruiken van bv je eigen telefoon of een los kaartje. Dan krijg je inderdaad een code waarmee je dat kan activeren, maar.... en dan stopt mijn verhaal. Ik weet namelijk niet via de tablet welke whatsapp ap ik moet downloaden

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je hoeft trouwens echt helemaal niet moeilijk te doen met rooten (wat veel websites denken dat je eerst gedaan moet hebben). Het is echt enkel een kwestie van je de apk van whatsapp.com downloaden en installeren. Als je de toestemming voor apps buiten de playstore nog niet hebt aanstaan, doe je dat nu. (Niet vergeten om na de installatie weer uit te zetten) Whatsapp start nu en vraagt om je telefoonnummer te controleren om een account te maken / te herstellen. Kies daarvoor een nummer van bijv. een gewone mobiele telefoon (waar sowieso al geen whatsapp op zit) Als de "call me/bel me" knop niet zichtbaar is, dan wacht je gewoon even. Na meerdere keren proberen (gebeurt automatisch, of evt handmatig) vraagt Whatsapp ook vanzelf of het via een gesproken code op je telefoon kan. Kies daarvoor en luister naar de code. Die type je weer in op je tablet en vanaf dan kan je Whatsapp gebruiken op je wifi-tablet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:35:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gehoord Arunia, dat je een whatsapp kunt downloaden via de google. Vervolgens vraagt ie inderdaad om een telefoonnummer wat je kan gebruiken van bv je eigen telefoon of een los kaartje. Dan krijg je inderdaad een code waarmee je dat kan activeren, maar.... en dan stopt mijn verhaal. Ik weet namelijk niet via de tablet welke whatsapp ap ik moet downloaden
Wat heb je hier dan over opgezocht? We verwachten hier een beetje eigen initiatief. Dat betekent dus eerst zelf uitzoeken en daarna pas vragen. Er is over dit onderwerp veel te vinden. Dus, wat heb je precies opgezocht, gedaan en waarom kom je er niet uit? Iets meer informatie aub.

• Arunia
Wat Jorgen zegt klopt ook. Was me ontschoten.

http://www.whatsapp.com/android/

Deze moet je gewoon downloaden en op je tablet installeren.
Je kunt ook via de browser gaan.
Volg even wat Jorgen aangeeft. Je moet namelijk toestaan dat je applicaties van buiten de play store kan installeren.
Vaak geeft Android dit wel aan en kun je meteen naar de instellingen gaan.

Gaat om "onbekende bronnen toestaan".

Verwijderd

Topicstarter
Super Jorgen en Arunia voor jullie hulp, ga vanmiddag direct hiermee aan de slag, wordt vervolgd....

• Arunia
Nog even een toevoeging voor die instelling.
Er vanuit gaande dat het er hetzelfde uit ziet:
Ga naar "Instellingen".
Ga naar "Meer" en dan "Beveiliging" (of als het bij jou een lijstje is, meteen naar "Beveiliging".
Dan naar beneden scrollen naar "Apparaatbeheer".
Hier moet je "Onbekende bronnen" met een vink box zien. Hier zet je een vinkje.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:52

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik schop dit topic ook even naar het tablet gedeelte, het is geen smartphone :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:51
Ik heb dit zojuist geprobeerd; whatsapp installeerd wel maar de sms-verificatie werkt niet op een tablet zonder sim uiteraard.
Vervolgens verificatiecode opgevraagd via voicecall, telefoon opgenomen en dat werkt wel.
Jammer alleen dat whatsapp het daarna op de telefoon niet meer doet.
Ik kreeg de melding dat whatsaap maar op 1 apparaat tegelijk geinstalleerd mag zijn met je account.
Zucht; het werkt dus wel maar het werkt alleen niet.

Jammer dat whatsapp dit niet ondersteunt, Telegram doet dat wel.

• Arunia
Er stond ook op die links dat je gebruik moest maken van bijvoorbeeld je huistelefoonnummer.
Dan sta je wel 2 keer in de lijst bij je contacten.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:51
Ja, niet echt handig dus om twee accounts te hebben, dat schiet mijn doel volledig voorbij.

Thuis gebruik ik mijn telefoon nooit maar alleen mijn tablet.
Op die manier mis ik alsnog wat er op mijn telefoon binnenkomt.
Pagina: 1