Volgens mij heb ik weer een uniek probleem te pakken, ook al valt er omtrent dit onderwerp véél te vinden. Mijn sutatie is als volgt, ik heb een
- ziggo modem-router met dhcp ingeschakeld (range 192.168.1.10 tot 99) en met ip 192.168.1.1
- tp link 801nd access point met dhcp uitgeschakeld en met ip 192.168.1.2
Mijn windows laptop, iphone's en ipad krijgen prima verbinding via wifi van de tp link accesspoint en krijgen netjes via dhcp een ip adres uit de juiste range. Echter, krijgt mijn imac géén ip adres, het welbekende uitroepteken verschijnt in het wifi logo en dat is het.
Vreemd, aangezien de imac wel werkt op wifi v/d ziggo router, en voorheen ook via mijn linksys e4200 (ingesteld als accesspoint met hetzelfde ip als de tp link nu). De linksys is gesneuveld, vandaar de vervanging.
Ik heb ten einde raad (suf gezocht op internet) en heb sterk het vermoeden dat de tp link niet deugt, want wat heb ik al geprobeerd?
- firewall op mac uitgezet
- bestanden op mac verwijderd (networkInterfaces.plist etc..)
- router ziggo (modem) herstart, stroom eraf
- meerdere firmware op tp link geprobeerd, gereset en herstart
- handmatig ip (zelfde range), dns, gateway en subnet instellen op mac werkt ook niet
- andere IP range etc etc...
Zie ik nu echt wat over het hoofd of is dit ding gewoon brak?
- ziggo modem-router met dhcp ingeschakeld (range 192.168.1.10 tot 99) en met ip 192.168.1.1
- tp link 801nd access point met dhcp uitgeschakeld en met ip 192.168.1.2
Mijn windows laptop, iphone's en ipad krijgen prima verbinding via wifi van de tp link accesspoint en krijgen netjes via dhcp een ip adres uit de juiste range. Echter, krijgt mijn imac géén ip adres, het welbekende uitroepteken verschijnt in het wifi logo en dat is het.
Vreemd, aangezien de imac wel werkt op wifi v/d ziggo router, en voorheen ook via mijn linksys e4200 (ingesteld als accesspoint met hetzelfde ip als de tp link nu). De linksys is gesneuveld, vandaar de vervanging.
Ik heb ten einde raad (suf gezocht op internet) en heb sterk het vermoeden dat de tp link niet deugt, want wat heb ik al geprobeerd?
- firewall op mac uitgezet
- bestanden op mac verwijderd (networkInterfaces.plist etc..)
- router ziggo (modem) herstart, stroom eraf
- meerdere firmware op tp link geprobeerd, gereset en herstart
- handmatig ip (zelfde range), dns, gateway en subnet instellen op mac werkt ook niet
- andere IP range etc etc...
Zie ik nu echt wat over het hoofd of is dit ding gewoon brak?