Een goeienacht iedereen,
Mijn laptop begint de grens van 3 jaar te naderen en helaas begint hij al te mankeren. Tijd dus om een nieuwe PC op te bouwen, deze keer eentje die ik zelf wil bouwen.
Het is de eerste maal dat ik een PC zelf samenstel, dus alle hulp is welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, films bekijken, muziek beluisteren, Linux-virtualiseren, (PHP) development en dergelijke.
Het belangrijkste voor mij is dat ik er alle games op kan draaien op high/ultra high voor zover dat kan en toch speelbaar kan zijn. Voor opleidingen die ik in de nabije toekomst wil volgen moet ik heel wat kunnen virtualiseren. Zowiezo komt op de PC een 2de SSD met Ubuntu erop, maar deze gaat iets later volgen.
Er komen zowiezo 2 schermen op deze PC.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het systeem mag, inclusief randapparatuur, maximaal ongeveer 2250 euro kosten. Dit bedrag is zonder verzendingskosten inbegrepen, wel rekening houden dat alles naar België moet. Ik wil hem zelf in mekaar steken, ook al is het de eerste maal dat ik dit ga doen, maar ik heb al wel ervaring met het schoonmaken van PC's dus ik denk niet dat dit zo'n grote uitdaging wordt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al een Razer Naga, deze neem ik dus mee. En da's tegelijk het enige wat ik overneem van mijn huidige setup.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De setup die ik momenteel heb ineengeknutseld voor de desktop is als volgt:
De randapparatuur heb ik als volgt bijeengepuzzeld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet direct, al leun ik wel meer naar Intel voor processor omdat ik hier betere ervaringen mee heb dan met mijn AMD vorige processors.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Vooral dat het een beest wordt op gaming vlak. Ik wil eindelijk eens alles kunnen spelen zoals het echt bedoeld is ^^
Ga je overklokken?
Ja, zeker en vast!
Hopelijk is dit al een goed begin
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mijn laptop begint de grens van 3 jaar te naderen en helaas begint hij al te mankeren. Tijd dus om een nieuwe PC op te bouwen, deze keer eentje die ik zelf wil bouwen.
Het is de eerste maal dat ik een PC zelf samenstel, dus alle hulp is welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, films bekijken, muziek beluisteren, Linux-virtualiseren, (PHP) development en dergelijke.
Het belangrijkste voor mij is dat ik er alle games op kan draaien op high/ultra high voor zover dat kan en toch speelbaar kan zijn. Voor opleidingen die ik in de nabije toekomst wil volgen moet ik heel wat kunnen virtualiseren. Zowiezo komt op de PC een 2de SSD met Ubuntu erop, maar deze gaat iets later volgen.
Er komen zowiezo 2 schermen op deze PC.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het systeem mag, inclusief randapparatuur, maximaal ongeveer 2250 euro kosten. Dit bedrag is zonder verzendingskosten inbegrepen, wel rekening houden dat alles naar België moet. Ik wil hem zelf in mekaar steken, ook al is het de eerste maal dat ik dit ga doen, maar ik heb al wel ervaring met het schoonmaken van PC's dus ik denk niet dat dit zo'n grote uitdaging wordt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al een Razer Naga, deze neem ik dus mee. En da's tegelijk het enige wat ik overneem van mijn huidige setup.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De setup die ik momenteel heb ineengeknutseld voor de desktop is als volgt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 279,80 | € 279,80 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | MSI Radeon R9 290X Gaming 4G | € 362,71 | € 362,71 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 90,50 | € 90,50 |
| 1 | BitFenix Shadow | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,45 | € 81,45 |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 62,75 | € 62,75 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 117,85 | € 117,85 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | Seasonic G-Serie 650Watt | € 92,65 | € 92,65 |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 174,11 | € 174,11 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.447,77 | |
De randapparatuur heb ik als volgt bijeengepuzzeld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 2 | Dell P2414H | € 193,97 | € 387,94 |
| 1 | Razer BlackWidow Expert 2014 (Azerty) | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Razer Tiamat 7.1 | € 169,90 | € 169,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 651,84 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet direct, al leun ik wel meer naar Intel voor processor omdat ik hier betere ervaringen mee heb dan met mijn AMD vorige processors.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Vooral dat het een beest wordt op gaming vlak. Ik wil eindelijk eens alles kunnen spelen zoals het echt bedoeld is ^^
Ga je overklokken?
Ja, zeker en vast!
Hopelijk is dit al een goed begin
Alvast bedankt voor jullie hulp!
[ Voor 0% gewijzigd door Kevjoe op 25-06-2014 18:48 . Reden: Layout aangepast ]