Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Imac krijgt geen IP via wifi accespoint achter ziggo router

Pagina: 1
Acties:

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Volgens mij heb ik weer een uniek probleem te pakken, ook al valt er omtrent dit onderwerp véél te vinden. Mijn sutatie is als volgt, ik heb een
- ziggo modem-router met dhcp ingeschakeld (range 192.168.1.10 tot 99) en met ip 192.168.1.1
- tp link 801nd access point met dhcp uitgeschakeld en met ip 192.168.1.2

Mijn windows laptop, iphone's en ipad krijgen prima verbinding via wifi van de tp link accesspoint en krijgen netjes via dhcp een ip adres uit de juiste range. Echter, krijgt mijn imac géén ip adres, het welbekende uitroepteken verschijnt in het wifi logo en dat is het.

Vreemd, aangezien de imac wel werkt op wifi v/d ziggo router, en voorheen ook via mijn linksys e4200 (ingesteld als accesspoint met hetzelfde ip als de tp link nu). De linksys is gesneuveld, vandaar de vervanging.

Ik heb ten einde raad (suf gezocht op internet) en heb sterk het vermoeden dat de tp link niet deugt, want wat heb ik al geprobeerd?
- firewall op mac uitgezet
- bestanden op mac verwijderd (networkInterfaces.plist etc..)
- router ziggo (modem) herstart, stroom eraf
- meerdere firmware op tp link geprobeerd, gereset en herstart
- handmatig ip (zelfde range), dns, gateway en subnet instellen op mac werkt ook niet
- andere IP range etc etc...

Zie ik nu echt wat over het hoofd of is dit ding gewoon brak?

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Zitten er vreemde karakters in het SSID of het wachtwoord? En is je encryptie WPA, WPA2 en AES of TKIP? De iMac zal het waarderen als je WPA2 met AES gebruikt.

U+

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-11 21:58
Welk kanaal heb je ingesteld op je Accespoint? Probeer daar eens mee te spelen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd in te stellen op WPA2 met AES, zelfde resultaat. Oftewel; werkt niet. Dus ik denk, laat ik ook eens WEP proberen. En jahoor, het werkt! Direct een IP-adres en prima verbinding.

Mijn netwerk wordt overigens altijd direct gevonden en ik kan altijd een wachtwoord invoeren. Ook krijg ik bij WPA wel netjes een melding als ik (bewust) een verkeerd wachtwoord invoer. Echter na het juist invoeren van het wachtwoord krijg ik geen ip.

Nu kan ik tijdelijk gebruik maken van WEP, maar ik wil graag een secure verbinding via WPA2. Iemand een idee waarom die iMac geen IP krijgt bij een WPA2 beveiliging?

p.s. ander kanaal instellen maakt ook geen verschil.

[ Voor 35% gewijzigd door t!mP op 29-06-2014 00:05 ]

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Iemand nog een idee? Ik ben inmiddels overgestapt van Ziggo naar KPN. Maar helaas, nu weer hetzelfde probleem.

Dhcp aan op kpn modem/router en de accespoint van TP link erachter. Internet werkt op al mijn devices, behalve op de imac (krijgt geen ip). Is dit nu een bizar toeval dat de TP link en de imac niet kunnen samenwerken?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:21

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik heb gelijksoortige ervaringen met mijn iPad mini. Telefoon, laptop, tablet (Android), devices van bezoekers, geen enkel probleem om te verbinden. De iPad weigert botweg in zeven van de tien gevallen waar de tablet moeiteloos verbinding maakt. Het helpt wel indien ik de afstand tot de AP kleiner maak, dan gaat het beter. Een maand geleden drie weken door Amerika gereisd en daar hetzelfde. De tablet verbindt meteen, de iPad vertikt het tot ik zo'n beetje in de antenne ga klimmen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Daaruit maak ik op dat je er nog geen oplossing voor gevonden hebt ;-). Bij mij zit het 'm niet in de afstand tot AP, maar puur in de WPA versleuteling.

[update] Het frustreert me enorm dat ik (en anderen) het probleem niet opgelost krijg, dus heb nog even geprutst, mogelijk dat jullie er wat mee kunnen

Als ik de AP instel op 11g only werkt het wel icm WPA2. Wat dus niet werkt is mixed of N met WPA(2). Dat verklaart ook direct waarom WEP wel werkt, aangezien dat geen N ondersteunt.

[ Voor 52% gewijzigd door t!mP op 06-07-2014 21:51 ]

Verwijderd

t!mP schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:51:
Daaruit maak ik op dat je er nog geen oplossing voor gevonden hebt ;-). Bij mij zit het 'm niet in de afstand tot AP, maar puur in de WPA versleuteling.

[update] Het frustreert me enorm dat ik (en anderen) het probleem niet opgelost krijg, dus heb nog even geprutst, mogelijk dat jullie er wat mee kunnen

Als ik de AP instel op 11g only werkt het wel icm WPA2. Wat dus niet werkt is mixed of N met WPA(2). Dat verklaart ook direct waarom WEP wel werkt, aangezien dat geen N ondersteunt.
Heb je het probleem al weten op te lossen? Ik zit met hetzelfde probleem en kan echt niks vinden..

Verwijderd

Laatstgenoemde tip van timP heeft voor mij uitstekend gewerkt. Dank!

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2014 23:46 ]

Pagina: 1