Worden virtuele providers bij hoge load gecapped?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 18:40
Neem KPN als provider en provider X als virtuele provider.
Stel een virtuele provider klant en een KPN klant zijn actief op dezelfde mast. De mast ervaart hoge load. Eigenlijk kan nog maar aan 1 klant een redelijke dataverbinding gegeven worden.
Werkt het dan zo in de software van KPN: als klant is KPN dan geef hem voorrang boven klant van een virtuele provider? Of gaat het zo: wie het eerst zich aanmeldt die wint?

M.a.w. kun je theoretisch als klant van een virtuele provider in het nadeel zijn? Als niet, wat kan dan nog de reden zijn voor KPN te kiezen als provider? Ze zijn zijn veel duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door SAICRJMPM op 25-06-2014 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 09:57
Volgens mij kan KPN er inderdaad voor kiezen voorrang te verlenen aan 'eigen' klanten. Hoe en wanneer zij dat mogen doen staat denk ik lekker in een contractje opgesteld. Het netwerk en bijbehorende hardware zijn natuurlijk gewoon eigendom van KPN dan.

Kun je de dupe zijn als klant van virtuele provider? Nee, want voor dit scenario kies je zelf. Ik kies er bijvoorbeeld voor om sowieso 30% minder te betalen en weet dat het dan voor kan komen dat mijn belletjes er niet zo snel doorheen komen op Oud&Nieuw.

Edit: Om op je vraag in te gaan waarom mensen dan toch nog zouden kiezen voor 'echte' providers: Deze providers hebben meestal fysieke winkels. Dit maakt het makkelijker met klachten en vragen contact te zoeken voor veel mensen. Ook bieden ze meestal betere klantondersteuning aan de telefoon. Ik zie dit service voordeel dan ook als enig pluspunt.

[ Voor 25% gewijzigd door mccAin op 25-06-2014 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

mccAin schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 07:54:
Volgens mij kan KPN er inderdaad voor kiezen voorrang te verlenen aan 'eigen' klanten. Hoe en wanneer zij dat mogen doen staat denk ik lekker in een contractje opgesteld. Het netwerk en bijbehorende hardware zijn natuurlijk gewoon eigendom van KPN dan.

Kun je de dupe zijn als klant van virtuele provider? Nee, want voor dit scenario kies je zelf. Ik kies er bijvoorbeeld voor om sowieso 30% minder te betalen en weet dat het dan voor kan komen dat mijn belletjes er niet zo snel doorheen komen op Oud&Nieuw.

Edit: Om op je vraag in te gaan waarom mensen dan toch nog zouden kiezen voor 'echte' providers: Deze providers hebben meestal fysieke winkels. Dit maakt het makkelijker met klachten en vragen contact te zoeken voor veel mensen. Ook bieden ze meestal betere klantondersteuning aan de telefoon. Ik zie dit service voordeel dan ook als enig pluspunt.
Je vergeet even dat providers als Telfort, Lebara, HollandsNieuwe hun eigen systemen hebben 'achter' de antennes. Sms-verkeer verloopt bijvoorbeeld veel stabieler en betrouwbaarder bij de 'echte' providers is mijn ervaring :)

Goedkoop bellen via VoIP