Samenstelling Desktop PC

Pagina: 1
Acties:

• jgrolman
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Desktop pc.

Wat is mijn budget?
650+- EUR.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
[i]Ik zoek een goede pc waarmee ik wat games goed mee kan spelen, zoals The Forest, League of Legends, en misschien wat nieuwe games zoals Call of Duty of Battlefield 4. Maar het belangrijkste is dat ik genoeg rekencapiciteit heb voor multitasken. Dus BF 4 is niet een must.

Ik gebruik op dit moment een Core2Quad Q6600 2.4GHZ met 4GB geheugen en een Nvidia GeForce 8800GTS met 512 mb geheugen.

Een kleine upgrade naar ongv Core2Quad 3.2ghz met 8 GB geheugen en een goede videokaart met minimaal 1GB geheugen zal wel voldoende zijn naar mijn mening.

Wat heb je zelf al gevonden?
Op http://www.computer-bestel.nl/product_samenstellen.php?cat=3 kan ik een computer samenstellen. Dit vind ik erg fijn omdat ik afgelopen 6 jaar niet met de nieuwe hardware ben mee gegaan en weet weinig van moederboarden, processoren, geheugen etc.

Ook weet ik weinig van i3/5/7 processoren. Ik las ergens dat de i3 te vergelijken is met een Core2Duo processor. En de i5 meer bij de Core2Quad in de buurt komt. Is de i5 2.4ghz sneller dan de processor die ik nu heb? Zal de i7 een leuke upgrade zijn?

Op de bovengenoemde samenstelling, wanneer er een standaard configuratie wordt geselecteerd is het dan een goede upgrade? Of zijn er tips om toch een aanpassing te doen aan de standaard configuratie.

Het volgende heb ik configureerd;

Intel (Haswell) Core i7 4770 3.4 GHZ (+181 EUR)
Kingston HyperX Beast 8GB DDR3, 1866Mhz (+49 EUR)
Met mijn huidige videokaart: Nvidia GeForce 8800 GTS (512mb geheugen, later upgraden)
De rest is standaard.
Misschien is het verstandig om toch en betere koeler er in te doen?

Welke vragen heb je hier nog over?
Voor onduidelijkheden, vraag en ik probeer het zo duidelijk mogelijk te beantwoorden!

Bedankt Tweakers!

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Moderatie graag overlaten aan de modforce

wat je je hudige setup? wil je voorlopig met de 8800 GTS gamen?

[ Voor 38% gewijzigd door zeef op 25-06-2014 10:18 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Yup, we missen idd nog een paar belangrijke dingen.

Heb je al een windows licentie?
Randapparatuur is aanwezig neem ik aan (monitor etc.)?
Op wat voor een resolutie speel je? Of anders, welke monitor heb je?

Aan het feit dat je de pc wil gaan samenstellen/bestellen bij de door jou gelinkte site leid ik af dat je hem niet zelf in elkaar gaat zetten. Ik zou het in ieder geval niet bij die site laten doen. Snap dat ze daar ook geld willen verdienen maar Is nogal errug prijzig. voor een standaard gamepc'tje zoals we dat hier samen plachten te stellen. Bij sites als azerty en afuture kun je ook je onderdelen bestellen en laten assembleren voor een meerprijs van 60 euro. Ze testen hem voor je en je krijgt standaard een jaar garantie.

Tsja en wanneer je hem wel zelf in elkaar gaat zetten hou je natuurlijk weer meer geld over voor onderdelen. Maar of je dat aankunt/durft moet je even zelf inschatten

De i7 die je aangeeft is erg verleidelijk natuurlijk maar zwaar overkill. Een i5 processor is ruim voldoende voor de taken die je opnoemt.
8GB geheugen is idd prima maar kan goedkoper omdat je geen verschil gaat merken tussen 1866Mhz en 1600Mhz..

En verder hoef je niet perse te wachten met het upgraden van je videokaart omdat voor 650 best wel een leuk systeem in elkaar te zetten is (mirp heeft um waarschijnlijk al klaarstaan :) ) mits je nog even de extra vragen beantwoord..

• daellat
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-01 16:37
op een game PC van 650 euro een budget van 200 euro neerleggen voor een CPU is. zonde. dadelijk ga je een CPU van 200 kopen en een gpu van 100. los van de overige vragen die boven uit staan.

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
mirp schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:26:
[mbr]Moderatie graag overlaten aan de modforce[/]
sorry hoor, ik wijs hem alleen op het daa beleid, omdat zijn post zo onduidelijk is.

nu moet je toch eens uitleggen wat daar vervelend en beledigend aan is, volgens je pm? ongelooflijk, dat je daarvoor moet modden.

wil die jongen goed advies, dan zal hij toch beter informatie moeten geven. ik hoef het toch niet uit hem te trekken?

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05:30

hidde212

Free your mind...

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 88,50€ 88,50
1MSI 760GMA-P34 (FX)€ 45,94€ 45,94
1Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost€ 179,99€ 179,99
1Cooler Master Silencio 352€ 48,-€ 48,-
1Crucial CT102464BA160B€ 59,73€ 59,73
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,95€ 46,95
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 91,92€ 91,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 561,03

Kost €594 incl. verzendkosten bij afuture; hier kun je in je winkelwagentje assemblage toevoegen voor €60. Kun je leuk mee gamen en door de SSD voelt ie harstikke rap aan. Misschien heb je nog een HDD voor je films/muziek e.d. uit je oude PC, die kun je hier prima bijzetten zolang het een SATA schijf is.

...and your ass will follow

• jgrolman
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik heb wat verder rond gekeken en kom uit op het volgende systeem

Moederboard AMD 970A-G46
Processor AMD X6 SixCore Vishera FX6300 3.5/4.1 GHz
Geheugen 8 Gb 1333 MHz DDR3 PC10600
HDD Tb Seagate Barracuda 7200 RPM 64 Mb cache S-ata3 600
Videokaart: 1 Gb GeForce GTX650 Ti GDDR5 PCI Express
Case: Antec 900 (van mijn oude pc)
Oude voeding kon er niet in, dus moest een nieuwe voeding kopen...weet zo even niet welke :D
Eigen Win 7 Ultimate licentie
Muis: Mx510
Toetsenbord: Logitech K120

Heeerlijk ;)

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Pagina: 1