Past deze combinatie in deze kast?

Pagina: 1
Acties:

• Ylvakiller
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-10-2022
Hallo iedereen,

Ik ben de laatste tijd bezig geweest om een nieuw desktop systeem samen te stellen.
Gisteren was ik zover om hem te bestellen, ik wist alleen nog niet zeker of de processor geleverd zou worden met koeling of niet. verder had ik een algemene vraag over de koeling van 2 videokaarten in crossfire.

Ik nam hierom contact op met SIComputers.nl wat ik als leverancier voor zo goed als al mijn onderdelen wou gebruiken.

SIComputers vertelde mij dat de videokaart misschien niet in de kast zou passen. Terwijl ik er van uit ging dat de videokaart juist wel zou passen.

Hier is de setup die ik wil gaan bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 152,80€ 152,80
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 80,01€ 80,01
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 362,-€ 362,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,04€ 46,04
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 131,04€ 131,04
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 129,15€ 129,15
1Cooler Master VS V650S€ 84,59€ 84,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 985,63

De case geeft aan dat de maximum lengte van een kaart 332 mm is, de grafische kaart geeft aan dat hij een lengte van 305mm heeft. dus ik zou zeggen dat hij past.

Alleen door de reactie van SIComputers weet ik het nu niet zeker meer, en aangezien het gaat om een desktop waar ik al een jaar voor aan het sparen ben zou ik graag wat meer zekerheid willen hebben afgezien van mijn gelimiteerde ervaring hierin :)

Ik hoop dat iemand van jullie tot op redelijke maat uitsluitsel kan geven hierover.

grtz,

Remco Geuze

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Meer dan de specificaties bevestigen kan ik niet, dus past hij.

Wel nog twee andere vragen. Waarom geen SSD? Waarom de 8350 en niet de goedkopere 8320. Dat is exact dezelfde chip, alleen zonder factory overklok en daarom goedkoper. Die overklok doe je makkelijk zelf.

De processor wordt met koeler geleverd, alleen is het bij AMD aan te raden een aftermarket koeler te nemen, pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition.

Overigens is voor een pure game-pc (?) 16GB ook te veel.

• Ylvakiller
De ssd komt over een maand of 2 zodra ik daar genoeg geld voor bij heb.

Ik heb nog nooit overgeklokt en daarom de 8350, maar als jij zegt dat het wel mee valt het overklokken dan zou ik idd ook voor de 8320 kunnen gaan.

De pc is niet alleen bedoeld voor gamen,
Ik doe zelf veel programmeer werk voor pure calculatie programma's die vooral gebruikt worden in het verwerken van grote chunks data uit radiotelescoop arrays, daar heb ik redelijk wat ram voor nodig, ik draai nu op 8 gb aan ram en ik merk dat als ik aan het testen ben hij non stop op 95< aan ram in use zit. dus die ram is vooral om wat meer buffer te hebben.

Maar het is goed dat je zegt dat de AMD koeler waarschijnlijk niet sterk genoeg is, met oog op koeling, ik kwam op SIComputers de volgende koeling tegen
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50

en ik vroeg mij af of er nog echt groot verschil tussen koelingen zit, deze heeft 7 heatpipes en maar 10 db aan geluidsterkte dus hij ziet er opzich ook goed uit.

Maar idd aan de specificaties zou ik zeggen dat hij past, hoopte dat iemand anders hetzelfde zou zeggen en ik niet de specs compleet verkeerd zou lezen :D

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

Ylvakiller schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:39:

en ik vroeg mij af of er nog echt groot verschil tussen koelingen zit, deze heeft 7 heatpipes en maar 10 db aan geluidsterkte dus hij ziet er opzich ook goed uit.
Ik heb een standaard amd koeler gehad, cpu word warm, dat ding maakt een herrie daar word je bang van; centrifugerende wasmachine maakt minder herrie. Aftermarket cooler is dus zeker aan te raden.

• Ylvakiller
garriej schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:42:
[...]

Ik heb een standaard amd koeler gehad, cpu word warm, dat ding maakt een herrie daar word je bang van; centrifugerende wasmachine maakt minder herrie. Aftermarket cooler is dus zeker aan te raden.
hahaha, ik snap wat je bedoeld, mijn vraag was meer of er nog grote verschillen zitten tussen aftermarket koelers.

br00ky kwam met deze koeler:
br00ky schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:13:

De processor wordt met koeler geleverd, alleen is het bij AMD aan te raden een aftermarket koeler te nemen, pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition.
en ik had de volgende koeler gezien op SIComputers:
pricewatch: Gelid Solutions GX-7.

en het lijkt wat mij betreft op dat de gelid gx 7 minder lawaai maakt, en meer heatpipes heeft, dus qua koeling zou het niet heel veel uit moeten maken, of lees ik het verkeerd?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor goede koelers kan je het beste reviews erbij pakken. Het aantal heatpipes en opgegeven db in de pricewatch zegt niet zo veel.

Je zou kunnen zoeken op die Scythe en Gelid. Andere alternatieven zijn pricewatch: Cooler Master Hyper 412S, pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power. Wat meer richting de duurdere (en echt steviger hoek): pricewatch: Noctua NH-D14, pricewatch: be quiet! Dark Rock Advanced C1, pricewatch: Zalman CNPS12X.

Of die laatsten nodig zijn is de vraag hoor. De meeste mensen zijn al erg tevreden met die Scythe!

• Ylvakiller
bedankt voor de super reacties!

weet nog niet zeker of ik ook ga overclocken, moet daar nog wat meer inlezen, maar ben nu wel gerustgesteld (:P) over de videokaart.

Ik denk dat ik voor nu ga voor de 8320 op jullie aanraden, Die kan ik dan altijd nog overclocken als ik daar genoeg over weet, ik ga voor een sterke koeling, dit omdat de amd fx 83 series (zowel de 8350 als de 8320) wel bekend staan om warm worden, beter om wat extra koeling power te hebben. daarnaast als de onderdelen zo koel mogelijk zijn werken ze ipc ook beter en gaan ze langer mee (er is een reden dat de radiotelescopen waarmee ik werk gekoeld worden tot -260 graden c)

nogmaals bedankt voor de informatie, zodra ik de onderdelen heb zal ik hier nog wel een uiteindelijke post met de resultaten zetten. (en natuurlijk reviews van de losse onderdelen geven)
Pagina: 1