Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perryv
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-08 18:54
2 weken geleden heb ik bij Alternate een moederbord gekocht. Nadat ik deze samen met alle andere hardware in elkaar had gezet kreeg ik hem niet aan de praat.

Uiteindelijk naar een lokale winkel ( PWA Computers Noordwijkerhout ) gebracht om te testen of zij wisten wat het probleem was en konden ook niks vinden. Dus terug gestuurd naar Alternate.
Na ruim een week tijd krijg ik eindelijk antwoord van ze samen met fotos waarop duidelijk aangegeven staat dat 1 pin van de socket bijna achterover gebogen is.

Nu is mijn vraag, kan dit mijn schuld zijn of is dit eerder een fabricage fout welke alleen maar verergert is door het plaatsen van de CPU?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qCQjxJb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rHApo9y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat alternate dat gaat bepalen en waarschijnlijk zal het jouw fout zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Lijkt me sterk dat dit komt door jou, je moet tegenwoordig wel echt je best doen wil je die doen buigen.

Sowieso, die pinnen liggen gelijk, dan zouden er niet 2 op random posities moeten liggen.
Maar ja, ik hoor tegenwoordig vaak RMA problemen met Alternate en ze zijn echt een beetje irritant aan het worden.

Je kunt het ook anders spelen, het ding terug laten komen en dan direct RMA aanvraag indienen bij je fabrikant, eerst foto's maken, want het komt vaak voor dat die RMA mensen zelf eraan gaan sleutelen en als je dan van tevoren nergens foto's van hebt ben je nergens.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:36
Volgens mij staat er expliciet een sticker op dat gebogen pinnen niet onder de garantie vallen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
kuusj98 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:57:
Lijkt me sterk dat dit komt door jou, je moet tegenwoordig wel echt je best doen wil je die doen buigen.

Sowieso, die pinnen liggen gelijk, dan zouden er niet 2 op random posities moeten liggen.
Maar ja, ik hoor tegenwoordig vaak RMA problemen met Alternate en ze zijn echt een beetje irritant aan het worden.

Je kunt het ook anders spelen, het ding terug laten komen en dan direct RMA aanvraag indienen bij je fabrikant, eerst foto's maken, want het komt vaak voor dat die RMA mensen zelf eraan gaan sleutelen en als je dan van tevoren nergens foto's van hebt ben je nergens.
Die dingen buigen juist bij het minst of geringste, je moet er echt heel erg voorzichtig mee zijn. Negen van de tien keer is het echt door de gebruiker gebeurd, daarmee zeg ik niet dat ik zeker weet dat het nu ook het geval is, maar meestal is het wel zo.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Ik vrees ook het ergste voor de TS..

Mij is iets soortgelijks overkomen met een moederbord van de Mycom. Bij het openen van de doos constateerde ik direct verbogen socket pins (zonder ergens aan geweest te zijn). Moederbord teruggebracht, garantie/RMA kon ik schudden..

[ Voor 3% gewijzigd door Grimmie187 op 25-06-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perryv
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-08 18:54
Krijg net antwoord van Alternate, die zeggen dat ze de fabrikant ( Asus dus ) er naar laten kijken of dit onder de garantie valt. Zo ja dan ruilen ze hem om, anders dan kan ik het laten repareren.. Alternatief is terug naar mij laten sturen. Niet zo geweldige service moet ik zeggen : /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:20
Koldur schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:01:
[...]

Die dingen buigen juist bij het minst of geringste, je moet er echt heel erg voorzichtig mee zijn. Negen van de tien keer is het echt door de gebruiker gebeurd, daarmee zeg ik niet dat ik zeker weet dat het nu ook het geval is, maar meestal is het wel zo.
Precies, dit gebeurt helaas extreem vaak en dat heeft alles er mee te maken met het verwijderen van het plastic kapje en het monteren van de cpu en de koeler.

Heb zoveel borden voorbij zien komen met dit.
Perryv schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:13:
Krijg net antwoord van Alternate, die zeggen dat ze de fabrikant ( Asus dus ) er naar laten kijken of dit onder de garantie valt. Zo ja dan ruilen ze hem om, anders dan kan ik het laten repareren.. Alternatief is terug naar mij laten sturen. Niet zo geweldige service moet ik zeggen : /
Eerlijk is eerlijk, prima service ze gaan hun best doen voor iets wat hun niet veroorzaakt hebben.
Als hun leverancier Asus hier mee akkoord gaat heb je geluk en heb je een nieuwe.

Luk dat niet dan komen er kosten.
Volgens mij is dat heel logisch

[ Voor 35% gewijzigd door Mektheb op 25-06-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het is natuurlijk heel vervelend, maar hoogst waarschijnlijk is het ook niet de schuld van Alternate. Zij hebben alleen een doosje van hun leverancier naar jou doorgeschoven. Jij hebt het bordje geïnstalleerd, een paar keer uit elkaar gehaald en een andere winkel hetzelfde nog een keer laten doen. Het socket gaat gewoon makkelijk kapot, daarom staan er ook overal waarschuwingen over.
Ik vind dat ze nog coulant zijn door het met Asus op te nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 25-06-2014 11:17 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1